×

خبر/
ایجاد ایستگاه‌های کتاب در مجتمع‌های مسکونی شهر

  • کد خبر: 166324
  • 4 شهریور 1399
  • نوبر-معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی تبریز از توسعه کتابخوانی در شهر با احداث ایستگاه های کتاب در مجتمع های مسکونی و همچنین گسترش اقدامات برنامه ریزی شده در جهت آموزش سواد رسانه ای خبر داد.
    ایجاد ایستگاه‌های کتاب در مجتمع‌های مسکونی شهر
  • حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حمیدی در نشست شورای معاونین فرهنگی شهرداری تبریز با اشاره به ایام تعزیت و سوگواری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) گفت: مهمترین هدف قیام سید الشهدا (ع) اصلاح امت بوده و تداوم راه این قیام سرخ با افزایش آگاهی و تبیین نهضت عاشورا میسر می شود.

    وی ادامه داد: اولویت بخش فرهنگی شهرداری تبریز و شورای شهر در سال جاری، افزایش و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی است و اقدامات موثری از جمله پویش کتابخوانی در خانه بخوانیم و همچنین ۲۲ مسابقه متنوع کتابخوانی از سوی مجموعه خانواده فرهنگی شهرداری در سال جاری با همین هدف انجام شده است.

    رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز در ادامه با تاکید بر اهمیت توجه به تمامی ساکنان شهر در جهت توسعه فرهنگ مطالعه، افزود: ایستگاه‌های کتاب و کتابخوانی در مجتمع‌های پر جمعیت مناطق مختلف شهرداری توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری نصب خواهد شد تا شهروندان بتوانند در تمامی رده های سنی به مطالعه مبادرت ورزیده و شاهد گسترش فرهنگ مطالعه باشیم.

    حمیدی با اشاره به اقدامات فرهنگی مناطق ۱۰ گانه شهرداری تبریز اظهار داشت: در ایام شیوع ویروس کرونا، فضای مجازی بستری مناسب و ارزشمند برای فعالیت های فرهنگی، آموزشی و اجتماعی بود و مسابقات کتابخوانی در خانه بخوانیم، ویژه برنامه‌های تکیه رمضان و تکیه محرم برای شهروندان از مجرای رسانه‌های دیجیتال برگزار شد.

    رییس سازمان، تمرکز و توسعه فعالیتهای مجازی را گامی جدید در اقدامات فرهنگی دانست و تصریح کرد: همین امر لزوم توجه هر چه بیشتر به فضای مجازی و آموزش در این خصوص را تشدید می کند.

    وی با تاکید بر افزایش مخاطبین فضای مجازی در ایام شیوع ویروس Covid-۱۹، افزایش سواد رسانه‌ای خانواده ها را از وظایف بنیادین نهاد های فرهنگی دانست و بر تدوین شیوه نامه این مهم تاکید نمود.

    حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حمیدی در خاتمه با قدردانی از معاونان و مدیران و کارشناسان فرهنگی مناطق مختلف شهر، بر عزم جدی خانواده فرهنگی شهرداری تبریز برای تمرکز بر رفع کاستی های فرهنگی در شهر تاکید کرد.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *