×

رییس اتاق بازرگانی تبریز مطرح کرد:
برق نباشد مالیات هم نگیرید/فشار به بخش تولید، کاهش یابد

  • کد خبر: 222173
  • 19 تیر 1400
  • هفتاد و چهارمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی برگزار شد
    برق نباشد مالیات هم نگیرید/فشار به بخش تولید، کاهش یابد
  • به گزارش نوبر به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، هفتاد و چهارمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی عصر شنبه با حضور مسئولان دولتی، قضایی و بخش خصوصی استان در محل اتاق تبریز برگزار شد .

    یونس ژائله در این نشست با اشاره ای به قطعی برق واحدهای صنعتی و تولیدی استان گفت: قطعی برق منجر به فلج شدن صنایع استان می شود و اما اگر قرار است با قطعی برق در این بخش مواجه شویم باید یکسری امتیازات به صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی داده شود.

    رییس اتاق تبریز ادامه داد: اگر قطعی برق اتفاقی خارج از اراده باشد پس باید در مقابل آن یکسری امتیازات از بابت مالیاتی یا بیمه تامین اجتماعی برای صاحبان صنایع در نظر گرفته شود چرا که با وجود قطعی برق، واحدها همچنان باید نسبت به پرداخت حق بیمه و مالیات مبادرت بورزند که لازم است این تدبیر صورت گیرد که واحدها با وجود تعطیلی چگونه باید این هزینه ها را پرداخت کنند.

     

    وی با بیان اینکه در شرایط فعلی باید دستگاه های اجرایی یاریگر بخش تولید باشند، گفت: اینکه از همه طرف به بخش تولید و صنعت فشار وارد کنیم، قطعا این فشار، می تواند سبب اتفاقات ناگواری برای بخش صنعت شود که گریبان گیر کل جامعه خواهد شد. باید با مدیریت صحیح همه جانبه، این بحران را رد کنیم.

    ژائله با اشاره به چالش های واحدهای تولیدی در تامین ورق های فولادی گفت: فاصله قیمتی محصولات فولاد در بورس کالا و بازار باید کمتر شود. اختلاف حدود شش هزار تومانی در ورق فولادی، جدی بوده و نیازمند اقدامات کنترلی لازم است.

    وی در خصوص مشکلات ناشی از عدم اجرای کامل قانون مالیات بر ارزش افزوده واحدهای تولیدی نیز گفت: در خصوص ایجاد صندوق های مکانیزه و تجهیز فروشگاه ها به این مورد به صورت موفقیت آمیزی عمل نکرده ایم. عدم اجرای کامل قانون مالیات بر ارزش افزوده، واحدهای تولیدی را دچار مشکل می کند.

    بررسی مسائل و مشکلات محموله های صادراتی ایران از گمرک گوربولاغ (گمرک بازرگان)، چالش های واحدهای تولیدی در تامین ورق های فولادی  و مشکلات ناشی از عدم اجرای کامل قانون مالیات بر ارزش افزوده واحدهای تولیدی، دستور جلسات این نشست بودند.

    در این نشست در خصوص قطعی برق واحدهای تولیدی، بحث شده و همچنین علی جهانگیری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی مباحثی در خصوص دستاوردهای سفر به جمهوری آذربایجان مطرح کرد.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *