×

فرماندار هشترود:
آمار مدارس کانکسی هشترود ۱۳ برابر میانگین کشوری است

  • کد خبر: 173535
  • 5 اردیبهشت 1400
  • فرماندار هشترود با تقدیر از استقبال گسترده مردم نیکوکار هشترود در طرح نوسازی مدارس این منطقه گفت: آمار مدارس کانکسی هشترود ۱۳ برابر میانگین کشوری است.
    آمار مدارس کانکسی هشترود ۱۳ برابر میانگین کشوری است
  • امین امینیان ظهر امروز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان هشترود گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر پویشی به همت مسئولین آموزش و پرورش شهرستان در جذب مشارکت‌های مردمی و نوسازی مدارس از این طریق ایجاد شده است که امید بخش بوده و می‌توان از ظرفیت ایجاد شده نهایت استفاده برای ایجاد و نوسازی فضای آموزشی را برد.

    وی با تاکید بر لزوم فراهم کردن امکانات تحصیلی برای فرزندان منطقه اظهار کرد: میزان مشارکت خیرین مدرسه ساز در ۴ سال اخیر رشد چشمگیری داشته است و در کنار آن با همت و حمایت صورت گرفته مدارسی که چندین سال با خطر تخریب مواجه بودند، نوسازی شده و به ثمر رسیدند و انشاالله در سال‌های آتی هم این روند ادامه یابد.

    امینیان افزود: باتوجه به آمار اعلام شده توسط وزارت آموزش و پرورش از وجود تعداد ۳۹۰۰ مدرسه کانکسی در کشور، منطقه هشترود نسبت زیادی از این آمار را با تعداد ۳۴ مدرسه کانکسی به خود اختصاص داده که ۱۳ برابر میانگین کشوری است.

    فرماندار هشترود با بیان اینکه در چهار سال گذشته ۱۷ پروژه مدرسه خیر ساز و مشارکتی در منطقه هشترود اجرا شده، به لزوم اولویت‌بندی در انجام کارها تأکید کرد و افزود: ابتدا باید مدارس خطرآفرین از جمله مدارس سنگی و کانکسی را شناسایی و برای بازسازی آن اقدام کنیم چون حداقل سهم دانش آموز یک سقف ایمن بالای سر است و باید اول مدارس ناایمن که نیاز به تخریب، بازسازی و مقاوم سازی دارند را احصاء و در اولویت اقدام قرار دهیم که نیازمند توجه ویژه خیرین مدرسه ساز و مسئولین شهرستان است.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *