×

کریمی چگونه جانشین خطیبی شد؟
گزارش فوری از رفت و آمد عجیب در تراکتور

  • کد خبر: 194908
  • 7 تیر 1400
  • مدیرعامل باشگاه تراکتور از موافقت هیات مدیره با استعفای رسول خطیبی از سرمربی‌گری تیم خبر داد.
    گزارش فوری از رفت و آمد عجیب در تراکتور
  • به گزارش نوبر خبر؛ رسول خطیبی بعد از حضور موفقی که در تیم آلومینیوم اراک داشت، در پایان نیم فصل اول لیگ برتر 00-99 به یک باره این تیم را ترک کرده و راهی تبریز شد تا هدایت تیم تراکتور را به عهده بگیرد. آلومینیوم با هدایت رسول خطیبی در نیم فصل دوم لیگ دسته اول فصل 99-98 اوج گرفت و بعد از 20 سال ناکامی، جواز صعود به لیگ برتر را کسب کرد. خطیبی نیم فصل اول رویایی بعدی خود با آلومینیوم را در لیگ برتر پشت سر گذاشت؛ جایی که اراکی ها توانستند خیلی زود از لاک یک تیم تازه لیگ برتری شده در بیایند و تیم های بزرگی چون پرسپولیس و تراکتور را شکست دهند.

    در حالی که اراکی ها در انتظار یک شروع بهتر با خطیبی در نیم فصل دوم لیگ برتر را داشتند، این مربی به درخواست تراکتوری ها لبیک گفته و پس از نوشتن یک نامه خداحافظی برای اراکی ها به زادگاهش برگشت. او در زادگاهش یک کار نیمه تمام داشت که مربوط به لیگ چهارم می شد؛ جایی که خطیبی یک تیم جذاب در لیگ برتر ساخته بود و با آن تیم قهرمان نیم فصل هم شد اما در اوایل نیم فصل دوم به دلیل اختلاف با مدیریت وقت از سمت خود برکنار شد.

    در بازگشت دوباره به تبریز، همه حامی خطیبی بودند تا پس از ناکامی با سرمربیان بزرگ ایرانی و خارجی، این بار با یک مربی بومی در پی موفقیت باشند. عملکرد رضایت بخش در لیگ قهرمانان آسیا و صعود مرحله حذفی با ثبت رکوردهایی چون بهترین خط دفاعی و کلین شیت در 5 بازی متوالی، نوید پایان خوشی با خطیبی در لیگ برتر را می داد. در بازگشت از لیگ برتر اما شرایط برای تراکتور تغییر کرد. ابتدا شجاعی و دژاگه از تیم جدا شدند تا پس از حاج صفی که در نیم فصل جدا شده بود، دو خروجی بزرگ دیگر را هم در این تیم شاهد باشیم.

    شکست مقابل آلومینیوم در دیدار حیثیتی جام حذفی و کنار رفتن از دور این رقابت ها، شرایط را برای تراکتور و خطیبی سخت تر کرد. تنها امید آنها فتح سوپر جام با غلبه بر پرسپولیس بود که این اتفاق هم رخ نداد تا شاهد بروز نارضایتی هایی از سوی هواداران در فضای مجازی باشیم. در واکنش به این شرایط، رسول خطیبی از مبارزه با حاشیه سازان توسط باشگاه خبر داده و وعده ساختن تیمی رویایی برای فصل بعد را داد. او از جذب 10-12 بازیکن جدید خبر داد و اعلام کرد که در حال مبارزه با حواشی است که طی سال های اخیر تراکتور را تضعیف کرده بودند.

    انتصاب جمشید نظمی به عنوان مدیرعامل، جایگاه خطیبی را در تراکتور مستحکم تر کرد چرا که در دوران مدیریت او بود که رسول برای اولین بار هدایت تراکتور را به عهده گرفت. این دو طی سال های اخیر هم چند باری در رسانه ها نسبت به هم ابراز ارادت کرده بودند. غیبت اخباری در بازی با پدیده و شکست مقابل این تیم در مشهد اما شرایط را باز هم سخت تر کرد به گونه ای که رسول خطیبی را وادار به اتخاذ یک تصمیم احساسی کرد؛ سرمربی تراکتوری ها در واکنش به اعتراض گروهی از هواداران به او، استعفای خود را تقدیم باشگاه کرد؛ استعفایی که مدیرعامل تراکتور خبر از پذیرفته شدن آن داد.

    جمشید نظمی، مدیرعامل باشگاه تراکتور با بیان اینکه آقای خطیبی روز گذشته استعفای خود را به مالک باشگاه ارسال کرده دقایقی پیش به رسانه رسمی تراکتور گفت:

    با ارجاع موضوع به هیات مدیره از سوی مالک باشگاه، اعضای هیات مدیره ضمن قدردانی از تلاش‌های ایشان، با این استعفا موافقت به عمل آوردند.

    نکته جالب توجه دیگر در مورد شرایط فعلی تراکتور انتخاب فیروز کریمی به عنوان مسئول فنی تیم پس از رسول خطیبی است. کریمی که در یک مقطع کوتاه به کادر فنی تراکتور اضافه شد اما این تیم را ترک کرد اینک به عنوان جانشین خطیبی، هدایت تراکتور را در ادامه فصل به عهده خواهد داشت. جالب اینجاست که خطیبی در مراسم معارفه فیروز کریمی گفته بود که از این به بعد او مسئول فنی تیم است؛ اظهار نظری که رسانه ای شدن آن سر و صدای زیادی به پا کرد اما با جدایی زودهنگام کریمی فروکش نمود. مدیرعامل باشگاه تراکتور در خصوص انتخاب کریمی گفت:

    همچنین براساس تصمیم هیات مدیره باشگاه تراکتور، آقای فیروز کریمی تا پایان فصل جاری هدایت تیم را بر عهده خواهد داشت.

     

     

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *