×

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی خبر داد:
انتخاب یک شرکت تبریزی به عنوان شرکت برتر در حوزه اقتصاد مقاومتی

  • کد خبر: 172392
  • 28 اسفند 1399
  • معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای طرح «اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر» گفت: در بین پنج شرکت برتر این طرح در سطح کشور، یک شرکت از استان آذربایجان شرقی انتخاب شده است که حمایت وزارت صمت از کارآفرینان واقعی قابل تقدیر است.
    انتخاب یک شرکت تبریزی به عنوان شرکت برتر در حوزه اقتصاد مقاومتی
  • به گزارش نوبر، علی جهانگیری با اشاره به  آغاز اجرای طرح «اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر» در سطح کشور گفت: آیین امضای تفاهم‌نامه‌های توسعه سرمایه گذاری اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاون قضایی دادستان کشور، استانداران، نمایندگان مجلس، فعالان اقتصادی و نمایندگان بخش خصوصی و مدیران ۵ شرکت امضا کننده برگزار شد.

    وی از انتخاب گروه کارخانجات شیرین عسل به عنوان یکی از پنج شرکت در سطح کشور برای اجرای این طرح خبر داد و گفت: پنج شرکت گروه کارخانجات شیرین عسل، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، شرکت آلومینیوم المهدی، شرکت نفت سپاهان و شرکت ماشین سازی اراک شرکت هایی بودند که در این طرح طی تفاهم نامه ای پروژه های توسعه ای خود را آغاز کردند.

    معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی انتخاب یکی از شرکت های خصوصی این استان برای این طرح را قابل توجه دانست و اظهار کرد: این انتخاب باعث افتخار برای آذربایجان است چرا که در بین این پنج شرکت تنها شرکت شیرین عسل به معنای واقعی خصوصی است و توانسته است با اشتغال زایی و سرمایه گذاری بخش خصوصی در مسیر توسعه حرکت کند.

    جهانگیری افزود: متاسفانه یک عده در کشور اعتقاد داشتند و هنوز دارند که همه آحاد کشور بالقوه کار آفرین هستند و فقط پول ندارند و اگر به آنها وام داده شود می‌توانند سرمایه گذاران و کارآفرینان موفقی باشند در حالی که این پیش فرض غلط است. لذا این نگرش وزارت صمت قابل تقدیر است که شرکت‌ها و کارآفرینان واقعی و موفق را مورد توجه قرار داده اند.

    وی با اشاره به جزییات اجرای این طرح گفت: در این طرح  وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای سیاست توسعه متوازن تولید و صنایع و معادن در کشور و ایجاد فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری، در راستای تکمیل زنجیره های تولید  اقدام به شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و معرفی آن‌ها به ۱۰۰ شرکت تولیدی برتر کرده است و در مرحله اول اجرای این طرح، تفاهم همکاری با حضور ۵ شرکت در قالب ۶۲ پروژه و با سرمایه‌گذاری بالغ ‌بر ۱۵۲ هزار میلیارد تومان، مبادله شد.

     

    وی افزود: در نخستین گام پروژه های ملی و پیشران بنگاه های برتر به همراه الزامات اجرایی مرتبط شناسایی شده است ، به منظور هم افزایی، مشارکت و حمایت حداکثری ارکان حکومتی از فعالیت های اقتصادی این بنگاه ها و هم چنین کاهش بروکراسی اداری، تسهیل امور و افزایش امنیت سرمایه گذاری تفاهم نامه های همکاری به امضای وزیر صنعت ، معدن و تجات و مدیر ان عامل شرکت ها رسید.

     

     

     

     

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *