×

اعتراض تراکتور به قانون منع جذب خارجی ها

  • کد خبر: 171404
  • 28 بهمن 1399
  • معاون باشگاه تراکتور معتقد است قانون منع به کارگیری خارجی‌ها به شدت به ضرر این تیم در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در مواجهه با رقبایش خواهد بود.
    اعتراض تراکتور به قانون منع جذب خارجی ها
  • به گزارش نوبر خبر؛ علیرضا رحیمی  با انتقاد صریح از قانون منع به کارگیری مربی و بازیکن خارجی اظهار کرد: با توجه به شرایط نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا و اینکه این تیم‌ها وجهه فوتبال ایران در رقابت‌های باشگاهی قاره کهن محسوب می‌شوند یک مشکل بزرگ برای برخی از تیم ها همچون تراکتور وجود دارد که از یک طرف اجازه جذب خارجی ندارد و از طرف دیگر اکثر مربیان خوب داخلی دارای تیم هستند و بازیکنان داخلی هم به لطف این قانون قیمت‌های نجومی پیدا کرده‌اند.

    او با بیان اینکه وضع قانون منع به کارگیری خارجی‌ها، پاک کردن صورت مسئله است متذکر شد: اگر بر قرارداد مربیان و بازیکنان خارجی پیش از این ایراد بوده است باید نشست و برایش قانون گذاشت و آن را برطرف کرد تا قرارداد درست و هوشمندانه بسته شود نه اینکه صورت مسئله را پاک کنیم و بگوییم هیچ کس حق ندارد بازیکن و مربی خارجی بگیرد.

    معاون باشگاه تراکتور تاکید کرد: این موضوع نقض مسلم قوانین فیفا است و رقابت آزاد را خدشه‌دار می‌کند ضمن اینکه یک رانت و یک امکان برا رای یکسری از ایجنت‌های داخلی ایجاد می‌کند که قیمت برخی بازیکنان را الکی بالا ببرند و سایر بازیکنان هم متاثر از آن قراردادهای نجومی پیدا می‌کنند در صورتی که کیفیت شان نسبت به آنچه در مارکت بین‌المللی فوتبال قابل ارزیابی است، پایین‌تر است.

    او ادامه داد: بنابر این تصمیم کیفیت لیگ هم افت می‌کند و به اذعان غالب کارشناسان کیفیت لیگ امسال و نزدیک بودن امتیازها، یک دلیلش همین موضوع بسیار مهم است. این قانون علاوه بر اینکه فوتبال ما را ضعیف‌تر می‌کند، در بازی‌های آسیایی نمایندگان ایران در رقابت با تیم‌های متمول آسیایی بسیار به ضررشان است.

    علیرضا رحیمی با بیان اینکه تراکتور متضرر اصلی این قانون است، گفت: ما قویا انتقاد و اعتراض داریم و باید حداقل این قانون را برای تیم‌های آسیایی بردارند. ما می‌خواهیم مربی جذب کنیم مربی آزاد داخلی در حد نام تراکتور نیست یا اینکه تیم دارد، می‌خواهیم بازیکن جذب کنیم با قیمت‌های عجیب و غریب روبرو می‌شویم.

    او افزود: عملا این قانون فدراسیون دست دلال‌ها و ایجنت‌ها را باز کرده تا ارقام را بالا ببرند. مگر هدف قانون گذاران حفظ بیت‌المال نبوده است؟ چه پول اضافی به بازیکن داخلی و چه پول مفت به بازیکن خارجی بدهیم و حباب ایجاد کنیم که برای عده ای رانت ایجاد کند فرقی نمی‌کند به هر حال بیت‌المال تضییع می‌شود. تراکتور در حال حاضر از این موضوع متضرر شده است و باید همین حالا این مشکل را حل کنند.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *