×

رئیس جمهور:
مردم نباید همه سرمایه‌شان را وارد بورس کنند

  • کد خبر: 217837
  • 17 تیر 1400
  • آقای روحانی در ادامه سخنانش در مراسم افتتاح طرح‌های صنعت، معدن و تجارت افزود: ما اگر در مسیر تولید حرکت کنیم، می‌توانیم هم سود کافی و هم برنامه ریزی درستی برای تحول و تولید در کشور داشته باشیم.
    مردم نباید همه سرمایه‌شان را وارد بورس کنند
  • به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ 
    رئیس جمهور گفت: در زمینه فولاد نیز به طور کامل از خام فروشی فاصله گرفتیم، در یک مقطعی بود که بسیاری از سنگ آهن‌ها را به صورت خام به فروش می‌رساندیم، امروز زنجیره تولید ما کامل شده و رسیده ایم به اینکه فولاد و سنگ خام صادر نمی‌کنیم و مراحل مختلف تولیدی را در اختیار داریم، این زنجیره در کنار هم متصل است و محصول نهایی را تولید می‌کنیم، این نشانگر این است ما از ارزش افزوده کار و تلاش مردم استفاده می‌کنیم.
    آقای روحانی افزود: ما امروز طرح عظیمی را افتتاح کردیم، ظرفیت تولید فولاد یک و ۷ دهم میلیون تن است و این ظرفیت بالایی است و می‌تواند تأثیرگذار باشد، برای توسعه کشور این خودکفایی حائز اهمیت است و مشارکت مردم بسیار مهم است و هر کسی در حد توان خود باید به میدان بیاید.
    رئیس جمهور گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم بورس یک کار عظیم و بزرگی را در کشور انجام داد و آن این که سرمایه ما در یک بازار فعال باشد با توجه به این که بازار سرمایه معمولاً در آن ریسک وجود دارد و ممکن است در یک سال روند رشد خوب باشد و چند ماه روند نزولی داشته باشد.
    آقای روحانی افزود: معمولاً در بورس یک خط مستقیم به سمت بالا نداریم و یک خط شکسته است، در مجموع و در این ماه‌های اخیر بازار بورس مقداری نشاط پیدا کرده است و تلاش ما در دولت یازدهم و دوازدهم توسعه بورس و تعمیق بورس بود.
    رئیس جمهور گفت: ما می‌خواستیم شرکت‌های بسیار زیاد و دولتی وارد بورس شوند، البته از ابتدای دولت یازدهم تصمیم من مبنی بر این بود که کاری کنیم شرکت‌های اقتصادی دولتی را وارد بورس کنیم و مدیریت بنگاه‌ها در اختیار دولت نباشد، اگر لازم است دولت فقط سهام داشته باشد نه این که مدیریت بنگاه‌ها در اختیار دولت باشد.
    آقای روحانی افزود: بخش بزرگی از این کار انجام گرفت و بخش زیادی نیز به دلیل مقاومت دستگاه‌ها انجام نگرفت برای این که از پول و کاسبی جدا شوند سخت است، شما دیدید که در شستا که یک شرکت عظیم و مهم است بخش بزرگی از آن وارد بورس شد و بسیار تأثیرگذار بود.
    رئیس جمهور گفت: مردمی که وارد بورس می‌شوند همه سرمایه خود را نباید وارد بورس کنند برای اینکه فراز و نشیب بورس زندگی آن‌ها را به هم نزند، اما در عین حال بورس اهمیت دارد و در بلندمدت سود قابل ملاحظه‌ای دارد.
    آقای روحانی افزود: بورس را اگر در یک بازه ۱۰ ساله محاسبه کنیم و با پولی که مردم در بانک می‌گذارند و به سکه و دلار مقایسه کنید در بلندمدت در آمد بورس از آن‌ها کمتر نیست و بالاتر است.
    رئیس جمهور گفت: البته طبیعی است که فراز و نشیب داشته باشد و از طریق همین بورس ما توانستیم میلیون‌ها نفر از مردم را وارد کسب و کار جدیدی کنیم که امیدواریم با دقت‌هایی که در شورای عالی بورس انجام می‌گیرد و مصوبات فراوانی که ما در ماه‌های اخیر داشتیم ان شاءالله بورس تا پایان دولت در مسیر درست خود حرکت کند، دولت سیزدهم نیز از این بازار بتواند به خوبی استفاده کند و اعتبارات مالی سرمایه گذاری‌های بزرگ را هم همین بازار تأمین کند.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *