×

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) آذربایجان شرقی خبرداد:
پخش ۵۰هزار بسته گوشت مرغ در رزمایش احسان/خبر خوش برای کنکوری های آسیب دیده از کرونا

  • کد خبر: 165421
  • 25 تیر 1399
  • نوبرنیوز- مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) آذربایجان شرقی با اشاره بر اجرای مرحله دوم از رزمایش احسان خبرداد: مرحله دوم از این رزمایش سه شنبه در محل محوطه ارک تبریز با پخش50هزار بسته پروتئینی حاوی گوشت مرغ انجام شد.
    پخش ۵۰هزار بسته گوشت مرغ در رزمایش احسان/خبر خوش برای کنکوری های آسیب دیده از کرونا
  •  مصباح ربانی درخصوص جزئیات مرحله دوم رزمایش احسان در آذربایجان شرقی به نوبرنیوز گفت: بسته های مرغ به تعداد۴ میلیون عدد برای خانواده های متاثر از کرونا،خانواده های نیازمند و اصناف آسیب دیده از کرونا تدارک دیده شده که از این تعداد۵۰هزار عدد آن سهم استان ماست.

    این مقام مسئول ادامه داد: مرحله دوم رزمایش احسان سه شنبه ساعت۱۸ در محل محوطه ارک تبریز و با حضور نماینده ولی فقیه در استان انجام شد.

    وی با اشاره به اینکه حمایت از صنف مرغداری نیز هدف دیگر این رزمایش است، عنوان کرد: با توجه به نوسان قیمت مرغ و عدم توان خرید برخی خانواده های مستضعف ستاد فرمان امام(ره) برای حمایت از صنف مرغداران نیز دست به این اقدام زده است.

    مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در آذربایجان شرقی با یادآوری آغاز پخش بسته های معیشتی و رزمایش احسان از دهه کرامت و ادامه یافتن آن تاکنون گفت:پس از مرحله دوم این رزمایش در آینده مرحله سوم رزمایش احسان  با پخش بسته های بهداشتی برای خانواده ها از جمله ماسک و ژل بهداشتی ۲۴ساعته که تولید بخش نانو ستادفرمان امام(ره) است را شاهد خواهیم بود.

    ربانی همچنین در ادامه خبر خوشی برای دانش آموزان کنکوری و آسیب دیده از کرونا داده و افزود: دانش آموزان کنکوری۹۹ که بخاطر کرونا آسیب دیده اند پس از شناسایی و ثبت نام در سایت ehsan.ir می توانند به صورت رایگان در دوره جمعبندی برای کنکور۹۹ شرکت کنند.

    همچنین مدیرکل ستاد اجرای فرمان امام(ره) در آذربایجان شرقی در ادامه خلاصه ای کوتاه درخصوص اهداف و عملکرد های پیشین این ستاد در استان ارائه کرده و گفت: حدود۴۳۰هزار لباس محافظ پرستار و پزشک نیز توسط ستاد تولید و حدود ۱هزارو۲۰۰ بسته بهداشتی در استان توزیع شده است.

    وی همچنین از استقرار کاروان هاو ۶۰۰گروه برای گندزدایی مناطق خبرداده و افزود: به فرموده مقام معظم رهبری نیز بسته های غذایی رایگان تحت عنوان کمک مومنان توسط ستاد آماده شده است.

    ربانی درخصوص تعداد بسته های غذایی رایگان اطلاع داد:پس از شناسایی افراد و خانواده های نیازمند حدود ۲۸هزار بسته غذایی به ارزش۶میلیارد تومان تهیه و توزیع شد.

    این مقام مسئول همچنین از خیرین مشتاق برای مشارکت در این طرح دعوت کرده و گفت: خیرین علاقمند می‌توانند از طریق سامانه دنیایاحسان و با شماره گیری ستاره۴۰۳۰ستاره۳۰مربع مشارکت کرده و موجب تداوم یافتن این عمل نیک شوند.

    مصباح ربانی همچنین درخصوص تشریح سایر خدمات و عملکرد این ستاد توضیح داد:از جمله اقدامات عمرانی و فرهنگی این ستاد می توان بهساخت و تحویل ۴۷باب  مدرسه و ۲۲ مدرسه درحال ساخت اشاره کرد.

    وی ادامه داد: آبرسانی به روستاها،ساخت و تجهیز بیمارستان ها،کمک رسانی به مساجد و کتابخانه ها از جمله اقدامات فرهنگی–اجتماعی اینستاد بوده است.

    مدیرکل ستاد اجرای فرمان حضرت امام(ره) درخصوص فعالیت های عمرانی و حوزه اشتغال زایی این ستاد تشریح کرد: توانمندسازی اقتصادی و مشارکت در طرح های بنگاه محور برای اشتغال زایی همچنین حمایت از اشتغال های خرد و اهدای تسهیلات از جمله این اقدامات است.

    ربانی همچنین از عملکرد خوب ستاد اجرای فرمان حضرت امام(ره) در مناطق زلزله زده ترکمن چای،سراب و میانه را یادآوری کرده و افزود: اینستاد در زمان وقوع زلزله توانست ۱۰۰کانکس برای اسکان موقت افراد زلزله زده را در ظرف۳روز و ۴۰هزار وعده غذایی را اهدا کند.

    وی با بیان اینکه با حضور۳۰گروه در مناطق زلزله زده  توزیع ۴۰۰راس دام زنده برای افراد ضرر دیده انجام شد، خاطرنشان کرد: در آن زمان۳۶باب سرویس بهداشتی و  حمام نیز در آن مناطق تولید شد همچنین برگزاری مراسم شب چله را نیز در مناطق زلزله داشتیم.

     

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *