×

اظهارات وقیحانه «رافائل گروسی» بر علیه ایران

  • کد خبر: 165453
  • 26 تیر 1399
  • مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفته مسئله دسترسی به دو سایت در ایران باید زود حل شود.
    اظهارات وقیحانه «رافائل گروسی» بر علیه ایران
  • نوبرنیوز: «رافائل گروسی» در مصاحبه‌ای که چهارشنبه منتشر شده خواستار حل و فصلسریع مسئله دسترسی به دوسایت هسته‌ای در ایران شد.

    گروسی در مصاحبه‌ای با روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در وین گفته آژانس بین‌المللی انرژی اتمیاز تأکید برای دسترسی به سایت‌های ایران و دریافت اطلاعات درباره فعالیت‌های هسته‌ای اینکشور عقب نخواهد نشست.

    وال‌استریت‌ژورنال نوشته مقام‌های آمریکایی از مدیر کل آژانس خواسته‌اند درباره مسئلهدسترسی به سایت‌ها مقابل ایران سهل‌انگاری نکند. برخی دیپلمات‌ها گفته‌اند فشارهایی رویآژانس اتمی اعمال شده تا پایان ماه جولای گزارش جدیدی در این خصوص منتشر کند. گروسیگفته که ضرب‌الاجلی وجود ندارد اما اگر تا پایان جولای هیچ همکاری از سوی ایران  صورتنگیرد، «بد می‌شود

    وی گفت: «من روی اینکه مطلقاً ضروری است این مسئله را خیلی زود حل کنیم تأکید کردم. این،مسئله کنار گذاشته نمی‌شود

    مدیر کل آژانس اتمی درباره برخی هشدارها مبنی بر اینکه انجام اقدامات شتابزده می‌تواند بهنابودی برجام منجر شود گفت: «لازم است از برداشتن گام‌های بی‌پروا و عجولانه خودداریکنیم

    گروسی در گزارشی ماه ژانویه ایران را به عدم اعطای دسترسی به دو سایت و عدم توضیحدرباره فعالیت‌های هسته‌ای خودش در گذشته متهم کرد. او خواستار توضیح ایران درباره اینمسائل شد.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *