×

جمشید نظمی:
اعتماد به خطیبی کار آسانی است

  • کد خبر: 175030
  • 13 خرداد 1400
  • مدیرعامل اسبق تراکتور معتقد است که در مقطع فعلی اعتماد به رسول خطیبی کار آسانی است.
    اعتماد به خطیبی کار آسانی است
  • به گزارش نوبر خبر؛ جمشید نظمی، مدیرعامل اسبق باشگاه تراکتور که اولین قهرمانی جام حذفی سرخ پوشان در زمان او به دست آمد در گفت و گو با خبرنگار ما از شرایط فعلی باشگاه تراکتور صحبت کرده و به این نکته تاکید نمود که در مقطع فعلی همه باید از خطیبی و زنوزی حمایت کنند.

    حاشیه در تراکتور بیشتر از متن بوده است

    متاسفانه در باشگاه تراکتور حاشیه همیشه از متن بیشتر بوده است. لطمه ای که ما در زمین از حریفان می بینیم به قدری نیست که از حواشی در خارج از زمین به ما وارد می شود. خوشبختانه در دوران ما، مهمترین کاری که صورت گرفت و از آن می توان به عنوان یک موفقیت مدیریتی یاد کرد، غلبه بر حواشی بود. این هم میسر نبود مگر با ایجاد تعامل؛ با هواداران تعامل داشتیم، صحبت هایشان را می شنیدیم و برایشان حق اظهار نظر قائل بودیم.

    حواشی در حال متلاشی کردن تیم بود

    حاشیه از دو طریق به وجود می آید، یکی به صورت ذهنیت در افراد ایجاد می شود و دیگری از طرف بدخواهان، رقیبان و دشمنان در تیم به وجود می آید. موفقیت ما این بود که هر دو مورد را مدیریت کردیم. هواداران خیلی کمک کردند، رسانه ها پشت ما بودند و در دو نیم فصلی که من بودم بی حاشیه ترین تراکتوری را دیدیم که نتایج کسب شده هم متاثر از این آرامش بسیار خوب بود. زمانی که من مدیریت خودم را در باشگاه تراکتور شروع کردم، حواشی در حال متلاشی کردن تیم بود. هیات مدیره با مدیرعامل درگیر بود، مدیرعامل با مربی درگیر بود و مربی با بازیکن درگیر بود. وضعیت خیلی آشفته ای بود. کمتر از دو ماه ما این حواشی را جمع کردیم و یک قهرمانی شیرین در جام حذفی گرفتیم.

    برخی ها به دنبال منافع شخصی خود بودند

    در آن دوره روی سکوها عده ای بودند که به خاطر منابع شخصی خودشان سعی در به حاشیه بردن تیم داشتند. در این مقطع که متاسفانه شاهد حضور هواداران در ورزشگاه نیستیم، دیگر چنین مشکلاتی هم وجود ندارد و جمع کردن حواشی بسیار آسان تر شده است. ولی با وجود این می بینیم که تیم بازهم درگیر یک سری حواشی است.

    عملکرد خطیبی بیش از حد انتظارمان بود

    در مقطع اولی که رسول خطیبی سرمربی تراکتور شد، اعتماد به او یک ریسک بود. او یک مربی جوان بود و تجربه مربیگری کمی در لیگ برتر داشت. ولی با توجه به اینکه او یک چهره بومی بود، اعتماد به او کار آسانی برای من بود چرا که معتقد هستم یک فرد بومی به غیر از مسائل فنی، با توجه به عرقی که دارد از جان و دل برای تیم مایه می گذارد. این یک حسن بود و من ریسک حضور خطیبی را به جان خریدم و خوشبختانه رسول بیش از آن چه که انتظار داشتیم در تیم جواب داد.

    اعتماد به رسول کار آسانی است

    ما با کمترین هزینه ممکن با کمک رسول خطیبی یک تیم جوان را بستیم و نتایجی که با هدایت او کسب شد یک رزومه خوب برایش بود. بعد از آن نیز او در تیم های دیگر هم امتحان خود را به خوبی پس داد و درحال حاضر اعتماد کردن به این مربی بسیار آسان تر از لیگ چهاردهم است. خطیبی، دیگر آن مربی جوان سال های گذشته نیست و خیلی پخته شده است. متاسفانه برخی حاشیه سازی ها صورت می گیرد که خیانت به تراکتور است. بهتر از رسول چه کسی است که می تواند در تراکتور کار کند؟ این را هم باید در نظر بگیریم که تیم فعلی را رسول نبسته و با تیمی تلاش می کند نتیجه بگیرد که یک فرد دیگر آن را بسته است.

    محکوم به حمایت در این مقطع حساس هستیم

    تیم تراکتور با هدایت خطیبی تا اینجا نتایج بدی کسب نکرده است. انتظار قهرمانی از تراکتور در مقطع فعلی را نداریم چون برای این هدف تیم باید از اول برای قهرمانی بسته شود و ثبات داشته باشد. برای کسب سهمیه هنوز امید داریم و باید با فکر کردن به آینده، حواشی را کنار بگذاریم و هواداران هم در این دوره که ورزشگاه نیست، از طریق فضای مجازی به تیم روحیه بدهند. در چنین شرایطی بی شک ذهن خطیبی و شاگردانش برای کار کردن آرام خواهد بود و خواهند توانست یک فصل خوب را پشت سر بگذارند. راه دیگری نداریم و محکوم به حمایت در این مقطع حساس هستیم. نتایج در این مقطع بسیار مهم است و آرامش لازمه کسب نتایج خوب به شمار می رود.

    نمی شود تاثیر مثبت زنوزی در تراکتور را انکار کرد

    واگذاری باشگاه تراکتور به بخش خصوصی یک اتفاق مبارک بود. آقای زنوزی زحمت کشیده و برای تیم هزینه می کند، شاید یک نفر شخصا او خوشش نیاید اما نمی توان تاثیر مثبتی که او روی تیم گذاشته را انکار کرد. واقعیت این است که حفظ یک تیم کار بسیار سختی است و مسائل مالی یک طرف قضیه است و مسائل بسیار زیاد دیگری هم وجود دارد البته زمانی که من در تراکتور بودم، با وجود اینکه آقای زنوزی هنوز مالک تراکتور نبود و در این باشگاه سمتی نداشت هم کمک های بسیاری به ما می کرد. در شرایط فعلی هم چنین فردی آمده و برای نماینده فوتبال آذربایجان هزینه می کند و من خودم شخصا نهایت تشکر را از ایشان دارم و به نظرم باید از امثال او حمایت شود.

    فراهم کردن پول یک مصیبت بزرگ بود

    زمان ما فراهم کردن پول یک مصیبت بزرگ بود؛ برای دریافت یک پول بسیار کم باید کلی کار انجام می دادیم. با آمدن آقای زنوزی خوشبختانه این مسائل دیگر وجود ندارد. او از جیب خودش خرج می کند و شاید یک روز کم باشد ولی باشگاه از این بابت که فردی مثل زنوزی از نظر مالی پشتش ایستاده ، خیالش راحت است. در چنین شرایطی حواشی که برخی ها به وجود می آورند، جز ضرر زدن به خودمان هیچ نتیجه دیگری ندارد.

    یک انتقاد به زنوزی دارم

    آقای زنوزی دوست من است ولی یک انتقاد هم به ایشان دارم؛ تا زمانی که مدیریت یکپارچه در باشگاه نباشد و هر کس به نسبت به وظایف خود توجیه نباشد، حواشی همچنان ادامه خواهد داشت. در باشگاه باید تقسیم وظایف به صورت واضح صورت بگیرد و هر کس شرح وظایف خود را بداند تا در آینده هم اگر قصوری صورت گرفت پاسخگو باشد. یا مثلا کسی که هیچ شرح وظایفی برایش در باشگاه تعیین نشده، حضورش چه سودی می تواند داشته باشد؟ در چنین شرایطی تداخل در انجام کارها هم صورت می گیرد و اگر مشکلی هم پیش بیاید هیچ کس آن را گردن نمی گیرد.

     

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *