×

تجربیات دانش‌بنیان‌ها تجاری‌سازی شود

  • کد خبر: 229063
  • 25 تیر 1402
  • به گزارش نوبر، رئیس اتاق بازرگانی استان آذربایجان شرقی در این جلسه با تأکید بر  گستردگی این همایش بین‌المللی در حوزه‌ای مختلف تولید، مدیریت شهری و … اعلام کرد: ابتدا باید هدف‌گذاری شده و ۲۰ پروژه مهم با منابع مالی مشخص و سود سرمایه‌گذار آن معرفی شود.   یونس ژائله افزود: با مشخص شدن پروژه‌های […]

    تجربیات دانش‌بنیان‌ها تجاری‌سازی شود
  • به گزارش نوبر، رئیس اتاق بازرگانی استان آذربایجان شرقی در این جلسه با تأکید بر  گستردگی این همایش بین‌المللی در حوزه‌ای مختلف تولید، مدیریت شهری و … اعلام کرد: ابتدا باید هدف‌گذاری شده و ۲۰ پروژه مهم با منابع مالی مشخص و سود سرمایه‌گذار آن معرفی شود.

     

    یونس ژائله افزود: با مشخص شدن پروژه‌های سرمایه‌گذاری باید دنبال سرمایه‌گذار ایرانی و خارجی  باشیم و در کنار آن  از حمایت دولت و واحد سرمایه‌گذاری خارجی وزارت اقتصاد و دارایی غافل نباشیم.

     

    وی اضافه کرد: در رابطه با خودروسازی، شهرداری دنبال درآمد پایدار است واگر راه‌اندازی شود، درآمد استان فوق‌العاده افزایش خواهد یافت.

     

    رئیس کانون انبوه سازان مسکن و ساختمان ایران نیز در این جلسه با تأکید بر بازآفرینی بافت فرسوده شهری به عنوان بسته پیشنهادی در همایش سرمایه‌گذاری گفت: تمام دستگاه‌های دولتی و اجرایی باید در این همایش دخیل باشند تا پرونده جدیدی در حوزه سرمایه‌گذاری باز نشود.

     

    جمشید برزگر افزود: سرمایه‌گذار باید بیش از ۲۵ درصد سود از محل سرمایه‌گذاری داشته باشد، چرا که نرخ بانکی الان ۲۵ الی ۲۷ درصد است.

     

    وی اضافه کرد: ما نباید از زلزله ترکیه غافل باشیم چرا که این زلزله ۱۰ سال اقتصاد ترکیه را تحت تاثیر قرار داد و باید بازآفرینی بافت فرسوده شهری را به عنوان بسته پیشنهادی ارائه کنیم.

     

    معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز نیز در این جلسه با بیان اینکه  حوزه مسکن و بازآفرینی شهری یکی از آیتم‌های سرمایه‌گذاری است، گفت: از ۲۴ هزار هکتار بافت شهری تبریز، ۷ هزار هکتار آن بافت فرسوده است که بازآفرینی این بافت‌ نیاز به تسهیلات دارد ولی با تسهیلات ۱۸ درصدی کسی پیشقدم نمی‌شود.

     

    محمد عزتی با انتقاد از لایحه برنامه هفتم توسعه خاطرنشان کرد: تنها موضوعی که در برنامه هفتم توسعه مربوط به شهرداری‌ها است، اعلام می‌دارد که شهرداری ها نیمی از درآمد خود را در بازآفرینی شهری هزینه کنند.

     

    وی افزود : در برنامه هفتم توسعه خبری از زمین نیز نیست. چون این برنامه نگاه درآمدی به موضوعات دارد و شهرک جوانان را با پول و در ازای مطالبات به شهرداری فروخته‌اند.

     

    رضا خلیلی، رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و جذب مشارکت‌های مردمی شهرداری تبریز نیز در این جلسه بر همکاری با اتاق بازرگان استان و  کانون انبوه‌سازان مسکن و ساختمان در ارتباط‌ ‌گیری و جذب سرمایه‌گذار تأکید کرد.

     

     

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *