×

معاون خدمات شهری و اجرائی شهردار تبریز خبر داد:
لایروبی گسترده کانال‌ها و مسیل‌های شهری در آستانه فصل بارش

  • کد خبر: 172433
  • 1 فروردین 1400
  • معاون خدمات شهری و اجرائی شهردار تبریز از لایروبی گسترده کانال ها و مسیل های شهری در آستانه فصل بارش در سطح مناطق ۱۰ گانه خبر داد.
  • به گزارش نوبر، محمدرضا قربانیان تبریزی گفت: در حوزه کنترل آب‌های سطحی و روان‌آب، معاونت خدمت شهری و اجرائی در دو نوبت در طول سال اقدام به لایروبی مسیل‌ها می کند که این لایروبی‌ها قبل از فصل بارش صورت می‌گیرد.

     

    او افزود: مهرانه‌رود تا خیابان شفیع زاده، مهرانه‌رود تا پل بارنج، پل رودکی تا پل خلعت‌پوشان، آرپاره‌سی محوطه میدان راه‌آهن، کانال اوغلو و الوار از جمله مسیل‌های لایروبی شده در طول سال هستند.

     

     معاون خدمات شهری و اجرائی شهردار تبریز، با اشاره به پسماند تولیدشده در شهر تبریز اظهار داشت:  به طور متوسط روزانه ۹۹۷ تن پسماند در سطح شهر تولید می‌شود که ۸۵۰ تن از این مقدار به صورت مکانیزه و ۱۵۰ تن نیز به صورت دستی جمع‌آوری می‌شود.

     

    او اضافه کرد:  ۱۰۰ درصد جمع‌آوری و تنظیف شهر در دست بخش خصوصی است که تلاش ما ثبات در تعداد کارگران و در کنار آن توسعه مکانیزه خدمات است.

     

    قربانیان تبریزی با اشاره به محلول‌پاشی صورت گرفته در سطح شهر نیز اعلام کرد: در راستای صیانت از محیط زیست و جلوگیری از آثار تخریبی نمک‌پاشی معاونت خدمات شهری و اجرائی نسبت به ایجاد محلول‌ساز در ۷ منطقه اقدام کرده است که در بار بارش برف  ۲۲ میلیون مربع را پوشش می‌دهیم.

     

    او افزود: ۱۴ میلیون مترمربع برف‌روبی معابر در هر سال انجام می دهیم و در کنار آن، ۳ میلیون و ۴۰۰ مترمربع پیاده رو را به صورت دستی برف‌روبی شده است.

     

    معاون خدمات شهری و اجرائی شهردار تبریز سگ‌های بلاصاحب را معضلی سراسری دانسته  و اعلام کرد: اداره کل کنترل حیوانات شهری در معاونت خدمات شهرداری فعال است که در کنار مقابله با دیگر حیوانات، کنترل سگ‌های بلاصاحب را نیز برعهده دارد.

     

    او اضافه کرد: سگ‌های بلاصاحب با استفاده از پیستول بیهوشی زنده‌گیری شده و در شعاع ۶۰ کیلومتری تبریز رهاسازی می‌شوند.

     

    او افزود: مبارزه با موش‌فاضلاب و حشرات موذی نیز در حیطه وظایف این اداره است که شهروندان می‌توانند در تماس با ۱۳۷ اعلام کنند.

     

    قربانیان تبریزی با اشاره به خدمات ارائه شده به روستاهای الحاقی تبریز خاطرنشان کرد: تمام خدماتی که در تبریز در قالب خدمات شهری ارائه می‌شود، از جمله رفت و روب، جمع آوری زباله و لکه‌گیری آسفالت، در روستاهای الحاقی تبریز نیز ارائه می‌شود.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *