×

افزایش محدوده طرح زوج و فردراه حل معضل ترافیک در تبریز!

  • کد خبر: 298577
  • 30 آذر 1402
  • رئیس پلیس راهور استان آذربایجان شرقی گفت: برای مدیریت سفر در کلانشهر تبریز در وضعیت کنونی گسترش محدوده طرح زوج و فرد می تواند تا حدودی از حجم ترافیک معابر را کاهش دهد.
    افزایش محدوده طرح زوج و فردراه حل معضل ترافیک در تبریز!
  • به گزارش نوبر، فریدون قنبرزاده رئیس پلیس راهور استان آذربایجان شرقی امروز در جلسه شورای ترافیک استان اظهار کرد: برای مدیریت سفر در کلانشهر تبریز در وضعیت کنونی گسترش محدوده طرح زوج و فرد می تواند تا حدودی از حجم ترافیک معابر را کاهش دهد.

    وی افزود: با توجه به اظهارات معاون حمل و نقل شهرداری تبریز مبنی بر تضعیف ناوگان حمل و نقل عمومی در کلانشهر تبریز و افزایش ۷۵ درصدی خودرو نسبت به سال ۱۳۹۵  و عدم تناسب از رده خارج شدن خودروهای فرسوده با خودروهای تولیدی، حجم تردد و ترافیک در معابر شهری نیز تقریباً ۲ برابر شده است این درحالی است که شبکه معابر تبریز هیچ تغییر مهمی نداشته است.  

    قنبرزاده ادامه داد: با بررسی موضوع در شورای ترافیک استان، کلیات گسترش طرح زوج و فرد مصوب و مقرر شد در اسرع وقت جزئیات آن توسط شهرداری پیگیری گردد. تا این موضوع بتواند تا حدودی از حجم ترافیک شبکه معابر بکاهد.

    قنبرزاده تاکید کرد: طرح زوج و فرد یک طرح امتحان پس داده می باشد و در اکثر کشورهای توسعه یافته نیز به عنوان یکی از طرح های موفق در کاهش حجم ترافیک کلانشهر ها مورد استفاده قرار می گیرد.

    رئیس پلیس راهور استان با بیان اینکه در حل معضل ترافیک همکاری همه شهروندان به همراه سازمان های دخیل در ترافیک لازم و ضروری است،خاطرنشان کرد: امیدوارم با همکاری مردم کلانشهر تبریز بتوانیم این طرح را به اجرا در آورده و حجم ترافیک معابر را کاهش دهیم.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *