×

نحوه همکاری نهادهای نظامی در برگزاری کنکور اعلام شد

  • کد خبر: 166219
  • 27 مرداد 1399
  • سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از همکاری نهادهای نظامی ارتش، سپا و بسیج در برگزاری آزمون سراسری سال ۹۹ خبر داد.
    نحوه همکاری نهادهای نظامی در برگزاری کنکور اعلام شد
  • فاطمه زرین  ضمن بیان این مطلب خاطر نشان کرد: فرایند برگزاری آزمون سراسری سال ۹۹ از صبح روز چهارشنبه ۲۹ مرداد ماه شروع می شود و به مدت چهار روز یعنی تا صبح شنبه اول شهریور ادامه دارد. کارت ورود به جلسه بیش از یک میلیون ۳۹۳ هزار داوطلب این آزمون نیز از فردا سه شنبه ۲۸ مرداد بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد.

    وی در ادامه تصریح کرد: در برگزاری آزمن امسال و به دلیل شیوع کرونا نهادهای نظامی نظیر سپاه، ارتش، بسیج، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و برخی نهادهای دیگر همکاری خواهند کرد.

    سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور خاطر نشان کرد: ارتش و سپاه با سازمان سنجش آموزش کشوردر خصوص اجرای پروتکل های بهداشتی داوطلبان کنکور در روزهای برگزاری آزمون همکاری خواهد کرد و بسیج نیز حوزه در تکریم خانواده ها بیرون حوزه های امتحانی فعالیت خواهد کرد.

    زرین با اشاره تدوین پروتکل های بهداشتی ویژه کنکوری ها گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تبعات آن برای کشور و به تبع آن نظام آموزش عالی، دستورالعمل های بهداشتی با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برای اجرا به دانشگاهها و موسسات آموزشی مجری آزمونهای سراسری ابلاغ شده است بر این اساس نظارت بر اجرای موارد بهداشتی با دقت نظر بیشتری توسط این سازمان  و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت می پذیرد و لازم است داوطلبان نیز با همکاری و رعایت بهداشت فردی، حفظ فاصله فیزیکی و زدن ماسک، این سازمان را در برگزاری مطلوب آزمونها یاری کنند.

    وی تاکید کرد: همچنین به منظور مساعدت و همراهی بیشتر با داوطلبان و رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله ایجاد فرصت مناسب برای ضدعفونی کردن فضا، امکانات و تجهیزات از سوی حوزه‌های برگزاری آزمون و همچنین به منظور جلوگیری از تراکم جمعیتی داوطلبان در حوزه‌ها برای کاهش حداکثری انتشار ویروس کرونا، این سازمان در راستای تدابیر اتخاذ شده جهت ارتقا ایمنی حوزه‌ها و به تبع آن داوطلبان، با تایید ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، اقدام به افزایش روزهای برگزاری آزمون  از ۲ روز به ۴ روز در آزمون سراسری نموده است.

    سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه پروتکل فوق در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است، افزود: عوامل اجرایی و حفاظتی در جهت حفظ صحت و سلامتی داوطلبان آزمون همکاری خواهند داشت ودر این راستا تعداد عوامل اجرایی برگزاری آزمونها، نسبت به سال گذشته حدود ۵۰ درصد افزایش داشته و  سالن آزمون، با گنجایش مناسب در نظر گرفته شده و صندلی ها با فاصله فیزیکی مصوب ۱۸۰ سانتی متر از هم، چیده شده اند.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *