×

اولین برد آسیایی بعد از 5 سال؛
نحسی برد بی اثر تراکتور رفع شد

  • کد خبر: 173466
  • 3 اردیبهشت 1400
  • تیم تراکتور بعد از 9 بازی انتظار، طعم برد در آسیا را چشید.
    نحسی برد بی اثر تراکتور رفع شد
  • به گزارش نوبر خبر؛ تیم تراکتور بعد از چند سال دوری از آسیا، با قهرمانی در جام حذفی ایران ۹۹-۹۸ جواز حضور در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱-۲۰۲۰ را به دست آورد. این تیم در حالی به آسیا بازگشت که در آخرین حضور خود در این رقابت ها، عملکرد بسیار بدی را به جای گذاشته بود.

    این تیم در سال ۲۰۱۸ با الاهلی عربستان، الجزیره امارات و الغرافه قطر همگروه بود و با ۲ مساوی و ۴ باخت و بدون کسب حتی یک پیروزی، ۲ امتیازی شده و با تفاضل گل ۸- در گروه خود آخر شد. این بدترین عملکرد تراکتور در ادوار مختلف لیگ قهرمانان آسیا بود که همراه شد با یک غیبت چند ساله. تراکتور در بازگشت دوباره به لیگ قهرمانان، در شرایطی دور رفت را به پایان رساند که هیچ بردی کسب نکرد.

    تراکتور در این دیدار که روز چهارم خرداد ماه سال ۱۳۹۵ برگزار شد با نتیجه سه بر یک النصر امارات را شکست داد اما با توجه به شکست چهار بر یک در بازی رفت، از صعود به مرحله یک چهارم نهایی بازماند؛ این برد بی اثر طلسمی نحس برای تراکتور به همراه داشت که امشب بعد از ۵ سال بی اثر شد.

    با توجه به اینکه سرخ پوشان فوتبال آذربایجان آخرین حضور آسیایی شان پیش از این دوره را نیز بدون برد به پایان رسانده بودند، شاهد سنگین تر شدن طلسم نبردن های آنها بودیم تا اینکه شاگردان خطیبی امشب در چهارمین بازی خود در دور گروهی موفق شدند نیروی هوایی عراق را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد.

    به این ترتیب تراکتور بعد از ۹ بازی سرانجام به یک برد آسیایی دست یافت. آخرین برد تراکتور در لیگ قهرمانان آسیا تا پیش از این برد، پیروزی سه بر یک مقابل النصر امارات در سال ۲۰۱۶ بود؛ پیروزی که با توجه به شکست چهار بر یک در دور رفت نتوانست مانع از حذف تراکتور شود و سرخ پوشان وداعی تلخ در یادگار امام با آسیا در آن دوره داشتند.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *