×

یادداشت اختصاصی
کنکور ۹۹ در پیچ‌و‌خم تعویق یا برگزاری؟/کنکوری‌ها همچنان چشم‌انتظار

  • کد خبر: 165989
  • 20 مرداد 1399
  • یادداشت اختصاصی نوبر به قلم "سید مرتضی مرتضوی" و با عنوان"کنکور 99 در پیچ‌و‌خم تعویق یا برگزاری؟/کنکوری‌ها همچنان چشم‌انتظار" را در این نوشتار بخوانید.
    کنکور ۹۹ در پیچ‌و‌خم تعویق یا برگزاری؟/کنکوری‌ها همچنان چشم‌انتظار
  • کنکور یکی از مهم ترین مراحل حساس زندگی هر شخصی محسوب می شود تا بتواند با ادامه تحصیل در رشته مورد علاقه خود، علاوه بر سوادآموزی هرچه بیشتر به سمت اهدافی همچون اشتغال دلخواه نیز گام بردارد.

    والدین دانش آموزان نیز پس از سال ها تلاش در تربیت فرزند و فراهم آوردن امکانات تحصیل بهتر برای فرزندان خود انتظاری برابر و شاید بیشتر از خود دانش آموزان برای موفقیت ثمره زندگی خود در این رقابت فشرده هستند.

    در سال های گذشته تصمیمات متناقض از سوی وزارت آموزش و پرورش باعث طرح موضوعاتی همچون حذف کنکور شده و جامعه ایرانی سال هاست که با اخبار این چنینی در موضوع کنکور، روزگار خود را سپری می کند.

    فارغ از تمامی انتقاداتی که در موضوعات متعددی همچون کنکور و رشد قارچ گونه موسسات آموزش عالی و حتی فروش بسیار سهل مدرک تحصیلی در جامعه به مسئولان آموزش و پرورش و دستگاه های نظارتی وارد است باید یکبار برای همیشه، تصمیم واحدی در مورد کنکور اتخاذ شود.

    با شیوع کرونا در کشور ما نیز زمزمه هایی در برخی رسانه ها مبنی بر حذف کنکور و یا احتمال آن مطرح شد که متاسفانه در کمتر از دو هفته مانده به زمان مقرر کنکور؛ ناهماهنگی بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت برای جامعه مشهود است.

    وزارت آموزش و پرورش، مصر بر برگزاری کنکور سراسری با رعایت پروتکل های بهداشتی و وزارت بهداشت نیز مخالف برگزاری این آزمون و نگران از تهدید سلامت دانش آموزان!

    آن چه که در این بین، حایز اهمیت بسیار است، بازی با روان دانش آموزان و شکنجه ناخواسته روانی نسل دهه ۸۰ جامعه ماست. برگزاری یا تعویق کنکور، چندان تاثیری در زندگی روزمره مردم عادی نداشته و ندارد و تصمیم گیری غیرهماهنگ بر مشکلات فرزندان چشم انتظار جامعه ما می افزاید.

    بر اساس آخرین اخبار منتشره تا امروز، وزیر بهداشت، مخالفت قطعی خود را با برگزاری کنکور اعلام کرده و اتخاذ تصمیم نهایی در این مورد را به تصمیم ستاد ملی کرونا منوط کرده است.

    امید است با لحاظ تمامی مشکلاتی که تعویق یا برگزاری کنکور به همراه خواهد داشت، اتخاذ تصمیم سنجیده، عاقلانه و حیاتی از سوی ستاد ملی کرونا، به استرس های این روز دانش آموزان و والدین نگران کشور ما پایان دهد.

     

    سید مرتضی مرتضوی

    صاحب امتیاز و مدیرمسئول آژانس خبری نوبر

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *