×

خبر/
قدردانی نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از عزاداری مردم در دهه محرم

  • کد خبر: 166597
  • 12 شهریور 1399
  • متن پیام تشکر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از مردم حسینی استان برای برگزاری پرشور و شعور عزاداری ها و رعایت مسائل بهداشتی در دهه اول محرم الحرام را در نوشتار زیر بخوانید.
    قدردانی نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از عزاداری مردم در دهه محرم
  • متن پیام بشرح زیر است؛
    بسم الله الرحمن الرحیم
    به راستی که این محرم و صفر و قیام سید و سالار شهیدان؛ آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام اسلام را زنده نگه داشته است.
    با صدای زنگ قافله محرم، ایران اسلامی و آذربایجان حسینی، حسینه ای شد به وسعت دلها و همه با هم احرام محرم بستیم تا زیر خیمه گاه عاشورائیان جان و دل را صیقل دهیم و کربلایی شویم.
    ما ملت حماسه و ملت امام حسینیم که فرهنگ نامه دلدادگی هایمان با خط سرخ شهادت نوشته شده و مصداق سدید آن شهدای بلند آوازۀ روزهای سخت زمستان و دفاع جانانه ۸ ساله، شهیدان مدافع حرم و شهید سپهبد حاج قاسم آقا  سلیمانی است.
    ما هر روز گرم تر، گیراتر، پر شورتر ،  و گسترده تر از هر سال دیگر با علم های سیاه بر دروازه های شهر، پیراهن سیاه برتن و داغ بزرگ عاشورا در دل، نشانه میشویم؛ نشانه ای برای بیان حقایق کربلا به رهبری امام حسین علیه السلام که همچنان قیام خونین اش پیشتاز تمامی جریان ها و حرکت ها است.
    آری بار دیگر خیمه محرم برپا شد، خیمه ای که امسال سایه منحوس ویروس خطرناک کرونا را بر سر داشت؛ اما دلهای داغدار و چشم های غرق در اشک با رعایت اصول بهداشتی در مجالس عزای آقا و مولایشان توصیه های ستاد ملی کرونا را به دیدۀ منت گذاشتند. و بار دیگر عقلانیت شیعه و فرهنگ متمدن اسلامی را به اثبات رساندند.
    آفرین بر ملت بزرگ ایران و آذربایجان و هیئت های حسینی این خطه که عزاداری هایشان شهره آفاق است.
    و درود بر برگزار‌کنندگان، منبری‌ها ، وعاظ، مدّاحان و ذاکران اهل بیت در خطه حسینی آذربایجان که امسال در این شرایط حساس و بحرانی شور حسینی را همراه با شعور مثال زدنی در عمل به دستورالعمل های بهداشتی به منصه ظهور رساندند.
    امیدوارم زیر سایه توجهات حضرت بقیه الله اعظم آقا صاحب زمان(عج) و صاحب اصلی عزای حضرت سیّدالشّهداء (سلام الله علیه‌) و در پرتو رهنمودهای رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای عزیز، اجرتان را از درگاه پروردگار منان و ائمّه‌ی هدی بگیرید.
    تا شوق و شور حسینی هست؛ خیمه حسینی هم پا برجاست./
    التماس دعا
    سید محمد علی آل هاشم
    نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی
    و امام جمعه تبریز

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *