×

یکی از مسائل اصلی آذربایجان‌شرقی بحران نبود کارگر است

  • کد خبر: 231875
  • 29 شهریور 1402
  • به گزارش نوبر ، محمد کلامی، سه شنبه، ۲۸شهریورماه، در جشن خود کفایی ۱۰هزار مددجوی کمیته امداد استان و تجلیل از یاوران اشتغال که با حضور رئیس کمیته امداد کشور برگزار شد، اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) در مواجه با فقر، دو رویکرد درمان اورژانسی فقر و ارتقای شاخص‌های مهارتی و فرهنگی در راهبری […]

    یکی از مسائل اصلی آذربایجان‌شرقی بحران نبود کارگر است
  • به گزارش نوبر ، محمد کلامی، سه شنبه، ۲۸شهریورماه، در جشن خود کفایی ۱۰هزار مددجوی کمیته امداد استان و تجلیل از یاوران اشتغال که با حضور رئیس کمیته امداد کشور برگزار شد، اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) در مواجه با فقر، دو رویکرد درمان اورژانسی فقر و ارتقای شاخص‌های مهارتی و فرهنگی در راهبری جامعه مددجویی به سمت اشتغال و کارآفرینی را در نظر گرفته است که تلاش و کوشش در عرصه اقتصادی را نشان می‌دهد.
    به گزارش ایسنا، وی افزود: درمان اورژانسی، فقر را از بین نمی‌برد بلکه آن را قابل تحمل می‌کند باید فقر را درمان کرده و اجازه ندهیم این فقر بین نسلی و ارثی شود.
    وی با بیان این‌که این امر مهم در شش سال گذشته در کمیته امداد رنگ و بوی موثر و با قوتی را به خود گرفته است، خاطر نشان کرد: سال گذشته آذربایجان شرقی در ایجاد اشتغال در کشور جزو پنج استان برتر بود و بیش از ۱۳۰ درصد برنامه‌ی اشتغال را محقق کردیم که ۵۰ درصد آن توسط کمیته امداد ایجاد شده و مددجویان این نهاد مشغول به فعالیت هستند.
    کلامی با بیان این‌که سهم مشارکت اقتصادی بانوان در فعالیت‌های اقتصادی استان ۱۵ درصد است، ادامه داد: ۸۵ درصد بانوان به دور از فعالیت‌های اقتصادی هستند. در راستای تسهیل اشتغال بانوان، سرویس‌های مجزا و مهد کودک در اختیار بانوان تحت پوشش کمیته امداد که در واحدهای معتبر و فضای سالم دنبال شغل هستند، قرار می‌دهیم.
    وی با بیان این‌که اکثر بانوان تحت پوشش کمیته امداد در سنین فعالیت و اشتغال هستند، گفت: اگر مهدهای نگهداری کودکان در اختیار بانوان شاغل تحت پوشش کمیته امداد قرار گیرد، وظیفه‌ی مادری آن‌ها دچار مشکل نمی‌شود و می‌توانند سهم بیشتری را در حوزه‌ی اقتصادی داشته باشند.
    مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم اظهار کرد: سال گذشته ۲۳ هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی در استان ایجاد شد و ۱۰۸۰ میلیارد تومان جذب اعتبارات داشته‌ایم.
    غلامعلی ملامهدی با بیان این‌که طی سال گذشته تعداد ۱۸ هزار و ۸۳۲ مددجو تحت حمایت کمیته امداد در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای شرکت کردند، گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۱۲هزار و ۷۱ نفر مددجو نیز در این دوره شرکت و مدرک دریافت کرده‌اند.
    وی تصریح کرد: اعضای مراکز نیکوکاری در بحث اشتغال یار و یاور ما هستند که اگر همت آن‌ها نبود ما شرمنده مددجویان بودیم.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *