×

محمدرضا زنوزی:
هیچ کسی مشتری تراکتور نبود

  • کد خبر: 226297
  • 3 آبان 1400
  • محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتور می‌گوید که این تیم بیشترین تعداد هوادار در فوتبال آسیا را دارد.
    هیچ کسی مشتری تراکتور نبود
  • به گزارش نوبر خبر؛ محمدرضا زنوزی ظهر امروز و در حالی که خبرنگاران میدانی در مقابل ساختمان سازمان لیگ حضور داشتند، در این محل حضور یافت و به سرعت وارد این ساختمان شد تا جلسه ای را پیرامون تبلیغات محیطی با مسئولان سازمان لیگ برگزار کند.

    مالک باشگاه تراکتور پس از خروج گفتگویی نسبتا طولانی را با خبرنگاران انجام داد و به سوالات مختلف آنها درباره این جلسه و همچنین وضعیت باشگاه تراکتور پاسخ داد. او در بخشی از صحبتهایش همچنین از علی خطیر و هوشنگ نصیرزاده عذرخواهی کرد تا نشان دهد رابطه خوبی با این دو پیدا کرده است.

    نکته جالب از صحبتهای زنوزی جایی بود که یکی از خبرنگاران پرسید آیا حاضر است به فیروز کریمی بابت کار تا پایان قراردادش تضمین بدهد؟ زنوزی در این باره گفت که به بهترین مربی دنیا هم تضمین نمی‌دهد اما تلاشش را خواهد کرد تا بهترین شرایط کار فراهم شود.

    * با سازمان لیگ به تفاهماتی رسیدیم
    زنوزی درباره جلسه با مسئولان سازمان لیگ اظهار داشت: جلسه ما در مورد تبلیغات محیطی‌ بود، به تفاهماتی رسیدیم و انشاالله تا یکی دو هفته آینده به نتیجه می‌رسیم. یک سری پیشنهادات داده شد. هنوز مشخص نیست چه مسائلی را بپذیرند و چه مسائلی را نپذیرند. اگر لازم باشد آقای قنبرزاده و آقای بهاروند توضیح می‌دهند. بحث‌ های متفاوتی انجام شد که باید ببینیم در روزهای آینده چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.

    * پنجره تراکتور بسته نبود
    او در مورد باز شدن پنجره نقل و انتقالات تراکتور گفت: در مورد پنجره که خدا را شکر باز شد‌. البته ما وقتی وقتی می‌گوییم پنجره بسته است که این مدت زمان نقل و انتقالات تمام شده باشد و در واقع پنجره ما بسته نبود. ما پول میمبلا را به پرو زده بودیم و دو هفته طول کشید تا به حساب این بازیکن برسد ولی ما بازیکن ها را جذب کرده بودیم و پنجره هم در صورتی می‌گویند بسته است که نقل و انتقالات تمام شود. هنوز بیست روز از نقل و انتقالات مانده و نمی‌شود گفت پنجره تراکتور بسته بوده. پنجره تراکتور هیچوقت بسته نمی‌شود.

    * یکی دو طلبکار دیگر داریم
    وی با اشاره به سنگین بودن بدهی ها گفت: اشتباهاتی در باشگاه در یکی دو سال اخیر اتفاق افتاده بود و این اشتباهات در قراردادها باعث شده بود این اتفاق بیفتد و تراکتور مجبور به پرداخت این بدهی سنگین شود و این اتفاق افتاد و یکی دو بازیکن مانده که آن را هم پرداخت می‌کنیم و فکر نمی‌کنم مشکل خاصی باشد.

    * از خطیر و نصیرزاده معذرت می‌خواهم
    در پرداخت بدهی ها و بازیکنان و کادری که باعث شده بودند پنجره بسته شود در یکی دو ماه اخیر آقای نصیرزاده، آقای خطیر و چند نفر از کسانی که من قبلا در موردشان صحبت کرده بودم خیلی کمک کردند. مخصوصا آقای خطیر و آقای نصیرزاده سنگ تمام گذاشتند. اتفاقاتی قبلا افتاده بود و من بحث هایی را در مورد این دو نفر کرده بودم و از اینجا عذرخواهی می‌کنم که سوتفاهم رفع بشود.من شهامت این را دارم که وقتی اشتباهی می‌کنم از تریبونی عذرخواهی کنم. بارها اتفاقاتی افتاده که من عذرخواهی کرده‌ام و بهتر از این است که توجیه کنم و بعدا برای توجیه پاسخی پیدا کنم.

    * در گسترش فولاد تصمیم‌گیرنده ۱۰۰ درصدی بودم
    زنوزی درباره نگرانی هواداران برای تغییرات زیاد کادر مربیگری تیم گفت: تراکتور را شما با هیچ تیم و باشگاهی مقایسه نکنید. شما اگر گذشته گسترش فولاد یا ماشین سازی کنونی را نگاه کنید آقای سمندر رکوردار مدیریت در فوتبال ایران است که هشت سال مدیرعامل گسترش فولاد بود یا مربیانی که در گسترش فولاد فعالیت می‌کردند سه سال و دو سال بودند و کمتر از دوسال در گسترش فولاد هم فکر می‌کنم نداشته باشیم پس مشکل از من نیست که در تراکتور ثبات نیست. درست است که ثبات را من باید ایجاد کنم و این اتفاق باید بیفتد ولی در گسترش فولاد متفاوت بود و تصمیم گیرنده صددرصدی من بودم و مدیرعامل را می‌گذاشتم بخاطر اینکه زیاد هوادار نداشت و زیر ذره بین نبود و مشکلی نداشت ولی قضیه تراکتور فرق می‌کند و درست است مدیریت را من انتخاب می‌کنم ولی این باشگاه پرهوادارترین تیم آسیاست و انتظارات بیشتر است.

    * تراکتور پرهوادارترین تیم آسیاست
    او ادامه داد: شاید من بخاطر اینکه حرف و حدیث ها جمع بشود مشکلات را گردن خودم بگیرم و بگویم که اشکال از من است. بخاطر اینکه حاشیه ایجاد نشود می‌گویم اشتباه از من بوده ولی واقعیت را باید قبول کنیم که من هم اشتباهاتی در انتخاب ها و مدیریتم داشتم اما همه مشکلات هم برای من نبوده است. تراکتور با توجه به اینکه پرهوادارترین تیم آسیاست ۵۰۰-۶۰۰ تا پیج دارد و خیلی از هواداران می‌خواهند حرف هایشان را بزنند و نظرشان را بدهند و برای همین نمی‌شود گفت که صددرصد به پای من است و من باز هم برای اینکه حاشیه ایجاد نشود و مشکلات رفع شود می‌گویم که باعث اصلی من بودم.

    * کمیته تعیین وضعیت اشتباه کرد
    مالک باشگاه تراکتور در واکنش به اعتراض منصوریان به طلبی که از این باشگاه دارد، توضیح داد: تا آنجا که من می‌دانم وقتی یک بازیکن یا کادرفنی از یک تیمی جدا می‌شود تا زمانی می‌تواند پول قرارداد را از باشگاه طلب کند که به تیم دیگری نروند. آقای نصیرزاده هم گزارش و قوانین فیفا و cas را گرفته و در رسانه ها هم اعلام کرده. اشتباهاتی شده و من فکر می‌کنم در کمیته تعیین وضعیت و استیناف به این موضوع پرداخته نشده و مدنظر قرار نداده‌اند. الان واخواهی شده و انشاالله که این موضوع هم حل می‌شود.

    * تراکتور نیاز به پوست اندازی داشت
    او در پاسخ به این سوال که آیا به کسب سهمیه توسط تراکتور امیدوار است یا خیر، افزود: من نمی‌توانم پیش بینی کنم. اگر به نیم فصل اول نگاه کنید بیشتر بازیکنان ما بودند، ۲۲ امتیاز گرفتیم و در نیم فصل دوم با همین تیمی که الان موجود هست و بازیکنانی هم اضافه شده‌اند، ۲۳ امتیاز و چهارم شدیم. اگر استقلال قهرمان می‌شد ما می‌توانستیم سهمیه هم بگیریم. امیدمان را از دست نمی‌دهیم، تراکتور نیاز به یک پوست اندازی داشت که انجام شده و سعی می‌کنیم که بعد از این هم بهتر کمک کنیم. تراکتور الان تنها تیمی است که هیچ بازیکن ایرانی از تیم طلب ندارد و اگر هم باشد خیلی کم است. تراکتور نیاز به این پوست اندازی داشت که بتواند سال های بعد با تمام قدرت به جلو برود.

    * هیچ کسی مشتری تراکتور نبود
    زنوزی در خصوص تعیین مالکیت تیم افزود: من به هیات فوتبال هم گفتم اگر مشتری دارند بیاورند. من یک تراکتوری هستم و کسی نبود بیاید، حتی مس هم که می‌گفتند خواهان تراکتور است، هم نیامد که در استان آذربایجان شرقی هم مس معادن دارد به اسم مس سونگون که آنها هم نیامدند. خودمان با قدرت ادامه می‌دهیم تا ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد.

    * به بهترین مربی دنیا هم تضمین نمی‌دهم
    او در واکنش به اینکه کریمی تا پایان فصل به کارش ادامه خواهد داد یا خیر، عنوان کرد: حتی اگر بزرگترین مربی دنیا را هم بیاورید نمی‌توانید به کسی تضمین بدهید که می‌ماند. ما سعی خود را می‌کنیم که شرایط را فراهم کنیم که مربی کارش را انجام بدهد و سعی می‌کنیم که موفق شوند. دوست نداریم تغییرات زیادی انجام شود.

    * آقای عزیزی خادم فوتبال را نجات دهید
    زنوزی در مورد وضعیت فوتبال ایران توضیح داد: فوتبال ما مریض است. جا دارد من چون اولین مصاحبه ام در ایران است به آقای عزیزی خادم هم تبریک بگویم که برای ریاست فدارسیون انتخاب شدند. به ایشان نامه زدیم که فوتبال را نجات بدهید. این‌که نمی‌شود همه هزینه را باشگاه بکند. شما سه چهار تیم دارید که در دست بخش خصوصی است و بقیه تیم ها دولتی هستند و برایشان هزینه و درآمد فرقی نمی‌کند. درآمد برایشان مهم نیست چون پولشان را از جای دیگری تامین می‌کنند اما این برای بخش خصوصی مهم است. ما فوتبال را نابود می‌کنیم بخش خصوصی هیچ وقت در هیچ صنعتی نمی‌تواند با دولت رقابت کند چون آنها از پول بی حد و حصری استفاده می‌کنند و ما مجبوریم به جیبمان نگاه کنیم. من چطور می‌توانم با تیم های دولتی که پول های آنچنانی به بازیکنان می‌دهند رقابت کنم؟ اگر می‌خواهید فیرپلی در فوتبال ایران انجام شود باید این مشکل را حل کنیم که رقابت ایجاد شود.

    * تبلیغات محیطی برای چهار تیم مهم است
    وی افزود: یکی از بحث های من در تبلیغات محیطی است‌.‌ چیزی که ما بالا صحبت کردیم گفتیم که شما سه چهار تیم را کنار بگذارید، برای بقیه تبلیغات محیطی به دردشان نمی‌خورد و اصلا چیزی ندارند. این سه چهار تیم هستند که تبلیغات محیطی برایشان مهم است و برایشان پول هزینه می‌شود و تبلیغات می‌گیرند. این سه چهار تیم هزینه می‌کنند و دوازده تیم از آن ارتزاق می‌کنند. نمی‌شود ما هزینه کنیم و دیگران استفاده کنند. ما اگر قبول داریم سه چهار تیم پرطرفدار در کشور هستند باید حق و حقوق این تیم ها مشخص شود. هواداران این تیم ها وقتی بازی باشگاه های خودشان را نگاه می‌کنند پس این تبلیغات محیطی که انجام می‌شود و شرکت هایی که قرارداد بستند بیشتر این ها را می‌بینند.

    * آیین نامه سازمان لیگ باید اصلاح شود
    مالک تراکتور در پایان راجع به تبلیغات محیطی عنوان کرد: آیین نامه مسابقات سازمان لیگ درست نیست و باید اصلاح شود. وقتی تقسیم بندی می‌کنند بر مبنای اول، دوم، سوم تقسیم بندی می‌کنند و تماشاگران اصلا مد نظر قرار نگرفته‌اند. یا باید به خود باشگاه ها واگذار کنند و بگویند این هزینه در سازمان لیگ پرداخت می‌شود چون در هزینه دیگر مهم نیست چه تیمی پرطرفدار است و چه تیمی کم طرفدار و هزینه را باید پرداخت کنند. این مد نظر قرار نگرفته و اگر تقسیم کنند و هر کسی تبلیغات محیطی خودش را انجام بدهد، سازمان لیگ یا فدراسیون فوتبال مصوب کنند که هر تیمی برای برگزاری مسابقات این هزینه را باید به سازمان لیگ پرداخت کند.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *