×

تسهیلات اشتغال به۲ هزار و ۲۱ مددجوی بهزیستی آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر: 301001
  • 8 بهمن 1402
  • مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر ۲ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال برای ۲ هزار و ۲۱ نفر از مددجویان این مجموعه پرداخت شده است.
    تسهیلات اشتغال به۲ هزار و ۲۱ مددجوی بهزیستی آذربایجان‌شرقی
  • به گزارش نوبر، فرگل صحاف روز یکشنبه در نشست هماهنگی با مدیران بانک های استان، خواستار همکاری های بیشتر و تنگاتنگ بانک های عامل برای پرداخت وام های اشتغال زایی برای مددجویان بهزیستی شد و افزود: طی امسال این همکاری ها روند رو به رشد و بهبودی به خود گرفته است.

    وی همکاری مطلوب بانک های عامل با بهزیستی را منجر به نتایج مطلوب ارزیابی از عملکرد بانک ها دانست و اظهار کرد: عملکرد آذربایجان شرقی در زمینه پرداخت اعتبارات اشتغال زایی در سال جاری بیش از ۸۲ درصد است.

    وی عمل به مسئولیت های اجتماعی را از مهمترین عوامل موثر در اجرای برنامه های توانمندسازی و اشتغالزایی مددجویان بهزیستی خواند و خواستار پرداخت باقی مانده اعتبار بند ب تبصره ۱۸ توسط بانک های مربوطه شد.

    صحاف هدف از برگزاری نشست های مشترک با مدیران بانک های عامل استان را تسریع و رفع موانع و مشکلات روند پرداخت تسهیلات اشتغال زایی قانون بودجه سال ۱۴۰۲ اعلام و اضافه کرد: با توجه به شرایط و نوع اعتبار تخصیصی و سامانه ای شدن و تغییر در روند پرداخت تسهیلات، اجرا و پیگیری برنامه های اشتغال زایی از اهمیت خاصی برخوردار است.

    وی با اشاره به اینکه در گذشته یکی از مهمترین و بزرگترین مشکلات سازمان بهزیستی مربوط به تامین و پرداخت مستمری افراد تحت پوشش بود، یادآور شد: اکنون هیچ مشکلی در این رابطه وجود ندارد و تمام حق و حقوق افراد به موقع پرداخت می شود.

    وی اعلام کرد: در زمان حاضر ۹۳ درصد مجموع افراد تحت پوشش بهزیستی آذربایجان شرقی مستمری دریافت می کنند که آماری معادل ۷۳ هزار و ۹۸۶ نفر را شامل می شود.

    مجموع افراد مستمری بگیر بهزیستی آذربایجان شرقی را ۸۰ هزار و ۹۰۵ خانوار اعلام و اضافه کرد: هم اکنون تعداد ۱۸۰ نوع خدمت از سوی بهزیستی در قالب ۵۵۷ مرکز با یکهزار و ۹۱۱ نیروی انسانی برای افراد تحت پوشش ارایه می شود.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *