×

مهدی کیانی:
همه می دانند یک تراکتوری اصیلم

  • کد خبر: 172460
  • 6 فروردین 1400
  • بازیکن تیم مس رفسنجان در مصاحبه‌ای به موضوعات مختلف پرداخته و در رابطه با نرفتن به تراکتور و شرکت نکردن در مراسم تقدیر باشگاه سپاهان نیز توضیحات جالبی ارائه کرده.
    همه می دانند یک تراکتوری اصیلم
  • به گزارش نوبر خبر؛ مهدی کیانی هافبک تیم فوتبال مس رفسنجان میهمان روز ششم فرودین ماه برنامه نوروز فوتبالی بود. این بازیکن که طی دو سال گذشته کاپیتان طلایی پوشان اصفهانی بود، در نیم فصل اول لیگ بیستم و از دیدار برابر نفت مسجد سلیمان دیگر در ترکیب سپاهان دیده نشد و درنهایت با دلخوری از اصفهان به رفسنجان کوچ کرد تا فصل جدیدی از دوران حرفه ای خود را رقم بزند.

    *ربیعی از نظر فنی ترین یکی از بهترین مربیان ایران است
    کیانی در برنامه نوروز فوتبالی و در واکنش به این سوال که تیم فوتبال مس رفسنجان با جذب بازیکنانی نظیر خودش، حسن جعفری، محمد انصاری و … برای حضور در ادامه مسابقات به خوبی تقویت شده است، اینطور حرف هایش را آغاز کرد و گفت:« واقعا تیم خیلی خوبی داریم. از لحاظ فنی در میان بهترین تیم های ایرانی قرار داریم. قبل از اینکه به مس بروم، دو سه جلسه با آقای ربیعی جلسه داشتم. ایشان از لحاظ فنی جزو بهترین مربیان ایران است و می تواند خیلی به فوتبال ایران کمک کند. آدم خوب و پاکی است و این ها را خودم در وجود ایشان دیده ام و دوست داشتم که شاگرد ایشان باشم. به نظرم در سال های آینده ایشان می تواند بازیکنان بسیار خوبی به فوتبال ایران معرفی کند و به فوتبال ایران کمک کند.»

    *مس رفسنجان می تواند سهمیه آسیایی بگیرد
    او در مورد شرایط شهر رفسنجان توضیح داد:« خب این شهر یک شهر فوتبالی است و به نظرم تیم مس رفسنجان می تواند سهمیه اسیایی بگیرد. ورزشگاه خوبی هم در حال ساخت است. در سایر ورزش ها هم فعالیت های خوبی در حال انجام است.»

    *از محمد ربیعی چیزهای زیادی یاد گرفته ام
    مهدی کیانی در مورد کار کردن با محمد ربیعی عنوان کرد:« من با مربیان زیادی کار کرده ام و همه آنها برای من زحمت کشیده اند و برای همه آنها احترام قائلم. من ولی چیزهای زیادی از آقای ربیعی یاد گرفته ام. تمرین های به روزی دارند. با بازیکنان رفیق است و این اولویت اول او است. این موضوع هم می تواند به ایشان کمک کند.»

    *این زمان ها خیلی جوان بودم …
    در این لحظه یکی از عکس های مهدی کیانی در ۲۱ سالگی روی صفحه نمایش برنامه نوروز فوتبالی نمایش داده شد و در این مورد پرسیده شد که موهای بلندی داشته است. کاپیتان سابق تراکتور در واکنش به این سوال بیان کرد:« خب اینجا اوج جوانی ام بود. ۲۱ سالم بود. مربی تراکتور اینجا کمالوند بود. الان خب فشار زندگی بالاتر رفته است و سعی داریم با تمرینات خوب بدنمان را آماده نگه داریم.»

    *بشیکتاش و تیم ملی حسرت هایم هستند، اما …
    مهدی کیانی در رابطه با بزرگترین حسرت زندگی فوتبالی اش اینطور صحبت کرد:« خب من زمانی که در تراکتور بودم از بشیکتاش ترکیه پیشنهاد داشتم ولی نرفتم. و تیم ملی هم همینطور. من اما همه چیز را به مردم خوب آذربایجان بخشیدم. چون حرف زده بودم. خیلی هم الان خوشحالم و ناراحتی ندارم. دوست داشتم بروم و بیشتر دیده شوم ولی حالا قسمت اینطور بوده است.»

    *ماشالله آقا سید در ۴۰ سالگی اینقدر خوب است
    کیانی ۳۴ ساله در واکنش به این سوال که تا چه سنی می خواهد به فوتبال ادامه بدهد، گفت:« تا جایی که توان داشته باشم. هر چقدر خوب تمرین کنیم و خوب استراحت کنیم، می شود بازی کرد. ماشاالله الان آقای سیدجلال ۴۰ ساله است و به این خوبی بازی می کند. همه چیز دست خود بازیکن است و من هم تا جایی که توان داشته باشم بازی می کنم.»

    *قیافه ام خشن است، قلب گنجشکی دارم
    از بازیکن تیم فوتبال مس رفسنجان در رابطه با برخوردهای شدیدی که در زمین بازی داشته پرسیده شد و او در واکنش به این سوال که بدترین برخوردش در زمین فوتبال با چه بازیکنی بوده است، ضمن مرور خاطرات گذشته که خنده بر لبان او و مجریان برنامه جاری کرده بود، بیان کرد:« خب من قیافه ام خشن است ولی قلب گنجشکی دارم. من در زمین یک مقدار خشن هستم ولی در بیرون اینطور نیست. خب درگیری ها در زمین فوتبال زیاد است. خدا را شکر من محکم برای توپ می روم ولی به عمد کسی را نزده ام و باعث مصدومیت کسی نشده ام.»

    *دیگر زیاد شوت نمی زنم، چون …
    کیانی در پاسخ به این سوال که چرا کمتر شوت می زند، توضیح داد:« در زمان سپاهان تک هافبک دفاعی بودم و می گفتند جلوی دفاع بمان و زیاد جلو نرو. بیشتر به خاطر همین بوده است.»

    *از بازی حامد کاویان پور لذت می بردم
    مهدی کیانی در واکنش به این سوال که بهترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران و دنیا در پست هافبک دفاعی را چه کسی می داند، گفت:« خب من سبک بازی آقای حامد کاویان پور را خیلی دوست داشتم و واقعا از بازی او لذت می بردم و الگوی خیلی خوبی بود. در دنیا هم گتوزو و ماکلله را دوست داشتم.»

    *همه می دانند یک تراکتوری اصیلم
    سوال بعدی از مهدی کیانی در مورد دوران حضور یازده ساله در تبریز بود و اینکه در آستانه بازگشت مجدد به تراکتور بود ولی درنهایت این اتفاق رخ نداد. کاپیتان سابق تراکتور که یازده سال در این تیم بازی کرد، در پاسخ به این سوال که چرا پروسه بازگشت او به تبریز منتفی شد، اینطور توضیح داد:« خب همه می دانند که من یک تراکتوری اصیل هستم. من از ۲۰ سالگی آنجا بوده ام. همه می دانند که تراکتوری ها و مردم آذربایجان را مثل خانواده ام می دانم. دو سال پیش حاشیه هایی برای من درست کردند و من از تیم جدا شدم.»

    *خیلی پیشنهادها را در تراکتور رد کردم
    او در واکنش به ممنوع الخروج بودم به دلیل دریافت چک از باشگاه تراکتور و اینکه این موضوع واقعیت دارد، اضافه کرد:« من ۵ سال ممنوع الخروج بودم. هر سال با تلاش سرپرست، مربیان و مسئولان باشگاه از کشور خارج می شدم و دوباره پاسپورت من را می گرفتند ولی هیچ چیزی به خاطر مردم تبریز نگفتم و قلبی آنها را دوست دارم. دوست داشتم تا آخر فوتبالم در تبریز بمانم و پیشنهادهای خیلی خوبی را هم رد کردم. من در ۱۱ سالی که در تراکتور بودم، می توانستم خیلی کارها کنم. خیلی پیشنهادها به من شد. خدا را شکر طوری زندگی کردم که هر کسی آمد و رفت به نیکی از من یاد شد.»

    *مدیران تراکتور برای من نرخ تعیین کردند
    کیانی سپس با اشاره به دلیل عدم بازگشتش به تبریز پس از جدایی از سپاهان، ادامه داد و گفت:« بعد اینکه از تراکتور جدا شدم، به من گفتند پولکی و برایم حاشیه درست کردند. با این حال به احترام مردم بازگشتم و می خواستم برای تراکتور بازی کنم. من ساکم را برداشتم و رفتم. با مدیر برنامه ام صحبت کردم و گفتیم اگر قرارداد سفید هم گذاشتند، چشم بسته امضا می کنیم. ولی خب برای من نرخ تعیین کردند. من هم گفتم اگر می خواهید من را برگردانید به خانه نباید نرخ تعیین می کردید. من هر حرفی می زنم روی حرفم می ایستم. به آنها گفتم اگر با این شرایط من را می خواهید، من در خدمتتان هستم. حالا هم که نشد و من در خدمت تیم خوب مس رفسنجان هستم.»

    *سپاهان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی است
    سوال بعدی از کاپیتان سابق سپاهان در رابطه با دوران حضور در سپاهان بود و او ضمن تمجید از شرایط در این باشگاه اصفهانی اینطور حرف هایش را از سر گرفت و گفت:« خب من دو سال و چندماه در این باشگاه بازی کرده ام. این باشگاه یکی از بهترین باشگاه های ایران است؛ از لحاظ فنی و مدیریتی. هواداران خیلی خوبی هم دارد. چیزهای زیادی از آنها یاد گرفتم. خیلی به من محبت داشتند. امیدوارم موفق باشند. تیم خیلی خوبی هستند. بازیکنانی خیلی خوبی دارند و به نظرم یکی از مدعیان اصلی قهرمانی امسال است.»

    *به احترام مردم اصفهانی نیم فصل چیزی نگفتم
    کیانی در واکنش به این سوال که چرا از سپاهان که شرایط خوبی پیدا کرده، جدا شد و به مس رفسنجان پیوست، بیان کرد:« من دوست نداشتم از سپاهان جدا شوم؛ چون من سر آن پنالتی جام حذفی به هواداران قول داده بودم که قرارداد سه ساله ببندم و زودتر از همه هم قراردادم را مخلصانه و صادقانه یک جور بستم. سه سال به یک شکل. مدیران قبلی گفتند که قراردادت سال به سال بالا می رود طبق تورم. بعد صحبت هایی با اقای نویدکیا و ساکت انجام دادم و قراردادم مشکل داشت. اینجا جای صحبت کردن در موردش نیست. هر کسی هدفی دارد. من هم هدفی دارم. گفتم با این شرایط نمی توانم بمانم. گفتم اگر به درد شما می خورد، به من کمک کنید. من خالصانه قرارداد بستم. گفتم دوست داشتم کمکم کنید. ولی اتفاقاتی افتاد که نشد. من به احترام مردم اصفهان یک نیم فصل بیرون ماندم و این برای بازیکن خیلی سخت است ولی من نه مصاحبه کردم و نه برای تیم حاشیه درست کردم. من نان و نمک هر جایی را که بخورم به آن پایبند هستم. یک نیم فصل هم بیرون ماندم ولی خدا را شکر بد هیچ کسی را نمی خواهم و برای تیم سپاهان آرزوی موفقیت می کنم. من برنامه ریزی داشتم که سال برایم سال خوبی باشد؛ اما متاسفانه برخی مواقع نمی شود و من به فال نیک می گیرم و امیدوارم هر چه خیر باشد، رقم بخورد.»

    *گفتم وقتی من را نخواستید، تقدیر …
    سوال پایانی از مهدی کیانی در رابطه با دلیل عدم شرکت کردنش در مراسمی بود که باشگاه سپاهان برای تقدیر از او ترتیب داده بود. او به این سوال اینطور واکنش نشان داد:« ممنونم و به من محبت داشتند ولی من می گویم تا کنار هم هستیم، قدر هم را بدانیم. وقتی من رفتم به تیم دیگری و دور شدم، بیایند برای تقدیر و تشکر .. گفتم وقتی من را نخواستید… من هر روز به باشگاه می رفتم و می گفتم تکلیف من را مشخص کنید. یک نیم فصل من بیرون ماندم و واقعا برایم سخت بود. مصاحبه ای هم انجام ندادم. با خودم گفتم به مراسم تقدیر نروم، بهتر است.»

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *