×

نقش زنان در تبیین واقعه غدیر بسیار مهم و تعیین کننده است

  • کد خبر: 228924
  • 14 تیر 1402
  • به گزارش نوبر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم ظهر سه شنبه در همایش بانوان غدیری تبریز، اظهار کرد: واقعه غدیر یکی از مهمترین و تایثرگذارترین رویدادهای تاریخ اسلام است که باید به نحو شایسته و مقتضی درباره آن تبیین شود و در این میان نقش زنان بسیار مهم و تعیین کننده است. وی به بروز […]

    نقش زنان در تبیین واقعه غدیر بسیار مهم و تعیین کننده است
  • به گزارش نوبر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم ظهر سه شنبه در همایش بانوان غدیری تبریز، اظهار کرد: واقعه غدیر یکی از مهمترین و تایثرگذارترین رویدادهای تاریخ اسلام است که باید به نحو شایسته و مقتضی درباره آن تبیین شود و در این میان نقش زنان بسیار مهم و تعیین کننده است.

    وی به بروز و ظهور استعدادهای زنان بعد از رسالت پیامبر (ص) و دوران ولایت در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی اشاره کرد و افزود: بر اساس اسناد و سوابق تاریخی متقن بیشترین و متنوع‌ترین حضور زنان در صحنه‌های اجتماعی در عصر ولایت بوده است.

    آل هاشم ادامه داد: با آغاز رسالت پیامبر اکرم (ص) کسب علم و دانش و نیز حضور بانوان در جامعه اسلامی از انحصار مردان خارج شد و زنان توانستند با قدرت و همت خود وارد عرصه‌های علمی شده و حتی از مردان هم پیش گرفتند که امروز شاهد و ناظر این اتفاقات در ایران خودمان هستیم.

    وی با اشاره به نقش بی مانند زنان در پیام رسانی واقعه غدیر برای روشن شدن اذهان عمومی و خانواده‌ها، یادآور شد: زنان بسیاری با شناخت جایگاه ولایت پیام و اندیشه غدیر را منتقل کردند که در میان آن‌ها نقش حضرت زهرا بی بدیل بود و زنان امروز نیز باید مرام و شیوه زندگی آن حضرت را دنبال کنند.

    آل هاشم خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) تا پای جان از هر فرصتی برای معرفی ولایت امام علی (ع) استفاده کرد و در نهایت شهید راه ولایت شد.

    وی از زنان ولایی و غدیری درخواست کرد در برهه کنونی برای شناساندن جایگاه ولایت حضرت زهرا را الگوی خود قرار دهند.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *