×

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد:
لزوم توجه به پیشگیری در حفظ سلامت افراد جامعه

  • کد خبر: 303948
  • 4 اردیبهشت 1403
  • نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی اظهار کرد: برخی از راه‌های حفظ سلامت و تندرستی برای انسان در دین مبین اسلام نشان داده شده و به پیشگیری بیش از درمان توجه شده است.
    لزوم توجه به پیشگیری در حفظ سلامت افراد جامعه
  • به گزارش نوبر، آیت الله سید محمد علی آل هاشم در دیدار با جمعی از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی تبریز که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد، گفت: دین مبین اسلام به سلامت انسان‌ها توجه ویژه‌ای قائل شده است و پیشگیری و مراقبت را قبل از بیماری مقدم شمرده و انسان‌ها را دعوت به مراقبت از سلامتی روح و جسم خود کرده است.

    وی افزود:سلامت انسان باعث لذت بردن او از زندگی و نزدیکی به سعادت دنیوی و اخروی می‌شود، انسان بیمار نمی‌تواند از زندگی خوبی بهره‌مند شده و نشاط داشته باشد چنانچه پیامبر اسلام (ص) نیز استفاده از فرصت جوانی و نعمت سلامتی را به امت خود توصیه فرموده است.

    وی با اشاره بر اهمیت پیشگیری بر درمان، بیان کرد: دین مبین اسلام برخی از راهکارهای حفظ سلامتی و دوری از ابتلا به بیماری‌ها را پیش روی انسان‌ها قرار داده که در صورت رعایت آن‌ها از جمله ورزش، شستن دست قبل و بعد از غذا ، پرهیز از اسراف، روزه گرفتن، ازدواج به موقع، پرهیز از فشارهای روحی و روانی ، سلامت روح و جسم انسان حفظ می‌شود.

    نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت توجه به بحث جلوگیری از پیری جمعیت اشاره کرد و گفت: متاسفانه آمار خوبی از میزان موالید وجوانی جمعیت چه در استان و چه در سطح کشور مشاهده نمی‌شود و اگر مردم برنامه‌های زندگی خود را طبق دستورات دین مبین اسلام پیش ببرند و به موقع ازدواج کرده و صاحب فرزند شوند هیچگاه چنین مشکلاتی دامنگیر جامعه اسلامی نمی‌شود.

    وی در پایان سخنان خود با تاکید بر به نقش رسانه ملی در ترویج سلامت در جامعه اظهار کرد: آگاه سازی مردم و جامعه نسبت به حفظ سلامتی خود از طریق ورزش و رعایت نکات بهداشتی و ایمنی و در نهایت پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری‌ها از طریق رسانه ملی تاثیر بسزایی روی افراد جامعه دارد و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و همچنین سیمای مرکز استان باید فعالیت خود را در این خصوص بیش از پیش کنند.

    پیش از سخنان امام جمعه تبریز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، معاون بهداشت دانشگاه و برخی مسئولین این حوزه، گزارش عملکرد اقدامات انجام شده را ارائه کردند.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *