×

مسعود و رسول در لوکیشن پرخاطرها؛
نوستالژی بازی تراکتوری ها در بندر (عکس)

  • کد خبر: 173108
  • 24 فروردین 1400
  • سرمربی و کاپیتان تیم تراکتور، برای حضور در دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا در شهری حضور یافته اند که پر از خاطرات شیرین مشترک است.
    نوستالژی بازی تراکتوری ها در بندر (عکس)
  • به گزارش نوبر خبر؛ مسعود شجاعی بعد از قبول هدایت تراکتور به عنوان بازیکن-سرمربی تا پایان نیم فصل اول، در دور برگشت رقابت ها کار خود را به عنوان بازیکن در این تیم ادامه خواهد داد. این اتفاق در پایان نیم فصل و انتخاب رسول خطیبی به عنوان سرمربی تراکتور قطعی شد. خطیبی در حالی هدایت تراکتور را بر عهده گرفت که پیش از این به عنوان بازیکن، یک فصل را در کنار مسعود شجاعی بازی کرده بود. این دو در سال ۲۰۰۶ در تیم الشارجه امارات هم تیمی بودند.

    حضور این دو  در کنار هم این بار یک به عنوان سرمربی و یکی همچنان به عنوان بازیکن، زوج جالبی از رسول و مسعود ساخت؛ زوجی که در حضور آسیایی تراکتور به شهر خاطرات مشترک شان بازگشته اند. این شهر نقطه اشتراک اول مسعود و رسول در عرصه باشگاهی بود؛ یکی در اوایل راه فوتبالی و دیگر در اوج پختگی.

    خطیبی بعد از سال ها حضور در تیم ملی، لیگ آلمان و تیم های داخلی چون پاس، استقلال و سپاهان به تیم الشارجه پیوست و مسعود شجاعی در روزهای اوج جوانی اش و زمانی که آرام آرام در حال حضور در تیم ملی بود، الشارجه را برای شروع دروان لژیونری خود انتخاب کرده و از این تیم راهی فوتبال اروپا شد.

    این دو در سال ۲۰۰۶ باهم در شارجه هم تیمی بودند که سال بعد رسول خطیبی از این تیم جدا شده و به الامارت پیوست و یک سال دیگر با حضور در الظفره بار دیگر به لیگ برتر ایران بازگشت. مسعود شجاعی اما یک سال دیگر به حضور خود در شارجه ادامه داد و از این تیم راهی اوساسونا شده و بهترین دوران فوتبالی خود را تجربه کرد.

    شارجه در زمان حضور خطیبی و شجاعی دوران جدیدی را تجربه کرد و به نوعی با خرید این دو بازیکن سعی در تزریق تکنیک و استعداد فوتبال ایران به مجموعه خود بود. اتفاقی که افتاد و در همان مقطع بازی های تماشاگرپسندانه شارجه توجهات را به خود جلب کرده بود. این گونه بود که پس از اعلام شهر شارجه به عنوان میزبان گروه دوم لیگ قهرمانان آسیا، همه نگاه ها به سمت سرمربی و کاپیتان تراکتوری ها جلب شد.

    حضور در شهر شارجه و مرور خاطرات ۱۵-۱۶ سال پیش، احساسات نابی را برای خطیبی و شجاعی داشته که می تواند از نظر روانی به سود تیم تراکتور باشد. حضور این دو در شارجه فقط برای خودشان مهم نبود و رسانه های محلی هم توجه ویژه ای به بازگشت ستاره های ایرانی سابق شان داشتند. در نشست خبری پیش از بازی هم که با حضور خطیبی و شجاعی برگزار شد، مهمترین و طولانی ترین سوال و سوژه بحث مربوط به همین موضوع بود.

    رسول خطیبی در پاسخ به این سوال که چه حسی از حضور در این شهر این بار به عنوان سرمربی یک تیم دیگر را دارد گفت: “من به همراه مسعود شجاعی در شارجه بازی کرده ام و از حضور در این جا خیلی خوشحالم. من هم خاطرات و دوستان خیلی خوبی در این شهر دارم. با شیخ محمد، مالک باشگاه خاطرات خوبی دارم و هنوز هم ارتباطاتی داریم. کاپیتان خوب مان عبدالعزیز در آن دوره که اینک سرمربی شارجه است یکی از دوستان من بود. از این که به شارجه آمده ام خیلی خوشحالم. امیدوارم که این مسابقات را هم در شارجه با خاطره خوب تمام کنیم.”

    مسعود شجاعی هم در پاسخ همان سوال گفت: “بعد از ۱۵ سال فرصت کردم به شهر شارجه که در آن موفق بودم و خاطرات بسیار خوبی از آن دارم برگردم. خیلی دوست داشتم در این مدت به شارجه سفر کنم اما فرصت نمی کردم. من خاطرات بسیار خوبی از این تیم و هوادارانش دارم.” بعد از نشست خبری و صحبت هایی که خطیبی انجام داد و طی آنها به عبدالعزیز کاپیتان آن دوره شارجه که اینک سرمربی تیم شده اشاره کرد و او را همچنان از دوستان خود دانست، شاهد دیدار او با عبدالعزیز بودیم. دیداری که خطیبی و شجاعی طی آن با عبدالعزیز، سرمربی فعلی و کاپیتان شارجه در زمانی که دو بازیکن ایرانی در آن توپ می زدند، دیدار کرده و ضمن خوش و بش به مرور خاطرات پرداختند.

    مهمترین وجه تمایز خطیبی و شجاعی این است که خطیبی بعد از ترک شارجه به عنوان بازیکن، چند بار دیگر در این شهر حضور یافته اما شجاعی طبق گفته خودش برخلاف میل باطنی اش، تا کنون بعد از ترک شارجه، فرصت حضور دوباره در این شهر را پیدا نکرده بود. آنها در تاریخ های ۲۸ فروردین و ۹ اردیبهشت باید برابر تیم شارجه قرار بگیرند و بی تردید تقابل آنها با تیم یک دهه و نیم پیش شان، لحظات خاص زیادی را به همراه خواهد داشت. بازی با شارجه در دور رفت، دومین بازی تراکتور خواهد بود و این تیم فردا اولین بازی خود در این مرحله را مقابل پاختاکور در ساعت ۱۹:۳۰ برگزار خواهد کرد.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *