×

حق کارگران و بازنشستگان، درمان رایگان است

  • کد خبر: 228129
  • 17 اردیبهشت 1402
  • به گزارش نوبر، کریم صادق زاده تبریزی، رئیس کانون کارگران بازنشستۀ تامین اجتماعی تبریز در این نشست گفت: موارد و مسایلی درارتباط با درمان بیمه شدگان و به ویژه درمان بازنشستگان عزیز وجود دارد که نگران کننده است و این جلسه برای بررسی این مسایلتشکیل شده تا ما هم پاسخگوی موکلان خودمان باشیم. وی در […]

    حق کارگران و بازنشستگان، درمان رایگان است
  • به گزارش نوبر، کریم صادق زاده تبریزی، رئیس کانون کارگران بازنشستۀ تامین اجتماعی تبریز در این نشست گفت: موارد و مسایلی درارتباط با درمان بیمه شدگان و به ویژه درمان بازنشستگان عزیز وجود دارد که نگران کننده است و این جلسه برای بررسی این مسایلتشکیل شده تا ما هم پاسخگوی موکلان خودمان باشیم.

    وی در تبیین مشکلات درمانی در درمانگاه ها و بیمارستان های ملکی تامین اجتماعی گفت: اخذ زیرمیزی توسط پزشکان متخصص ازبیماران، محدودیت های دارویی، مشکلات نسخه های الکترونیکی، کمبود پزشک متخصص از مواردی است که باید مورد بررسی ورسیدگی قرار گیرد.

    صادق زاده تبریزی اضافه کرد: تاخیر در پرداخت هزینه‌های درمانی بیماران توسط شرکت بیمه آتیه سازان حافظ(بیمه درمان تکمیلی) بهویژه در کلانشهر تبریز از دیگر مسایل موجود در حوزه درمان بازنشستگان بزرگوار است.

    وی با تاکید بر ضرورت ارائۀ خدمات شایسته به قشر فرهیخته و قابل احترام بازنشستگان گفت: ما در کانون کارگران بازنشستۀ تامیناجتماعی تبریز تا رسیدن به نتیجۀ مطلوب دست از پیگیری مسایل مطرح شده برنخواهیم داشت.

    رئیس کانون کارگران بازنشستۀ تامین اجتماعی تبریز تاکید کرد: نکته دیگر اهمیت اجرای قانون الزام درمان رایگان و پرداخت همۀ هزینههای دارویی بیمه شدگان تامین اجتماعی در مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی است.

    صادق زاده تبریزی، درمان رایگان بیمه شدگان تامین اجتماعی را وظیفۀ ذاتی و قانونی سازمان تامین اجتماعی دانست و اضافه کرد: انتظار داریم شاهد خدماتی مطلوب تر در حوزه درمان برای بیمه شدگان تامین اجتماعی باشیم تا دیگر نیازی به بیمه درمان تکمیلینباشد.

    وی خواستار پیگیری مدیریت درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی در خصوص احداث بیمارستان سوم تامین اجتماعی در تبریز شدو گفت: با توجه به کثرت بیمه شدگان و بازنشستگان در کلانشهر صنعتی تبریز احداث این مرکز درمانی یک ضرورت است.

    صادق زاده تبریزی از کسر دو درصد از مستمری‌های بازنشستگان بابت هزینه‌های درمان عطف به ماده 89 قانون تامین اجتماعیانتقاد کرد و با یادآوری این مطلب که وظیفه سازمان تامین اجتماعی این است که طبق ماده 54 قانون تامین اجتماعی درمان رایگان رادر مراکز ملکی ارائه کند، افزود: بازنشستگان سی سال تمام حق بیمه پرداخته اند که در دوران کهنسالی بتوانند از خدمات درمانیمناسب بهره‌مند شوند، در نتیجه نباید دو درصد از مستمری را بابت درمان کسر کنند.

    وی ادامه داد: متاسفانه بخش درمان سازمان تامین اجتماعی طی دوره های گذشته از جایگاه خود فاصله زیادی گرفته است تا جایی کهارائۀ خدمات درمانی از لحاظ کمّی و کیفی به دشّت دچار مشکل شده که نارضایتی بیمه شدگان را به همراه داشته است.

    رئیس کانون کارگران بازنشستۀ تامین اجتماعی تبریز عنوان کرد: بر همین اساس از مدیریت درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقیدرخواست می کنیم به رسالت خود در خصوص درمان جامۀ عمل بپوشاند چراکه بهداشت و درمان یکی از مهم ترین چالش های فرا رویجامعۀ بازنشستگی و کارگری است مخصوصاً که پس از حذف ارز ترجیحی، خدمات درمانی با قیمت های نجومی ارائه می شود.

    وی افزود: در این وانفسا 2 درصد از مستمری بازنشستگان برای درمان و 4 درصد برای بیمه تکمیلی کسر می شود اما خدمات درمانیمناسبی به آنان ارائه نمی شود.

    صادق زاده تبریزی گفت: علاوه بر همۀ مسایلی که گفته شد، امسال 450 داروی حیاتی مورد نیاز بازنشستگان از دایره شمول بیمهتامین اجتماعی خارج شده است.

    رئیس کانون کارگران بازنشستۀ تامین اجتماعی تبریز تاکید کرد: درمان، نیاز اولیه جامعۀ بازنشستگی است چون به اقتضای افزایشسن، این عزیزان دائماً در مطب پزشکان یا بخش های مختلف بیمارستان ها هستند و همین مساله اهمیت ارائۀ خدمات مطلوب درمان بهبازنشستگان را نمایان می کند.

    در این نشست مدیریت درمان تامین اجتماعی گزارش مبسوطی از وضعیت درمان تامین اجتماعی دادند و همچنین به سوالات حاضریناعضای هیئت مدیره و بازرسان در جلسه پاسخ لازم را ارایه دادند و مقرر گردید بررسی های لازم را انجام دهند

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *