×

شهرداری تبریز و بهزیستی در خط مقدم رسیدگی به کودکان کار

  • کد خبر: 229094
  • 27 تیر 1402
  • به گزارش نوبر،فرگل صحاف‌ابراهیمی به مناسبت هفته بهزیستی با بیان این مطلب، گفت: ساماندهی و رسیدگی به معضل کودکان خیابانی، تابع سیاست‌های مشخصی است و نهادهای مختلف در این خصوص، عهده‌دار وظایف مشخص هستند. وی اضافه کرد: بهزیستی در خصوص بحث تکدی‌گری، وظیفه‌ای بر عهده‌ ندارد اما در مورد کودکان کار، تکالیف و وظایفی را […]

    شهرداری تبریز و بهزیستی در خط مقدم رسیدگی به کودکان کار
  • به گزارش نوبر،فرگل صحاف‌ابراهیمی به مناسبت هفته بهزیستی با بیان این مطلب، گفت: ساماندهی و رسیدگی به معضل کودکان خیابانی، تابع سیاست‌های مشخصی است و نهادهای مختلف در این خصوص، عهده‌دار وظایف مشخص هستند.

    وی اضافه کرد: بهزیستی در خصوص بحث تکدی‌گری، وظیفه‌ای بر عهده‌ ندارد اما در مورد کودکان کار، تکالیف و وظایفی را بر عهده‌ داریم که با همکاری بخش‌های مختلف، از جمله شهرداری تبریز پیگیری می‌کنیم.

    صحاف یادآور شد: طبق تفاهم‌نامه، شهرداری تبریز جمع‌آوری کودکان کار را بر عهده دارد و بهزیستی نیز بحث‌های سامان‌دهی و رسیدگی‌های بعدی را پیگیری می‌کند بر این اساس هم‌اکنون ۶٣ کودک در مراکز نگهداری شبانه‌روزی نگهداری می‌شود.

    مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: شهرداری تبریز در خط مقدم سامان‌دهی و رسیدگی به وضعیت کودکان کار است و شهردار تبریز با نگاه ویژه‌ای این موضوع را همراهی می‌کند.

    صحاف با بیان اینکه نقش شهروندان در این خصوص حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: کودکان کار توسط افراد سودجو روانه خیابان می‌شوند و هیچ سودی از فروش نمی‌برند بنابرین از شهروندان خواهش می‌کنم اگر دوست دارند این معضل اجتماعی ریشه‌کن شود، از ترحم و دلسوزی برای این کودکان پرهیز کنند و چیزی از این عزیزان خریداری نکنند.

    وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص احداث پارک ویژه برای معلولان گفت: جداسازی معلولان به هیچ عنوان، کار منطقی نیست و در سیاست ما نیز چنین چیزی وجود ندارد ما باید سعی کنیم معلولان بدون هیچ تفاوت و فاصله‌ای در کنار افراد عادی جامعه حضور داشته باشند.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *