×

لیگ قهرمانان آسیا؛
بررسی تمامی احتمالات صعود تراکتور

  • کد خبر: 173658
  • 7 اردیبهشت 1400
  • تراکتور با تساوی بدون گل مقابل پاختاکور شانس کسب رتبه اول را در گروه دوم لیگ قهرمانان آسیا از دست داد.
    بررسی تمامی احتمالات صعود تراکتور
  • به گزارش نوبر خبر؛ تراکتور به عنوان یکی از چهار نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ با تیم های شارجه (میزبان گروه)، پاختاکور و نیروی هوایی همگروه است. این تیم دور رفت را با تساوی سه بر سه مقابل پاختاکور شروع و با دو تساوی بدون گل مقابل شارجه و نیروی هوایی به پایان رساند.

    شروع دور برگشت برای تراکتور با کسب اولین برد همراه بود؛ این تیم با نتیجه یک بر صفر نیروی هوایی را شکست داد تا شانس صعود به عنوان صدرنشین را برای خود زنده کند. در دیدار حساس شب پنجم اما تراکتور نتوانست در دیداری سرنوشت سازی شکست دهد و به یک تساوی بدون گل دیگر در این رقابت ها بسنده کرد.

    با توجه به این نتیجه و پیروزی سه بر دوی شارجه مقابل نیروی هوایی، نماینده امارات ۱۱ امتیازی شده و بالاتر از تراکتور ۷ امتیازی، صدرنشینی و صعود خود را پیش از پایان دور گروهی قطعی کرد. به این ترتیب تراکتور شانس صدرنشین شدن را از دست داد و تنها برای صعود به عنوان تیم دوم امیدوار است.

    صعود به عنوان تیم دوم هم برای تراکتور ماموریت بسیار چالش برانگیزی خواهد بود چرا که از بین ۵ تیم دوم گروه های منطقه غرب تنها ۳ تیم برتر به دور حذفی صعود خواهند کرد. در حال حاضر تراکتور با ۷ امتیاز در رتبه پنجم تیم های دوم منطقه غرب قرار دارد. الهلال در گروه اول با ۷ امتیاز و ۸ گل زده شرایط بهتری نسبت به تراکتور دارد و در بازی آخر به مصاف شباب الاهلی خواهد رفت که در دیدار رفت موفق به پیروزی دو بر صفر مقابل این تیم شده بود البته در این گروه در صورتی که استقلال تاجیکستان بازی خود را پیروز نشود، اتفاقی بسیار خوشایند برای تراکتور رقم خواهد خورد؛ به نوعی می توان شکست نماینده تاجیکستان که در حال حاضر با ۷ امتیاز صدرنشین گروه خود است در بازی امشب را می توانیم یک اتفاق مهم در راه صعود تراکتور بدانیم.

    در گروه سوم شرایط سخت تر است و استقلال و الاهلی با ۷ امتیاز از ۴ بازی امشب پنجمین بازی خود را مقابل هم برگزار خواهند کرد که در صورت رقم خوردن هر نتیجه ای در این دیدار، شرایط به ضرر تراکتور خواهد بود. در گروه چهارم النصر با ۸ امتیاز دوم است و در بازی پایانی به مصاف السدی خواهد رفت که با ۱۰ امتیاز در صدر است شرایط در این گروه به گونه ای است که احتمال حذف یکی از دو تیم السد و النصر در صورت برد تراکتور وجود دارد، النصر در بازی رودروی شب آخر اگر السد را شکست ندهد قطعا صعود نخواهد کرد ولی اگر بازی را با اختلاف یک گل ببرد صعود می کند و در این شرایط تفاضل گل السد +۲ خواهد شد و اگر تراکتور با اختلاف بیش از یک گل شارجه را شکست دهد از این تیم شرایط بهتری پیدا کرده (تفاضل گل +۳ به بالا) و می تواند به صعود امیدوار باشد. در گروه پنجم الوحده با ۱۰ امتیاز در حال حاضر پایین تر از پرسپولیس ۱۲ امتیازی دوم است؛ این تیم در بازی پایانی به مصاف گوا خواهد رفت و به نظر نمی رسد که کار سختی برای پیروزی نداشته باشد.

    به این ترتیب کار تراکتور برای صعود به گونه ای است که می تواند با یک برد خوب به آن امیدوار باشد. این تیم بایستی علاوه بر کسب برد مقابل پاختاکور و رسیدن به امتیاز ۱۰، سعی در بالاتر بردن تعداد گل ها و تفاضل خود داشته باشد؛ کاری که با توجه به عملکرد تهاجمی این تیم تا اینجای کار (۴ گل در ۵ بازی) ماموریت بسیار خطیری است. با توجه به این شرایط جنگ اصلی احتمالا بین تراکتور و تیم های گروه های اول و چهارم خواهد بود.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *