×

منطقه ای کردن فعالیت ها از ضروریات توسعه تشکیلاتی است

  • کد خبر: 232966
  • 17 مهر 1402
  • به گزارش نوبر، در این نشست همچنین از ۵ واحد نمونه امور اعضای خانه کارگر در شمالغرب کشور با اهدای لوح تقدیر تجلیل شده و احکام فعالیت مسئولان امور اعضای خانه کارگر شهرستانهای مراغه و هریس در آذربایجان شرقی اهدا گردید. فعالیت های خانه کارگر باید به درستی تبلیغ و مخاطبان با آنها آشنا شوند […]

    منطقه ای کردن فعالیت ها از ضروریات توسعه تشکیلاتی است
  • به گزارش نوبر، در این نشست همچنین از ۵ واحد نمونه امور اعضای خانه کارگر در شمالغرب کشور با اهدای لوح تقدیر تجلیل شده و احکام فعالیت مسئولان امور اعضای خانه کارگر شهرستانهای مراغه و هریس در آذربایجان شرقی اهدا گردید.

    فعالیت های خانه کارگر باید به درستی تبلیغ و مخاطبان با آنها آشنا شوند

    دبیرکل خانه کارگر در این نشست با اشاره به برنامه منطقه ای کردن فعالیت های این نهاد کارگری، آن را زمینه ساز تحول در امور و توسعه تشکیلاتی خواند و گفت: خانه کارگر با منطقه ای کردن‌ فعالیت های خود در سطح کشور در تلاش است بستری برای ارائه خدمات بیشتر فراهم آورد.
    “علیرضا محجوب” این اقدام را از برنامه های جدی خانه کارگر برشمرد و افزود: برنامه منطقه ای کردن فعالیت ها که با پیشهاد شورای شهرستانها ابلاغ و اجرایی شد از تصمیمات مهم تشکیلاتی برای ایجاد تحول و پیشرفت برای امور به شمار می رود.
    وی با بیان اینکه با منطقه ای کردن فعالیت ها باید سطح حوزه کاری در سطح شهرها به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کند اظهار داشت: قطعاً با توسعه تشکیلاتی در سطح کشور امکان سرکشی و پیگیری امور از سوی ستاد مرکزی در این سطح امکان ندارد لذا با منطقه ای کردن فعالیت ها این امکان به شکل جدیدی فراهم می گردد.
    محجوب، برگزاری منظم جلسات منطقه ای را خواستار شد و اضافه کرد: قطعاً توجه به آموزش یکی از ضروریات لازم برای اجرایی نمودن منطقه ای کردن فعالیت هاست که باید با جدیت مورد توجه قرار گیرد.
    دبیرکل خانه کارگر کشور یکی دیگر از مشکلات این نهاد کارگری را در بحث تبلیغات و معرفی تشکبلانی دانست و یادآور شد: متاسفانه ما نمی توانیم اهداف کاری و فعالیت های خود را به درستی تبلیغ و مخاطبمان را با آن آشنا سازیم.
    وی بیان کرد: باید تمام کسانی که به نوعی از خدمات خانه کارگر بهره می گیرند در کنار دریافت خدمات با اهداف تشکیلاتی و ضروریات فعالیت های این نهاد کارگری به دفعات آشنا شده و برای این تبلیغات از تمام شیوه ها استفاده گردد.

    تبریز در آموزش های کوتاه مدت رایگان رتبه اول کشوری را کسب کرده است

    دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی نیز در این نشست‌ با اشاره به روند رو به رشد فعالیت های این نهاد کارگری در سطح استان در عضوگیری و تمدید عضویت نسبت به سال گذشته گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری ۳ هزار و ۲۲۶ تمدیدی و ۲ هزار و ۷۰۱ عضو جدید و نیز ۲ هزار نفر عضویت هوادار در خانه کارگر آذربایجان شرقی داشته ایم که نسبت به سال گذشته آمار خوبی است و افزایش ۱۰۰ درصدی داشته ایم و در امر آموزش های کوتاه مدت رایگان نیز رتبه اول کشوری را کسب کرده ایم.
    “کریم صادق زاده تبریزی” یکی از برنامه های سال جاری خانه کارگر در سطح استان را توسعه فعالیت های امور اعضا در شهرستانها عنوان کرد و افزود: در راستای توسعه تشکیلاتی و بر اساس سیاست های خانه کارگر در حال حاضر در ۱۰ شهرستان آذربایجان شرقی مسئولان امور اعضا فعال هستند که با صدور احکام جدید شهرستان های هریس و مراغه این تعداد به ۱۲ مورد افزایش می یابد.
    رئیس شورای هماهنگی دبیران اجرایی و مسئولان امور اعضای خانه های کارگر شمالغرب کشور در پایان با تأکید بر اینکه فعالیت های این شورا نیز در چارچوب سیاست های ابلاغی و با مشارکت تمام اعضا پیگیری می شود اضافه کرد: یکی از برنامه هایی که با همفکری دبیران اجرایی شمال غرب کشور پیگیری شد بحث آگاه سازی نمایندگان شمالغرب در مجلس در خصوص مسائل لایحه برنامه هفتم توسعه بود که در آذربایجان شرقی جلسات متعددی را با نمایندگان استان برگزار کردیم.

    هدف خانه های کارگر برداشتن باری از دوش قشر زحمتکش کارگری است

    رئیس اتحادیه پیشکسوتان کارگری نیز در این نشست در سخنانی تحول و متفاوت بودن از قبل را لازمه ماندگاری تشکیلاتی دانست و گفت: هر تشکلی برای پویایی خود باید همواره به این موضوع توجه داشته و آن را استمرار ببخشد.
    “حسن صادقی” با اشاره به ویژگی های فعالیت خانه کارگر افزود: خانه کارگر تنها به دنبال خدمت به قشر کارگری و بازنشستگی است و سایر تشکل ها را نه تنها رقیب خود نمی داند بلکه معتقد است باید از هر نهاد صنفی که فعالیتش منجر به کاهش مشکلات جامعه کارگری و بازنشستگی شود حمایت کرد چرا که همانا هدف ما برداشتن باری از دوش این قشر است پیگیری خواهد کرد.

    وی با تأکید بر اینکه فعالیت ها در خانه کارگر باید به گونه ای باشد کارگران از عضویت در این نهاد کارگری احساس غرور کنند ادامه داد: باید با فعالیت های خود اعتماد میان اعضا را فراهم آوریم و همین اعتماد، خود چسبندگی برای عضویت فراهم می کند.
    رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با تأکید بر اینکه خدمت بی منت باید سرلوحه امور باشد اظهار داشت: در حال حاضر به لحاظ اقتصادی شرایط خوبی برای این قشر وجود ندارد به طوری که ۶۷ درصد این قشر دچار فقر مطلق هستند گرچه طبقه شاغل شرایط بهتری نسیت به بازنشسته ها دارند.
    صادقی یکی از معضلات این حوزه را عدم اطلاع درست از واقعیات موجود عنوان کرد و گفت: باید به درستی معضلات را به گوش کارگران برسانیم چرا که به دلیل همین عدم اطلاع قدرت تشخیص از آنان سلب شده است.
    شایان ذکر است پس از سخنرانی مصطفی نژاد دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی، مقدم دبیر اجرایی خانه کارگر استان اردبیل، هر یک از مسئولان امور اعضای شهرستان های شمالغرب کشور به بیان نقطه نظرات و مشکلات کاری پرداختند که از سوی دبیرکل خانه کارگر و رییس اتحادیه پیشکسوتان کارگری پاسخ های لازم ارائه شده و مقرر گردید این نشست به صورت فصلی در یکی از استان‌ های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل برگزار شود.

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *