×

توجه به اقتصاد روستاها مانع حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود

  • کد خبر: 232333
  • 8 مهر 1402
  • به گزارش نوبر و به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، عابدین خرّم امروز در جلسه قرارگاه محرومیت زدایی استان آذربایجان شرقی، با اشاره به اقدامات قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در حوزه محرومیت زدایی در روستاها و مناطق محروم، اظهار کرد: اگر به دنبال تثبیت جمعیت در روستاها و جلوگیری از حاشیه نشینی هستیم باید […]

    توجه به اقتصاد روستاها مانع حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • به گزارش نوبر و به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، عابدین خرّم امروز در جلسه قرارگاه محرومیت زدایی استان آذربایجان شرقی، با اشاره به اقدامات قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در حوزه محرومیت زدایی در روستاها و مناطق محروم، اظهار کرد: اگر به دنبال تثبیت جمعیت در روستاها و جلوگیری از حاشیه نشینی هستیم باید به فکر اقتصاد روستایی باشیم که در این صورت حتی شاهد مهاجرت معکوس به روستاها هم خواهیم بود.

    وی با اشاره به تفاهم نامه های منعقدشده میان قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و دستگاه های اجرایی استان، گفت: تحقق اهداف این تفاهم نامه ها نیازمند پیگیری جدی از سوی دستگاه های اجرایی است و دبیرخانه قرارگاه نیز باید به صورت مرتب روند پیشرفت آنها را رصد کند.

    کیفیت پروژه ها فدای سرعت اجرای آنها نشود

    خرّم همچنین تاکید کرد: باید دقت کنیم که کیفیت پروژه ها فدای سرعت اجرای آنها نشود و کار جهادی نباید معطل بودجه و اعتبار باشد، هرچند مسئولان استان نهایت تلاش خود را برای جذب اعتبارات مورد نیاز به کار می گیرند.

    دبیر فرماندهی قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی(ع) نیز در این جلسه ایجاد امکانات لازم برای زندگی و زیرساخت های لازم برای تولید ثروت برای روستاییان و همچنین آموزش و ارتقای مهارت آنها را از مهم ترین اهداف این قرارگاه ذکر کرد و گفت: قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) پیمانکار پروژه های محرومیت زدایی نیست، بلکه می خواهد به دستگاه های اجرایی در پیشبرد این پروژه ها کمک کند و موانع و مشکلات آنها را برطرف کند.

    سردار جمال‌الدین آبرومند گفت: ما می خواهیم یک کار جهادی کنیم تا کارهای بزرگ در مدت زمان کوتاهی به سرانجام برسد، اما تاکید داریم که کیفیت پروژه ها نباید تحت تاثیر سرعت عملیات قرار گیرد.

    در این جلسه مدیران دستگاه های اجرایی استان نیز گزارشی از روند پروژه های محرومیت زدایی در روستاها و مناطق محروم ارائه کردند.

    همچنین پس از این نشست سه تفاهم نامه همکاری در حوزه های کشاورزی، منابع طبیعی و آب روستایی میان استانداری آذربایجان شرقی و قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی(ع) امضا شد.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *