×

سفیر فنلاند در ایران مطرح کرد: فناوری‌های نوین فنلاند برای احیای دریاچه ارومیه

  • کد خبر: 296092
  • 1 آذر 1402
  • سفیر فنلاند در ایران با بیان اینکه موضوع آب می‌تواند پرچم اول فنلاند برای ورود به اقتصاد ایران باشد، گفت: در زمینه آب شرکت‌های مختلفی وجود دارد که علاقمند به فعالیت در موضوع آب در ایران هستند ولی در این بین مهمترین مسئله برای ما دریاچه ارومیه و استفاده از فناوری‌های نوین برای احیای این دریاچه است.
    سفیر فنلاند در ایران مطرح کرد: فناوری‌های نوین فنلاند برای احیای دریاچه ارومیه
  • به گزارش نوبر ، کاری کاهیلوئوتو ظهر امروز در دیدار با شهردار تبریز اظهار کرد: در گذشته گردشگران زیادی از تبریز به فنلاند سفر می کردند که تلاش داریم این موضوع دوباره فعال شود.

    وی با اشاره به پیشرفت‌های فناورانه در فنلاند گفت: ۶ شهر فنلاند به عنوان شهر هوشمند به شمار می روند و در زمینه تولید برق از پسماند نیز، فنلاند پیشرفت زیادی دارد و قبلا در ویتنام نیز این موضوع راه‌اندازی شده است.

    کاری کاهیلوئوتو با بیان اینکه موضوع آب می‌تواند پرچم اول فنلاند برای ورود به اقتصاد ایران باشد، تصریح کرد: در زمینه آب شرکت‌های مختلفی وجود دارد که علاقمند به فعالیت در موضوع آب در ایران هستند ولی در این بین مهمترین مسئله برای ما دریاچه ارومیه و استفاده از فناوری‌های نوین برای احیای این دریاچه است.

    سفیر فنلاند در ایران با تشریح موقعیت این کشور یادآور شد: فنلاند کشور نسبتا کوچکی با پنج و نیم میلیون نفر جمعیت در شمال اروپا واقع شده است و شکوفایی اقتصاد آن به سبب روابط تجاری و صادرات است.

    وی با اشاره به روابط بین ایران و فنلاند خاطرنشان کرد: ایران اولین کشور خارج از اروپا بود که استقلال فنلاند را به رسمیت شناخت و همیشه روابط خوبی داشته‌ایم و در شرایط کنونی نیز به دنبال نقاط مشترک و حفظ ارتباطات بین دو کشور هستیم.

    کاری کاهیلوئوتو افزود: هدف ما یادگیری مسائل بیشتر در این سفرها و معرفی ظرفیت‌های فنلاند است و همچنین شناسایی افراد مختلف برای احیای روابط اقتصادی و تجاری را دنبال می کنیم.

    سفیر فنلاند در ایران ادامه داد: فنلاند در حوزه آموزش نیز قوی بوده و خدمات خود را به عنوان خدمات تجاری به کشورهای دیگر ارائه می‌دهد و شرکت‌هایی در این حوزه فعال هستند.

    پایان پیام/

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *