×

تانسیل رایزنان علمی نقطه قوت همایش بین المللی فرصت سرمایه گذاری تبریز است

  • کد خبر: 232213
  • 6 مهر 1402
  • به گزارش نوبر، یعقوب هوشیار در دیدار با رئیس دانشگاه تبریز با تاکید بر اهمیت هرچه پربارتر برگزار شدن بخش علمی همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری تبریز ۲۰۲۳، اظهار داشت: مذاکرات قبلی با دانشگاه ها و اساتید را پیگیری و یادآوری کرده و با سفارش تهیه مقالاتی در زمینه سوژه های مورد نیاز […]

    تانسیل رایزنان علمی نقطه قوت همایش بین المللی فرصت سرمایه گذاری تبریز است
  • به گزارش نوبر، یعقوب هوشیار در دیدار با رئیس دانشگاه تبریز با تاکید بر اهمیت هرچه پربارتر برگزار شدن بخش علمی همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری تبریز ۲۰۲۳، اظهار داشت: مذاکرات قبلی با دانشگاه ها و اساتید را پیگیری و یادآوری کرده و با سفارش تهیه مقالاتی در زمینه سوژه های مورد نیاز و اولویت دار، با دانشگاه های جدید وارد مذاکره می شویم.

    وی با بیان اینکه قطعا افراد علاقمندی در خارج از کشور در بحث سرمایه گذاری و بخش علمی وجود دارند، گفت: قبلا در این زمینه جدیت وجود نداشته ولی دانشگاه می تواند رایزن های علمی را با تماس ها و ارتباطات بیشتر جذب کند.

    هوشیار با تاکید بر ضرورت مذاکره با رایزن های علمی برای تقویت بخش علمی همایش و جذب متخصصان حوزه های مختلف به همایش، افزود: با سفرای کشورهای روسیه، چین، هند دیدارهایی داشتیم که برای حضور در تبریز و همکاری در بخش های علمی و سرمایه گذاری به شدت علاقمند هستند.

    شهردار تبریز همچنین خاطرنشان کرد: در بحث دانش بنیان ها ظرفیت دانشگاه تبریز مهم و قابل توجه است، در نظر داریم دفترچه فرصت های سرمایه گذاری تدوین و حداقل ۵۰ موضوع تعریف و معرفی شود.

    یعقوب هوشیار با بیان اینکه نمایشگاهی در این زمینه برگزار خواهد شد، گفت: در این همایش فقط صرفا مبحث مدیریت شهری مطرح نیست، اساس درآمدهای پایدار قسمتی خارج از بحث مدیریت شهری است که مباحث اعظمی در بخش سرمایه گذاری از جمله موضوع ارزش افزوده اهمیت غالب را شامل می شود.

    در ادامه این جلسه همچنین، صفر نصراله زاده، رئیس دانشگاه تبریز، گفت: این همایش بستری مناسب برای تامین مسیر رشد و نوآوری خواهد بود تا ایده های جدید و زایش فکر و برنامه های نو ایجاد شود.

    وی افزود: در حالت کلی برنامه ریزی و برگزاری در مسیر جذب علمای رشته های مختلف انجام می شود تا همایش علمی بخصوص با حضور شرکت های دانش بنیان ها غنای علمی فراهم کند.

    نصراله زاده گفت: در کشورهای ترکیه، عراق و روسیه رایزنان علمی و فرهنگی فعالی داریم که وارد مذاکره شدیم، همچنین سفیر هند هم علاقمندی به حضور دانشجویان کشورشان در دانشگاه تبریز دارند، که نشان از پتانسیل های بالای منطقه در جذب سفیران علمی کشورهای منطقه دارد.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *