×

عباس‌زاده گلزن است اما این کافی نیست!
قربانی بزرگ سیاست اقتصادی سولدو (عکس)

  • کد خبر: 226851
  • 4 بهمن 1400
  • سیاست اقتصادی سولدو با توجه به بضاعت تراکتور باعث شده تا این مربی بیشتر به دنبال بازیکنانی سرعتی و پر جنب و جوش باشد که در لحظه، عملیات انتقال از دفاع به حمله را انجام دهند.
    قربانی بزرگ سیاست اقتصادی سولدو (عکس)
  • به گزارش نوبر خبر؛ تراکتور این روزها با مشکل گلزنی دست و پنجه نرم می کند و با زدن تنها 13 گل در 16 بازی، در بین شانزده تیم از نظر گلزنی نهم است. این در حالی است که سرخ پوشان دو مهاجم خوب در اختیار دارند؛ مهاجمانی که طی سال های اخیر آمار گلزنی خوبی داشته اند. یکی از این بازیکنان پیمان بابایی است که با وجود حضور حداکثری در بازی های این فصل، موفق به زدن 4 گل شده است. دیگر مهاجم سرشناس تراکتوری ها محمد عباس زاده است که سابقه آقای گلی در لیگ برتر را دارد و فصل گذشته هم آمار گلزنی بسیار خوبی با پیراهن تیم تبریزی به جای گذاشت.

    در حالی که تصور می شد با داشتن زوج عباس زاده – بابایی در خط حمله، تراکتور مشکلی از بابت گلزنی نداشته باشد اما این مشکل را با گذشت 16 هفته از بازی ها به وضوح شاهد هستیم و در این بین بازی نکردن عباس زاده هم علامت سوال بزرگی است که البته سولدو روز گذشته بعد از مدت ها پاسخی روشن به این تصمیم خود داد.

    بعد از بازی با نفت در هفته دوم که عباس زاده مصدوم شد، تراکتور این بازیکن را به مدت یک ماه در اختیار نداشت تا اینکه سولدو در هفته ششم برای اولین بار این بازیکن را در دقیقه 66 بازی با پدیده راهی زمین کرد و همین بازیکن تک گل پیروزی بخش تیمش را زد. بعد از این گلزنی همه تصور می کردند تا عباس زاده را در ترکیب اصلی ببینند ولی سولدو همچنان اعتقاد زیادی به استفاده کامل از این بازیکن نداشت و در طول 10 هفته اخیر عباس زاده تنها سه بار در ترکیب اصلی حضور داشته و در بقیه بازی ها در 10-15 دقیقه پایانی از او استفاده شده است.

    عباس زاده در لیگ بیستم 12 گل برای تراکتور زد و در لیگ قهرمانان آسیا هم 4 گل از 6 گل تیمش در مرحله گروهی را به ثمر رساند. همین عملکرد بود که باعث شد، کم بازی کردن او در تیم سولدو خیلی مورد نقد واقع شود. سرمربی کروات تراکتور روز گذشته هم تنها 6 دقیقه به عباس زاده مقابل گل گهر میدان داد. او در پاسخ به این سوال که بازی دادن یا ندادن یک بازیکن حق مسلم یک مربی است ولی بعضی از بازیکنان مثل عباس زاده هستند که استفاده نکردن متوالی از آنها می تواند شائبه برانگیز باشد و دلیل صادقانه و واضحش برای این تصمیم چیست؛ گفت:

    معیار اصلی برای ما تمرینات است. عباس‌زاده یک مدت مصدومیت داشت و چند بازی او را تعویضی آوردیم. عباس‌زاده بازیکنی است که در باکس خیلی خوب است و می‌تواند کار گلزنی را برای ما انجام دهد اما کار تاکتیکی ما بیشتر دفاعی و روی ضدحمله است و سرعت عباس‌زاده کمتر است. اما در بازی‌هایی که ما بخواهیم تهاجمی باشیم عباس‌زاده مهره مفیدی است.

    سولدو در پاسخ به این سوال مشخصا در مورد سبک بازی و البته میزان تلاش و آمادگی مهاجم باتجربه تیمش صحبت کرد و آن را دلیل کم بازی دادن به عباس زاده دانست. این دو نکته بسیار مهم است ولی قطعا مورد اول که سبک بازی عباس زاده است را خیلی نمی توان تغییر داد ولی این بازیکن می تواند با تمرینات بیشتر نظر سولدو را به خود جلب کند و توصیفی که سرمربی کروات از نحوه بازی او و تخصصش در باکس کرد نشان می دهد که او شناخت مناسبی از عباس زاده دارد و دلیل بازی نکردن این بازیکن سبک بازی است که سولدو برای تیمش در نظر گرفته و با توجه به بضاعت فعلی تراکتور، سبکی منطقی و اقتصادی به نظر می رسد. طبق این سیاست سرمربی تراکتور بیشتر به دنبال بازیکنانی سرعتی و پر جنب و جوش است که در لحظه، عملیات انتقال از دفاع به حمله را انجام دهند و به نوعی هم در دفاع و هم در حمله توان حضور داشته باشند؛ سبکی که مهاجم کلاسیکی چون عباس زاده شاید از پس آن برنیاید.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *