×

نماینده تبریز؛
فساد دبش، یک فساد سازمان یافته بود

  • کد خبر: 298268
  • 25 آذر 1402
  • نماینده تبریز در خصوص فساد چای دبش می گوید: این فساد به صورت سازمان یافته رخ داده است و برخلاف ادعای دولت که می‌گوید خودمان کشف کردیم، کسی از مدیران دولتی به دستگاه قضایی معرفی نشده است.
    فساد دبش، یک فساد سازمان یافته بود
  • به گزارش نوبر به نقل از اصلاحات نیوز، احمد علیرضا بیگی نماینده مجلس با اشاره به افشای فساد بزرگ چای دبش به اصلاحات نیوز می‌گوید: تمامی اطلاعات حاکی از این است که این فساد به صورت سازمان یافته رخ داده است و برخلاف ادعای دولت که می‌گوید خودمان کشف کردیم، کسی از مدیران دولتی به دستگاه قضایی معرفی نشده است. از سوی دیگر وزیر جهاد کشاورزی که موضوع استیضاحش مطرح بود و اعتقاد بر این بود که وقتی حضور پیدا کند بسیاری از موضوعات برملا خواهد شد، ترجیحشان این بود که استعفا دهد و به گردونه استیضاح وارد شود.
    وی ادامه داد: زمانی که ساداتی برکنار شد و استعفا داد متوجه بودیم برای موضوع تخلف و چای دبش است ولی از حجم فساد به این میزان اطلاع نداشتیم و متعجبیم چرا کمیسیون کشاورزی که وظیفه نظارت را برعهده دارد، واکنشی نشان نداد و ورود نکرد، کما اینکه در سواستفاده ای که در سازمان تعاون روستایی که در خصوص تامین اقلام شب عید رخ داده بود، منجر به کارت زرد گرفتن وزیر کشاورزی هم شد.
    فساد چای دبش به صورت سازمان یافته رخ داده است و برخلاف ادعای دولت که می‌گوید خودمان کشف کردیم، کسی از مدیران دولتی به دستگاه قضایی معرفی نشده است. از سوی دیگر وزیر جهاد کشاورزی که موضوع استیضاحش مطرح بود و اعتقاد بر این بود که وقتی حضور پیدا کند بسیاری از موضوعات برملا خواهد شد، ترجیحشان این بود که استعفا دهد و به گردونه استیضاح وارد شود.
    بیگی با بیان اینکه همان ابتدا موضوع استیضاح ساداتی نژاد مطرح بود که او را استیضاح کنیم تا موضوعات مطرح و مشخص شود،گفت: انتظار داشتیم خود کمیسیون کشاورزی یا دولت این ها را به دادگاه و محاکم معرفی کند، همه این ها هم همزمان شده بود با استیضاح وزیر صنعت. گام بعدی بعد از استیضاح وزیر صمت، استیضاح وزیر کشاورزی بود که دولت ترجیح داد او را برکنار کند.
    این نماینده مجلس می‌گوید: این فسادها و اتفاقات اعتماد مردم را به آتش می‌کشد. وقتی احساس می‌شود که حتی دولت به ظاهر ادعا می‌کند که خودش موضوع را کشف کرده و خاطیان را معرفی کرده است در صورتی که هیچ اقدامی نداده و در حد تخلف اداری با آن برخورد کرده است! اگر مختصر انگیزه ای هم برای حضور در انتخابات وجود داشت، با این اتفاقات از بین رفته است.
    همان ابتدا موضوع استیضاح ساداتی نژاد مطرح بود، انتظار داشتیم خود کمیسیون کشاورزی یا دولت این ها را به دادگاه و محاکم معرفی کند، همه این ها هم همزمان شده بود با استیضاح وزیر صنعت. گام بعدی بعد از استیضاح وزیر صمت، استیضاح وزیر کشاورزی بود که دولت ترجیح داد او را برکنار کند.
    این کارشناس در ادامه تصریح میکند: اساسا بروز همچین موضوعاتی به این برمی‌گردد که در مواردی مانند نهادهای دامی، واردات شکر، روغن، ارز ترجیحی که تحویل افراد و شرکت هایی می‌شود که به اصطلاح گوشت و شکر و روغن ارزان بیاورند و در کشور توزیع کنند، در صورتی که این‌ها همه بستر فساد هستند و به این ترتیب اعتبار و وجهه دولت ها را مخدوش می‌کنند و این همه محصول دولت رئیسی نیست و در سایر دولت ها نیز شاهد آن بودیم.
    دولت منابع خودش را صرف اولویت های کشور نمی‌کند.  دولت برنامه‌اش تامین رضایت مردم بود و خواستار به دست آوردن رضایت مردمی بود که اکنون فقدان آن را دارد، حتما این پول را جایی هزینه می‌کرد که بتواند رضایت مردم را به دست بیاورد. اما آنچه که نشان می‌دهد، اساسا رضایت و معیشت مردم اهمیتی ندارد. همین مسکن مهر که سروصدای زیادی هم کرده است هزینه اش نصف این پولی بوده که به باد رفته است.
    بیگی می‌گوید: مثلا در دولت روحانی همین مش قربون علی که ماشین سازی تبریز به او واگذار شد، او در تلویزیون اعتراف کرد که 500 میلیون دلار ارز ترجیحی به من دادند که ورق آهنی وارد کنم، اما نتوانستم به خاطر تحریم این کار را انجام دهم، از همین رو این ارز را در بازار خورد کردم و از منفعت حاصل از آن، ماشین سازی تبریز را خریدم! خب اینکه اصلا اهلیت او چگونه احراز شده بود که صنعت به این بزرگی و عظمت را بگیرد! فردی بدون هیچ گونه سابقه علمی و تخصصی و پشتوانه‌ای! که در نهایت منجر به بازداشت رئیس سازمان خصوصی سازی وقت شد.
    افرادی مانند رحیمی و مش قربون علی قلک بودند و دیگران به اهدافشان رسیدند و این افراد به زندان می‌روند.
    این نماینده مجلس با اشاره به اینکه اصل موضوع به ساختار اقتصادی ما برمی‌گردد، گفت: دولت منابع خودش را صرف اولویت های کشور نمی‌کند.
    دولت برنامه‌اش تامین رضایت مردم بود و خواستار به دست آوردن رضایت مردمی بود که اکنون فقدان آن را دارد، حتما این پول را جایی هزینه می‌کرد که بتواند رضایت مردم را به دست بیاورد. اما آنچه که نشان می‌دهد، اساسا رضایت و معیشت مردم اهمیتی ندارد.
    همین مسکن مهر که سروصدای زیادی هم کرده است هزینه اش نصف این پولی بوده که به باد رفته است.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *