×

آخرین نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی در تبریز از زبان فرماندار

  • کد خبر: 302868
  • 13 اسفند 1402
  • فرماندار شهرستان تبریز با اعلام آخرین نتایج شمارش آرای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابی تبریز، آذرشهر و اسکو، گفت: درصد مشارکت در این حوزه انتخابی ۲۹.۱۷ درصد است.
    آخرین نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی در تبریز از زبان فرماندار
  • به گزارش نوبر، یونس فاتح اظهار کرد: در این حوزه انتخابی روح اله متفکرآزاد با کسب ۱۰۹ هزار و ۸۹۹ رای معادل ۲۷.۳۶ درصد آرا و مسعود پزشکیان با ۹۵ هزار و ۹۹۳ رای معادل ۲۳.۹ درصد آرا در دور اول راهی بهارستان شدند.
    وی ادامه داد: علی جعفری آذر با ۶۷ هزار و ۵۵۲ رای، جواد عبادی با ۶۱ هزار و ۷۷۷ رای، علیرضا منادی۵۶ هزار و ۲۴۴ رای، رضا صدیقی ۵۵ هزار و ۱۷۷ رای، علی آجودان زاده ۵۳ هزار و ۹۲۲ رای، محمد حسین فرهنگی ۴۹ هزار و ۹۵۸ رای، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی ۴۳ هزار و ۳۸۲ رای و علیرضا نوین با ۴۱ هزار و ۳۷۵ رای برای کسب چهار کرسی دیگر مجلس از این حوزه به دور دوم راه یافتند.

    فرماندار تبریز درباره آمار نهایی و تایید شده انتخابات خبرگان رهبری نیز گفت: از جمع کل آرای یک میلیون و ۷۷۱ هزار و ۴۱۸ رای انتخابات مجلس خبرگان رهبری، آیت الله محمد علی آل هاشم با ۸۵۰ هزار و ۲۸۰ رای بیشترین رای به خود اختصاص داد و آیات عظام علی ملکوتی با ۲۵۸ هزار و ۲۵۳ رای ، محمدتقی پورمحمدی با مجموع آرای ۲۱۲ هزار و ۴۲ رای، جواد حاجی زاده کلجاهی با ۱۹۸ هزار و ۶۷۸ رای و باقر سیدی بنابی با ۱۴۱ هزار و ۱۶ رای راهی مجلس خبرگان رهبری شدند.

    ۸۲۶ صندوق اخذ رای برای برگزاری انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در تبریز پیش بینی و ۱۲ هزار و ۸۰۱ نفر به عنوان مجری انتخابات سازماندهی شده بود.

    از جمعیت یک میلیون و ۸۶۳ هزار و ۷۷ نفری تبریز یک میلیون ۳۵۸ هزار و ۷۵۰ نفر واجد شرایط رای دادن و از این تعداد ۶۳ هزار و ۳۸۸ نفر رای اولی بودند.

    دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند ماه جاری برگزار شد و حوزه انتخابی تبریز، آذرشهر و اسکو دارای ۶ نماینده در مجلس شورای اسلامی است.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *