×

فولاد 1-0 ماشین سازی
خداحافظی رسمی ماشین با لیگ برتر

  • کد خبر: 222400
  • 20 تیر 1400
  • سقوط ماشین سازی پس از شکست امشب مقابل فولاد قطعی شد.
    خداحافظی رسمی ماشین با لیگ برتر
  • به گزارش نوبر خبر؛ یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته بیست و هفتم در اهواز پیگیری شد؛ جایی که شاگردان جواد نکونام برای بقا در کورس کسب سهمیه آسیایی نیاز مبرمی به سه امتیاز خانگی داشتند و در طرف مقابل ماشین‌سازی برای زنده نگه داشتن اندک امیدهای خود برای بقا در لی گبرتر، به میدان آمده بود. مطابق انتظار با شروع بازی توپ و میدان در شاگردان جواد نکونام و فولادی‌ها به خوبی بازی را مدیریت کردند.

    خیلی زود قفل دروازه فولاد باز شد و محمد آبشک، هافبک پیش‌تاخته فولادی‌ها توانست دروازه ماشین‌سازی را روی ارسال تماشایی محمد قاسمی‌نژاد با ضربه سر باز کند؛ پس از این گل، دامنه حملات فولاد روی دروازه ماشین‌سازی بیشتر شد و تیم میزبان با تکیه بر تکنیک و توانایی بازیکنان چون آیاندا پاتوسی، لوسیانو پریرا و فرشاد احمدزاده موقعیت‌های پرشماری روی دروازه حریف ایجاد کردند.

    درخشش محمدامین رضایی دروازه‌بان ماشین‌سازی در کنار بی‌دقتی مهاجمان فولاد باعث شد تا نیمه اول با همان برتری یک گله به پایان برسد؛ با شروع نیمه دوم، حملات شاگردان جواد نکونام برای رسیدن به گل‌های بیشتر ادامه پیدا کرد اما در طرف مقابل بازیکنان ماشین‌سازی هم توانستند نسبت به نیمه اول، نمایش دفاعی بهتری از خود نشان بدهند.

    در این میان چند فرصت ایده‌آل گلزنی برای فولاد خوزستان به دست آمد اما بی‌دقتی مهره‌های تهاجمی فولاد باعث شد تا این فرصت‌ها یکی پس از دیگری از دست برود؛ جواد نکونام در حین نیمه دوم تلاش کرد تا با استفاده از تعویض‌های خود، به بازیکنان خود برای دیدار حساس هفته آینده مقابل سپاهان استراحت بدهد.

    مثلث فرشاد احمدزاده، آیاندا پاتوسی و لوسیانو پریرا شب پرکاری را مقابل ماشین‌سازی سپری کردند و بارها خلق موقعیت روی دروازه ماشین‌سازی داشتند که بی‌ثمر بود؛ جدی‌ترین موقعیت برای فولاد در دقیقه 69 به دست آمد که داور سرنگون شدن صالح حردانی را پنالتی دانست اما لوسیانو پریرا فرصت‌سوزی کرد و پنالتی را به آسمان فرستاد تا بازی با همان یک گل دنبال شود.

    در 20 دقیقه پایانی بازی هم شاگردان نکونام تلاش زیادی برای گلزنی کردند، در یک نوبت هم احمد عبدالله‌زاده به گل رسید اما داور گل او را آفساید اعلام کرد تا ماحصل یک بازی پر موقعیت و جذاب، شاگردان جواد نکونام با تک گل محمد آبشک در نیمه نخست پیروز از زمین مسابقه خارج شوند و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به تراکتور، با 39 امتیاز به جایگاه چهارم جدول صعود کرد.

    تیم ماشین‌سازی تبریز هم با شکستی که در اهواز داشت، 14 امتیازی در قعر جدول باقی ماند و رسماً سقوط این تیم به لیگ دسته اول فوتبال ایران در فاصله سه هفته مانده تا پایان رقابت‌های لیگ برتر مسجل شد؛ گفتنی است که فولاد برای بیست و چهارمین بازی متوالی در دیدار خانگی شکست نخورد.

     

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *