×

وزیر خارجه آلمان عازم بیروت شد

  • کد خبر: 166073
  • 22 مرداد 1399
  • به گزارش نوبر کمتر از یک هفته بعد از سفر امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه به بیروت، هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان نیز صبح امروز عازم لبنان شد؛ سفری که باید آن را بخشی از فشار غرب بر لبنان برای انجام اصلاحات مدنظر مقامات غربی دانست. به گزارش ایرنا، «هایکو ماس» وزیر امور خارجه […]

    وزیر خارجه آلمان عازم بیروت شد
  • به گزارش نوبر کمتر از یک هفته بعد از سفر امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه به بیروت، هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان نیز صبح امروز عازم لبنان شد؛ سفری که باید آن را بخشی از فشار غرب بر لبنان برای انجام اصلاحات مدنظر مقامات غربی دانست.

    به گزارش ایرنا، «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان که امروز (چهارشنبه) راهی بیروت شده، پیش از آغاز این سفر یک روزه، در صفحه توئیتر خود، بر لزوم انجام اصلاحات عمیق اقتصادی و عزم دولتمردان لبنان برای تغییر اوضاع این کشور تاکید کرد.

    وی در پیامی توییتری نوشت: لبنان اکنون به یک عزم قوی و اصلاحات اقتصادی گسترده و عمیق نیازمند است. این تنها راهی است که این کشور می تواند با آن حمایت جوانان را برای آینده ای خوب، جلب کند.
    به گفته ماس تنها راه اعتماد سازی مجدد از سوی حکومت لبنان انجام چنین اصلاحاتی است.
    وزیر امور خارجه آلمان امروز با «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان، نمایندگان گروه های مختلف سیاسی و اجتماعی و سازمان های امدادی در بیروت دیدار و گفتگو می کند.
    ماس که کشورش در روزهای اخیر از اعطای کمک ۲۰ میلیون یورویی به روند کمک رسانی به قربانیان انفجار بیروت خبر داده، گفته است برلین قصد دارد این کمک را به شکل مستقیم و با نظارت سازمان ملل به سازمان های امدادی تحویل دهد.
    در انفجار مهیب بیروت که عامل آن دپوی غیراصولی هزاران تن ماده شیمیایی نیترات آمونیوم تشخیص داده شد، ۱۶۵ نفر جان باخته و بیش از ۶ هزار نفر زخمی شدند. عصر گذشته هزاران نفر از مردم بیروت با تجمع در خیابان های این شهر به برگزاری مراسم بزرگداشت قربانیان این حادثه پرداختند.
    وزیر خارجه آلمان همچنین در این سفر با کارکنان سفارت کشورش در بیروت دیدار می کند. طی این انفجار یک کارمند سفارت آلمان کشته و چند همکار وی نیز زخمی شدند.
    این سفر در بحبوحه بحران سیاسی و اقتصادی لبنان انجام می گیرد. در واکنش به انفجار و اعتراضات شدید علیه دولت «حسن دیاب» نخست وزیر روز دوشنبه از استعفای کابینه اش خبر داد و اکنون «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان باید با جناح های سیاسی در مورد جانشین وی مذاکره کند. هر چند به دلیل اختلافات، پیشتر این تلاش مدت ها به طول انجامیده است، اما با توجه به بحران شدید اقتصادی ، بیماری همه گیر و پیامدهای انفجار بیروت، فشار زیادی برای یافتن سریع توافق بر سر این مسئله وجود دارد.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *