×

رییس کل دادگستری آذربابجان‌شرقی:
شوراهای حل اختلاف از افراد کارآمد بهره ببرند

  • کد خبر: 173686
  • 8 اردیبهشت 1400
  • رییس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: شوراهای حل اختلاف در مجموعه دستگاه قضایی از افراد توانمند و کارآمد بهره ببرند.
    شوراهای حل اختلاف از افراد کارآمد بهره ببرند
  • موسی خلیل اللهی روز سه شنبه در نشست شورای سیاست گذاری توسعه حل اختلاف دادگستری آذربایجان شرقی، فلسفه تشکیل این شوراها را صلح و سازش بیان کرد و افزود: بر همین اساس ریاست قوه قضاییه همواره بر این موضوع تاکید دارد که شوراهای حل اختلاف باید به جایگاه اصلی خود یعنی صلح و سازش برگردند.

    وی اظهار کرد: یکی از اهداف مهم و اصلی دستگاه قضایی حل منازعات و اختلافات به وجود آمده بوده و در این راستا شوراهای حل اختلاف بهترین ساز و کار را در اختیار دارند که باید از آن استفاده کنند.

    خلیل اللهی ادامه داد: توسعه و رواج صلح و سازش در جامعه علاوه بر اینکه جزو آموزه های دینی و فرهنگی مورد تاکید است، آثار مثبت اخلاقی و اجتماعی نیز دارد که بر این اساس باید مورد توجه جدی در دادگاه ها و مهمتر از همه در شوراهیا حل اختلاف قرار بگیرد.

    وی با تاکید بر بهره مندی از نیروی انسانی کارآمد در شوراهای حل اختلاف، گفت: در این شوراها به منظور توسعه صلح و سازش باید از ظرفیت افراد باتجربه و ریش سفید و با انگیزه بهره مند شد.

    خلیل اللهی یادآور شد: برای دستیابی به نتایج مطلوب در توسعه صلح و سازش عملکرد شوراهای اختلاف آذربایجان شرقی باید بررسی و نقاط قوت و ضعف آن احصا شده و اقدامات لازم برای رسیدن به نتایج بهتر از سوی مجموعه های مربوطه انجام شود.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *