×

مهار کرونا در آذربایجان‌شرقی مستلزم همراهی مردم است

  • کد خبر: 173562
  • 6 اردیبهشت 1400
  • معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، مهار شیوع ویروس کرونا در آذربایجان‌شرقی را مستلزم همراهی تمام عیار مردم با نظام سلامت و پایبندی آنان به رعایت دستورالعمل های بهداشتی دانست.
    مهار کرونا در آذربایجان‌شرقی مستلزم همراهی مردم است
  • دکتر عباسعلی درستی روز دوشنبه در یک گفت و گوی خبری افزود: به رغم اینکه تعداد بیماران کرونایی آذربایجان شرقی در این روزها بسیار بالاست، هنوز مشکلی در پذیرش و درمان بیماران در استان وجود ندارد.

    وی شمار بستری های کرونایی در آذربایجان شرقی را یک هزار و ۶۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: بیش از ۱۵۰ نفر از این افراد زیر دستگاه تنفس مکانیکی (ونیتلاتور) هستند.

    درستی اضافه کرد: امیدواریم با رعایت مردم و کنترل بیماری در روزهای آینده مشکل جدی در مدیریت کووید ۱۹ پیش نیاید.

    وی با اشاره به مرگ ۲۲ تن بیمار کرونانی آذربایجان شرقی در شبانه روز گذشته گفت: این وضعیت نشان می دهد که بیماری هنوز کنترل نشده است.

    درستی ادامه داد: روزانه نتیجه حدود یک هزار آزمایش کرونا در آذربایجان شرقی مثبت می شود، از این رو رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله اجتماعیا بیش از گذشته ضروری است.

    وی خاطر نشان کرد: اکنون ۱۷ شهرستان آذربایجان شرقی در وضعیت قرمز و چهار شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند و شهرستان زرد و آبی نداریم.

    بر اساس آخرین گزارش ها هفته گذشته در آذربایجان شرقی بیش از ۱۶هزار و ۵۰۰ نفر علیه کرونا واکسینه شدند.

    کادر بهداشت و درمان، نظام پزشکی، سالمندان تحت پوشش بهزیستی، جانبازان بالای ۷۰ درصد، پاکبانان و کادر آرامستان ها در آذربایجان شرقی تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفتند.

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *