×

بیش از ۵۰ درصد جمعیت آذربایجان شرقی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

  • کد خبر: 230950
  • 10 مرداد 1402
  • به گزارش نوبر،وحید مجیدی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به ارائه خدمات به نیمی از جمعیت آذربایجان شرقی اظهار کرد: بیش از ۵۲ درصد کل جمعیت زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند که نزدیک به ۹۰ درصد این جمعیت به صورت رایگان زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند. وی با اشاره به خدمات بیمه‌ای […]

    بیش از ۵۰ درصد جمعیت آذربایجان شرقی تحت پوشش بیمه سلامت هستند
  • به گزارش نوبر،وحید مجیدی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به ارائه خدمات به نیمی از جمعیت آذربایجان شرقی اظهار کرد: بیش از ۵۲ درصد کل جمعیت زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند که نزدیک به ۹۰ درصد این جمعیت به صورت رایگان زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند.

    وی با اشاره به خدمات بیمه‌ای به بیماران خاص و صعب‌العلاج خاطرنشان کرد: در صندوق بیماران خاص و سخت علاج حدود ۱۰۷ بیماری زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارد که بر این اساس از زمان اجرای طرح بیش از ۴۷ هزار نفر در این صندوق ثبت نام و نشان دار شده‌اند و نزدیک به ۲۶۰ میلیارد ریال هزینه درمانی بیماران خاص و صعب‌العلاج (سخت علاج) در استان پرداخت شده است.

    مجیدی با بیان اینکه هزینه‌های درمان زوج‌های نابارور نیز زیرپوشش این بیمه قرار دارد، گفت: ۲ هزار و ۷۰۰ زوج نابارور از راه سامانه نشان‌دار شده و از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شده اند و با توجه به اینکه آذربایجان‌شرقی پس از تهران، دومین استان از لحاظ درمان ناباروری است، خدمات ما علاوه بر خود استان، شمالغرب کشور را نیز پوشش می‌دهد.

    مدیرکل بیمه سلامت با تاکید بر اینکه اینکه دهک‌های درآمدی یک تا پنج به صورت رایگان زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند، افزود: با پیشنهاد وزارت بهداشت و تصویب هیأت دولت، برای حمایت از افراد کم درآمد و نیازمند علاوه بر دهک‌های یک تا سه، دهک‌های چهار و پنج نیز زیرپوشش بیمه رایگان سلامت قرار گرفتند.

    وی با اشاره به کاهش میزان مشارکت در پرداخت حق بیمه دهک‌های ۶ تا ۹ خاطرنشان کرد: میزان حق بیمه پرداختی دهک ششم از ۳۰ به ۲۰ درصد، دهک هفتم از ۴۰ به ۳۰ درصد، دهک هشتم از ۶۰ به ۴۰ درصد و دهک نهم از ۸۰ به ۵۰ درصد کاهش یافته است.

    مدیرکل بیمه سلامت استان با اشاره به پرداخت مطالبات مؤسسات و مراکز درمانی طرف قرارداد، گفت: ۳۸۵ میلیارد تومان به مؤسسات تشخیصی درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت استان شامل هزینه درمان به بیمارستان‌های دولتی و غیردولتی، مؤسسات خصوصی و سطح یک روستایی پرداخت شد.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *