×

آش همان و کاسه همان؛ فرصت اما نیست!
بدون تعارف؛ تراکتور در منطقه قرمز(گزارش)

  • کد خبر: 226927
  • 25 بهمن 1400
  • تراکتور شرایط عجیبی تجربه می کند که به هیچ عنوان مورد پسند هوادارانش نیست؛ این تیم در حال حاضر بی هیچ تعارفی، گزینه سقوط است.
    بدون تعارف؛ تراکتور در منطقه قرمز(گزارش)
  • به گزارش نوبر خبر؛ تراکتور به عنوان یکی از رکوردداران تغییر سرمربی طی سال های اخیر، لیگ بیست و یکم را با دو تغییر زودهنگام شروع کرد. چند هفته مانده به شروع مسابقات، فراز کمالوند بدون انجام بازی از سمت خود استعفا داد تا فیروز کریمی دوباره سرمربی شود؛ این مربی باتجربه تنها در چهار بازی از فصل جدید روی نیمکت تراکتور نشست و پس از متحمل شدن سه شکست در این چهار بازی، به همکاری خود با سرخ پوشان خاتمه داد. انتخاب باشگاه تراکتور این بار مربی خارجی بود. زونیمیر سولدو، سرمربی کرواتی که خرده های زیادی به کارنامه کاری اش گرفته شده بود، به عنوان سرمربی جدید روی نیمکت تراکتور نشست تا این تیم را از بحران خارج کند.

    آش همان و کاسه همان؛ فرصت اما نیست!

    فیروز بعد از شکست دو بر یک تراکتور مقابل پیکان در تبریز از سمت خود برکنار شد و تیم را در رتبه دوازدهم تحویل داد؛ رتبه ای که بعد از گذشت یک نیم فصل کامل، یک پله نزول پیدا کرده است. حال در آستانه سه بازی حساس با استقلال، پیکان و سپاهان، زمزمه هایی مبنی بر اولتیماتوم باشگاه تراکتور به سولدو به گوش می رسد که البته توسط هیچ منبع موثقی تایید نشده است. با این وجود اما روند نتیجه گیری تراکتور در مسیری قرار گرفته که باعث نگرانی شدید هواداران این تیم شده است. نیم فصل اول و دوم تفاوت های زیادی دارند و در دور برگشت فرصتی برای جبران نخواهد بود. رتبه فعلی تراکتور زنگ خطر را به صدا در آورده و سه هفته دشوار پیش روی سولدو می تواند خیلی از معادلات را در مورد او و تیمش مشخص کند.

    وقتی کریمی رفت و سولدو آمد

    سرمربی کروات تراکتور در چنین شرایطی هدایت این تیم را به عهده گرفت:

    هفته چهارم: امتیاز تیم: 3 از 12 – رتبه تیم: دوازدهم

    در آستانه بازی با پیکان، شرایط تراکتور به این صورت است:

    هفته هفدهم: امتیاز تیم: 14 از 51 – رتبه تیم: سیزدهم (11 امتیاز از این 14 امتیاز با سولدو کسب شده است.)

    تراکتور پیش از تغییر سرمربی و طی چهار بازی نخست تنها موفق به کسب 25 درصد از امتیازات ممکن شده بود (سه باخت – یک برد). این تیم با سولدو، همین روند امتیاز گیری را ادامه داد و تغییر زیادی نداشت. این تیم حدود 29 درصد از امتیازات بازی های خود با سولدو را کسب کرده و میانگین کسب امتیاز سرمربی کروات کمتر از یک به ازای هر بازی بوده است. سولدو در 13 بازی که هدایت تراکتور را به عهده داشت تنها دو بار طعم برد را چشیده و تیمش شش بار بازنده بود. روی هم رفته با توجه به اعداد و ارقام موجود، تراکتور هنوز از تغییر سرمربی نتیجه مثبت لازم را نگرفته و مشخص نیست که سولدو چه قدر زمان برای اعمال تفکرات خود دارد.

    البته در این میان نباید تمامی مشکلات را پای سرمربی و مسائل فنی بگذاریم. تراکتور در طول این چند ماه اخیر با حواشی و اتفاقات زیادی مواجه شد؛ شوی بی نتیجه واگذاری به مس، باز و بسته شدن دوباره پنجره و… تیم محبوب خطه آذربایجان را در یک شرایط بسیار حساس قرار داده است؛ شرایطی که مشابه آخرین فصل پیش از خصوصی سازی است؛ جایی که گل محمدی در میانه های راه جای خود را به ساغلام داد و فصل در حالی به پایان رسید که تراکتور بعد از سال ها خطر سقوط احساس کرده بود. آنها سه فصل نسبتا خوب را پشت سر گذاشتند ولی در لیگ بیست و یکم به همان نقطه قبل بازگشته اند که با چند نتیجه بد می تواند ترسناک تر هم شود.

    تراکتور بی هیچ تعارفی گزینه سقوط محسوب می شود و هفت بازی است که طعم برد را نچشیده است. سولدو در حال نزدیک شدن به همان نقطه ای است که شروع کارش در تراکتور و پایان کار کریمی در این تیم بود. رویارویی با استقلال در هفته هجدهم، سپس دیدار با پیکان در تهران، او را به سپاهان خواهد رساند؛ تیمی که در دور رفت، با مساوی مقابل آن در اصفهان، مربی کروات سرخ پوشان را امیدوار به بازگشت کرد. با توجه به دو بازی حساسی که به سپاهان مانده باید دید که تراکتوری ها می توانند با کسب دو نتیجه خوب، نیمکت لرزان سرمربی خود را به شرایط عادی برگردانند یا تغییری دیگر در راه خواهد بود؛ تغییری که البته بازهم باید گفت که لزوما چاره کار نیست و این را از تجربه های قبلی به خوبی می توان درک کرد.

     

     

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *