×

بهره‌برداری از 66 کیلومتر آزاد راه تا پایان امسال در آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر: 298687
  • 2 دی 1402
  • معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی گفت: تا پایان امسال 66 کیلومتر آزاد راه در استان به بهره‌برداری می‌رسد.
    بهره‌برداری از 66 کیلومتر آزاد راه تا پایان امسال در آذربایجان‌شرقی
  • به گزارش نوبر،جبارعلی ذاکری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: ۸۰ تا ۹۰ درصد اقتصاد استان در دست بخش خصوصی است و تداوم فعالیت آنها در گرو حضور فعال رانندگان و شرکت های حمل و نقل در اسن عرصه است.

    وی ادامه داد: ۱۰.۸ آزادراه های کشور در استان ماست که البته این شبکه راه ها ناپیوسته هستند و تکمیل پروژه هایی چون کریدور غرب به شرق موجب تسهیل فعالیت های حمل و نقلی استان خواهد شد و ورودی تبریز از غرب و نیز حجم بالای ترافیک بزرگراه شهید کسایی از بزرگترین مشکلات استان در حوزه حمل و نقل جاده ای هستند.

    معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی تصریح کرد: بر اساس داده های آماری اتوبان کسایی هفتمین و ورودی غرب تبریز شانزدهمین مسیر پرتردد کشور هستند که نقش عمده ای در تصادفات و تلفات جاده ای استان دارند و تکمیل آزادراه تبریز – ارومیه تاثیر بسزایی در بهبود این شرایط خواهد داشت.

    وی افزود: آزادراه تبریز – مرند – بازرگان نیز دیگر پروژه ای است که با تکمیل آن بار ورودی به تبریز از منطقه شمال غرب به شدت کاهش می یابد و تکمیل و بهره برداری از آزادراه مراغه – هشترود نیز موجب می شود شبکه آزادراه های آذربایجان شرقی بیش از پیش پیوسته شود.

    ذاکری ‌افزود: ۲۹ کیلومتر از آزادراه تبریز – مرند – بازرگان و ۳۷ کیلومتر از آزادراه مراغه هشترود تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *