×

زنوزی تسلیم اعتراضات شد؛
گزارشی از کودتای عصر امروز هواداران تراکتور

  • کد خبر: 226064
  • 13 شهریور 1400
  • در یک بعد از ظهر خنک شهریوری، رویای تراکتور کهکشانی با زنوزی در تبریز به پایان رسید.
    گزارشی از کودتای عصر امروز هواداران تراکتور
  • به گزارش نوبر خبر؛ مشکلات مالی و بدهی های سنگینی که به بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی، جدایی پرتعداد بازیکنان و بلاتکلیفی باشگاه در آستانه بازی حساس با النصر عربستان منجر شده باعث شد تا هواداران تراکتور بار دیگر امروز مقابل باشگاه دست به اعتراض بزنند. اعتراض امروز هواداران تراکتور وسیع تر از روزهای گذشته بود و چند صد هوادار ناراضی این تیم با ورود به محوطه مجموعه ورزشی صنعتی بنیان دیزل، مقابل دفتر باشگاه حضور یافته و شعارهایی را علیه مدیران تراکتور سر دادند. ساعتی پس از این اتفاق، باشگاه تراکتور طی بیانیه ای از به تعلیق در آمدن کلیه فعالیت های این باشگاه خبر داد.

    این اتفاق در حالی رخ داد که مدیران باشگاه تراکتور وعده داده بودند فردا پنجره نقل و انتقالاتی شان باز می شود؛ به نظر می رسد که آنها در انجام این وعده موفق نبوده اند و با توجه به نزدیک شدن به بازی حساس با النصر متوجه این موضوع شده اند که نمی توانند مانع از ادامه اعتراضات هوادارانی بشوند که روز به روز انتقالشان از دنیای مجازی به دنیای حقیقی بیشتر می شود. حجم تجمع بعد از ظهر امروز چند برابر اعتراضات قبلی بود و مسئولان حراست مجموعه بنیان دیزل نیز در برابر فشار هواداران مجبور شدند اجازه ورود آنها به داخل مجموعه را بدهند. با توجه به شرایط موجود نیروهای انتظامی هم در محل مستقر شده بودند؛ آنها حتی در داخل ساختمان در کنار مدیرعامل تراکتور که دقایقی با هواداران صحبت کرد هم حضور داشتند.

    هواداران تراکتور که به شدت از عملکرد باشگاه در نقل و انتقالات و بلاتکلیفی های مدیریتی عصبانی بودند، با شعارها و دست نوشته هایی تند خواستار پایان کار مالکیت و مدیریت فعلی بودند. جمشید نظمی که پس از ماجرای اکبر ایمانی به شدت وارد حاشیه شده بود و پس از حل مشکل عباس زاده طی صحبت با زنوزی حیطه مسئولیتش در باشگاه نیز زیر سوال رفته بود در میان هیاهوی هواداران در بالکن ساختمان باشگاه حضور یافته و طی صحبت هایی کوتاه و مبهم خبر از واگذاری باشگاه تراکتور داد؛ خبری که هواداران بلافاصله پس از شنیدن آن شروع به پایکوبی کردند؛ البته دقایقی پس از این پایکوبی، شعارها علیه نظمی بار دیگر شروع شد و حاضرین با دخالت پلیس رفته رفته اقدام به ترک محل کردند.

    ساعتی پس از این اتفاق بود که باشگاه تراکتور در تایید صحبت های نظمی، خبر از تعلیق فعالیت های باشگاه داد. بر اساس تصمیم هیات مدیره باشگاه تراکتور، اداره امورات باشگاه از این لحظه بر عهده هیات فوتبال استان آذربایجان شرقی است و باید دید ششگلانی و زیرمجموعه اش چند ماه پس از حواشی واگذاری ماشین سازی، این بار در برابر حواشی چند صد برابری واگذاری تراکتور چه خواهند کرد؛ این اتفاق در حالی رخ داد که رئیس هیات فوتبال استان آذربایجان شرقی یکی از منتقدین واگذاری تراکتور در آن مقطع به زنوزی بود و نحوه واگذاری را مورد نقد قرار داده بود.

    محمدرضا زنوزی در تاریخ 5 خرداد سال 1397 به عنوان مالک رسمی باشگاه تراکتور معرفی شد؛ او همزمان مالکیت گسترش فولاد (تیمی که فصل گذشته با نام ماشین سازی به دسته یک سقوط کرد) را هم بر عهده داشت. او با وعده کهکشانی سازی تراکتور ستاره های گرانقیمتی چون دژاگه، شجاعی، استوکس و اروین را در فصل اول حضورش جذب کرد و هواداران زیادی داشت؛ طی سال های دوم و سوم اما تراکتورِ زنوزی رو به نزول رفت و با توجه به افزایش مشکلات اقتصادی در کشور، مالک تراکتور هم در تامین هزینه های این باشگاه که در کنار بدهی ها و جریمه های سنگین، کمرشکن شده بود با مشکل مواجه شد. واگذاری ماشین سازی پیش از پایان فصل اولین اقدام زنوزی بود؛ او در میان اعتراضات شدید این یک ماه وعده پرداخت بدهی های میلیاردی برای باز شدن پنجره را داده بود اما به نظر می رسد کم حوصلگی هواداران او را در تصمیمش دلسرد کرد تا عطای کار را به ادعای رسانه باشگاه تراکتور در حساس‌ترین برهه تیم به لقایش ببخشد. با این اتفاق هنوز مشخص نیست هزینه های پیش روی تراکتور بر عهده چه کسی خواهد بود باید دید که کودتای امروز هواداران این تیم آیا پایان خوشی به همراه خواهد داشت یا خیر؟

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *