×

  دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز مطرح کرد:
فروش مجتمع ورزشی ایدم در تبریز/ ضرورت توجه کارفرمایان به ورزش کارگران

  • کد خبر: 168514
  • 20 آبان 1399
  • دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر تبریز نسبت به فروش مجتمع ورزشی ایدم در تبریز انتقاد کرد.
    فروش مجتمع ورزشی ایدم در تبریز/ ضرورت توجه کارفرمایان به ورزش کارگران
  • به گزارش نوبر، کریم صادق زاده تبریزی دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز و عضو شورای اسلامی شهر تبریز، در گفتگو با خبرنگار نصر به عدم اجرا شدن ماده ۱۵۴ قانون کار اشاره کرد و اذعان داشت: متاسفانه به دلیل عدم نظارت کافی بر امورات اجرایی قانون کار که بر عهده وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و وزارت دادگستری می باشد، آن طور که باید و شاید، شاهد تحقق بندهای ماده های قانون کار نیستیم.

     

     وی افزود: چند ماده و تبصره قانون کار بی عمل مانده است که یکی از آنان، ماده ۱۵۴ است که در بحث گسترش و توسعه ورزش کارگران، وظیفه کارفرمایان در قبال این قشر و وضعیت و سلامت جسمانی آنان را مشخص می کند.

     

     ادق زاده با بیان اینکه در بعضی مواقع، باید دولت خود مستقیما وارد عمل شود، خاطرنشان کرد: چنانچه کارفرما هزینه هایی در امر ورزش کارگران پرداخت کند، در آن صورت کارفرما از پرداخت مالیات حذف می شود که هر چقدر کارفرمایان به امر ورزش کارگران توجه کنند، به همان اندازه هم از پرداخت مالیات معاف خواهند شد.

     

     ی ادامه داد: در این راستا دولت یک قدم حرکت کرده است، ولی کارفرمایان حرکت نمی کنند و متاسفانه در بعضی از واحدهای تولیدی، تمام فکر و ذکرشان فقط “کار” شده است.

     

     دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز اظهار داشت: به عنوان مثال از بزرگترین مجموعه ورزشی کارگران، مجموعه فرهنگی-ورزشی شرکت ایدم بود که متاسفانه مدیرعامل وقت آن را فروخت و الان تبدیل به یکی از شرکت های بیمه ای شده است که همه این مسائل به تخلفات قانونی بازمی گردند.

     

     وی به تلاش خانه کارگر برای گسترش ورزش همگانی اشاره کرد و اذعان داشت: با تیم داری حرفه ای کاری نداریم، چون هزینه های زیادی برای مجموعه های کارگری دارند که آن ها هم به یک فرد واگذار می شوند، به عنوان مثال تیم ماشین سازی، تراکتورسازی و شهرداری را  تنها به یک فرد واگذار کردند.

     

     صادق زاده افزود: اما برای ورزش های همگانی برنامه های زیادی داریم که باید مردم و فعالان جامعه کارگری و شهری وارد میدان شوند و از منتخبان خود بخواهند که به وظایف خود عمل کنند.

     

     گفتنی است ماده ۱۵۴ قانون کار جمهوری اسلامی ایران مصوبه مجلس شورای اسلامی، کلیه کارفرمایان را موظف کرده است که با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تربیت بدنی، محل مناسبی را برای استفاده ورزشی کارگران ایجاد نمایند.

     

      

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *