×

سولدو، هشتمین سرمربی خارجی؛
نیمکت تراکتور بعد از هفت ایرانی دوباره خارجی شد

  • کد خبر: 226570
  • 24 آبان 1400
  • باشگاه تراکتور بعد از یک فصل و نیم دوباره سراغ سرمربی خارجی رفت.
    نیمکت تراکتور بعد از هفت ایرانی دوباره خارجی شد
  • به گزارش نوبر خبر؛ محمدرضا زنوزی بعد از اینکه مالکیت باشگاه تراکتور را به عهده گرفت، کار خود را با استخدام توشاک به عنوان سرمربی آغاز کرد؛ مربی که عمر حضورش در تبریز کوتاه بود. لیکنز دومین سرمربی خارجی تراکتور در آن فصل بود که تا پایان لیگ هجدهم فرصت نشستن روی نیمکت سرخ پوشان را پیدا کرده و سپس جای خود را به مصطفی دنیزلی داد. مربی محبوب ترکیه ای قبل از پایان نیم فصل رفتنی شد و جای خود را به احد شیخ لاری (موقت) داد؛ این پایان کار مربیان خارجی در تراکتورِ خصوصی تا لحظه عقد قرارداد با سولدوی کروات بود که بامداد امروز انجام شد.

    تراکتور لیگ نوزدهم را با ساکت الهامی فصل را به پایان رساند و در لیگ برتر 00-99 با علیرضا منصوریان وارد مسابقات شد؛ با توجه به هزینه بالای استخدام سرمربی خارجی و البته عدم توفیق توشاک، لیکنز و دنیزلی در تحقق خواسته های باشگاه، زنوزی پس از قطع همکاری با دنیزلی، دیگر سراغ گزینه های خارجی نرفت. این اتفاق در حالی رخ داد که حضور دنیزلی در تراکتور، تحقق رویای چندین ساله هواداران این تیم بود اما مربی ترکیه ای بعد از اینکه تا پایان هفته سیزدهم ۱۸ امتیاز کسب کرد به کشور خود بازگشت تا مثل دو خارجی دیگر، عمر مربیگری اش در تبریز کوتاه باشد.

    پرونده های مربوط به بازیکنان و مربیان خارجی که طی سه فصل اخیر در تراکتور حضور داشتند، زنوزی را مجبور به پرداخت بدهی هایی سنگین کرد؛ این موضوع در کنار بالا رفتن نرخ ارز در کشور و عدم توفیق سه خارجی در یک فصل و نیم موجب شد تا سرخ پوشان در لیگ بیستم نیز با وجود تغییرات متعدد در روی نیمکت، سراغ خارجی ها نروند.

    احد شیخ لاری، ساکت الهامی، علیرضا منصوریان، مسعود شجاعی، رسول خطیبی، فراز کمالوند و فیروز کریمی (۲ بار) هفت سرمربی ایرانی هستند که تراکتور بعد از دنیزلی با آنها کار کرد و در نهایت بار دیگر به یک خارجی رسید؛ زوونیمیر سولدوی کروات که هشتمین سرمربی خارجی تاریخ سرخ پوشان به شمار می رود.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *