×

وزیر کشاورزی لبنان
مرگ دهها هزار اصله زیتون در لبنان/جنایت اسراییل علیه طبیعت با بمب فسفر

  • کد خبر: 256125
  • 9 آبان 1402
  • وزیر کشاورزی لبنان گفت، اسرائیل در جریان تجاوز نظامی به جنوب لبنان ده‌ها هزار اصله درخت زیتون را با فسفر سفید سوزانده و بیروت درصدد شکایت از این رژیم به سازمان ملل در نقض قوانین بین المللی است.
    مرگ دهها هزار اصله زیتون در لبنان/جنایت اسراییل علیه طبیعت با بمب فسفر
  • به گزارشن نوبر به نقل از لبنان 24، عباس الحاج حسن، وزیر کشاورزی دولت پیشبرد امور لبنان تایید کرد که ارتش رژیم صهیونیستی بیش از ۴۰ هزار اصله درخت زیتون چند ساله را در جنوب این کشور با بمب‌های فسفر سفید ممنوعه سوزاند.

    الحاج حسن گفت: از مزارع اشغالی شبعا، تپه‌های کفر شوبا و حاصبیا و شهرک‌های نوار مرز از العدیسه و کفر کلا تا الخیام و البیاضه، همه این مناطق زیر کشت مرغوب‌ترین انواع زیتون است که به دنیا صادر می‌کنیم.

    الحاج حسن در اظهاراتی اعلام کرد: دولت لبنان در صدد تسلیم شکایت به سازمان ملل در اعتراض به وحشیگری دشمن صهیونیستی و نقض قوانین بین‌المللی و حاکمیت لبنان است.

    وزیر لبنانی بر حق مردم کشورش برای دفاع از میهن خود تاکید کرد که هر دقیقه توسط هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی که دائما بر فراز مناطق مختلف لبنان پرواز می کنند، نقض می‌شود.

    الحاج حسن تاکید کرد: وقتی جنوب لبنان آسیب می‌بیند، کل کشور آسیب می‌بیند و وقتی محصول جنوب لبنان تحت تأثیر قرار می‌گیرد، محصول در سطح ملی لبنان تحت تأثیر قرار می‌گیرد، بنابراین آسیب دیدن فصل زیتون جنوب به طور اجتناب ناپذیری بر تولید ملی تأثیر منفی می گذارد، علاوه بر اینکه تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی بر تولید تخم مرغ، مرغ سفید و پرورش دام و گاو، تولید مرکبات، موز و سایر محصولات، بخش‌ها و محصولاتی که ستون فقرات اقتصاد کشاورزی جنوب و منبع امرار معاش بسیاری از خانواده‌ها را تشکیل می‌دهند، تاثیر گذاشته است.

    اشغالگران صهیونیست از ابتدای درگیری‌های مرزی با حزب الله لبنان چند روز پس از عملیات طوفان الاقصی، با استفاده از سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی مانند فسفر سفید، اماکن زیست‌محیطی را هدف قرار می‌دهند که منجر به هشدارها درباره وقوع یک فاجعه بزرگ زیست‌محیطی در صورت تداوم تخلفات دشمن و سکوت بین‌المللی در قبال آن‌ها شده است و بهای این خسارات زیست محیطی و مالی را عمدتاً کشاورزانی باید بدهند که در نتیجه بحران اقتصادی که از اواخر سال 2019 لبنان را درگیر کرده است، با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

    کشاورزان جنوب لبنان می گویند که در شرایط تداوم حملات رژیم صهیونیستی به این منطقه قادر به بازدید از زمین‌های خود نیستند، اما از این زمین‌ها امرار معاش و رزق و روزی خود را تامین می‌کنند و تمام چیزی است که در این دنیا دارند.

    منابع لبنانی با اشاره به اینکه محصولات زیادی از جمله زیتون و مرکبات در جنوب کشورشان کاشته شده که هر چه نبرد بیشتر طول بکشد فصل برداشت آنها در معرض تهدید تلقی می‌شود، گفتند چندین مرغداری نیز در جنوب لبنان و در روستاهای مرزی وجود دارد که کار آنها هم در سایه تداوم تجاوز رژیم صهیونیستی متوقف شده است.

    تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان به دنبال آغاز عملیات طوفان الاقصی شدت گرفت که در نتیجه آن حزب الله لبنان هم با حملات راکتی عمق شهرک‌های صهیونیست‌نشین را هدف قرار داد و این التهاب در مرز لبنان و سرزمین‌های اشغالی کماکان ادامه دارد.

    پایان پیام/

    منبع: خبرگزاری فارس

    نویسنده: سبحان
    منبع: فارس

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *