×

امام جمعه تبریز مطرح کرد؛
تعیین دستمزد باید واقع بینانه و برملاک قانون باشد

  • کد خبر: 303501
  • 2 فروردین 1403
  • امام جمعه تبریز گفت: حداقل دستمزد باید واقع بینانه و بر ملاک قانون و نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی تعیین شود.
    تعیین دستمزد باید واقع بینانه و برملاک قانون باشد
  • به گزارش نوبر، حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در پیام نوروزی خود گفت: اگر حقوقی که تعیین می‌شود برای کارگر به صرفه نباشد تمایل به کار کم می‌شود و اولین ضربه به تولید و تولید کننده وارد خواهد شد و جوانان به سمت شغل‌های کاذب روی خواهند آورد.

    وی اضافه کرد: عدم تمایل جوانان به اشتغال با دستمزد پایین موجب توقف تولید می‌شود از این رو باید فکری شود تا نه کارفرما و نه کارگر از این محل متضرر نشوند.

    حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم ادامه داد: تصمیمی که گرفته می‌شود باید طوری باشد که به تعدیل نیرو منجر نشود ضمن اینکه موجب توقف تولید به دلیل عدم تمایل به اشتغال از سوی جوانان نشود.

    وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ رشد و توسعه خوبی در بخش‌های مختلف در استان آذربایجان شرقی صورت گرفت گفت: البته در بخش‌هایی نیز کمبود‌هایی وجود داشت که نیاز است در این بخش‌ها تلاش مضاعف صورت گیرد.

    حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم همچنین به عملیات طوفان الاقصی و مقاومت مردم غزه اشاره کرد و گفت: این اقدام جبهه مقاومت مورد تحسین همه مسلمانان قرار گرفت و مردم آزاده جهان جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

    وی به اتفاقات تلخ و شیرین سال ۱۴۰۲ نیز اشاره کرد و گفت: حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات ۱۱ اسفند به رغم تبلیغات منفی و تحریم آن از سوی دشمنان و همچنین مشکلات اقتصادی مردم از جمله اتفاقات شیرین در این سال بود و مسئولان باید به پاس قدردانی از این مردم برای جبران کمبود‌ها تلاش مضاعف کنند.

    حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم ادامه داد: انتظار از این مردم حضور پرشکوه‌تر در دور دوم انتخابات است که در آذربایجان شرقی در سه حوزه انتخابیه برگزار خواهد شد.

    وی برگزاری کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان و همچنین سفر رئیس جمهور به استان را از دیگر اتفاقات شیرین سال گذشته اعلام کرد.

    امام جمعه تبریز همچنین از درگذشت استاندار سابق آذربایجان شرقی، تنش‌های آبی و قطع برق در تابستان، مازوت سوزی در نیروگاه تبریز و آلودگی هوا در زمستان و به خطر انداخته شدن سلامت مردم به عنوان وقایع تلخ سال گذشته یاد کرد.

    حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم همچنین به کاهش ارزش پول ملی و افزایش قیمت ارز نیز اشاره کرد و گفت: مشکلات اقتصادی و عدم تعیین مناسب حقوق کارگران موجب بروز مشکلات در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی شده و ازدواج، فرزندآوری و خرید مسکن و خودرو را برای جوانان با چالش جدی مواجه کرده است.

    وی به اعضای شورا شهر تبریز نیز توصیه کرد: در سال جدید با همکاری و همدلی بیشتر و به دور از حاشیه برای توسعه و آبادانی تبریز تلاش کنند.

    وی از منتخبین مردم نیز درخواست کرد تا با وحدت و همدلی برای توسعه و پیشرفت استان بیشتر تلاش کنند.

    امام جمعه تبریز همچنین از مسافران و افرادی که عذری برای نگرفتن روزه دارند خواست تا حرمت این ماه مبارک را رعایت و از تظاهر به روزه خواری خودداری کنند.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *