×

نوای باغبان، عضو سابق شورای شهر تبریز:
سرمایه‌گذاری در تبریز، تعطیل شده است/ضرورت توجه بیشتر به پروژه‌های عمران شهری

  • کد خبر: 173551
  • 5 اردیبهشت 1400
  • عضو سابق شورای شهر تبریز گفت: سرمایه گذاری و تلاش برای جذب سرمایه گذار در اجرای طرح ها و پروژه های عمران شهری، باید در راس امور و وظایف شورا و شهرداری باشد.
    سرمایه‌گذاری در تبریز، تعطیل شده است/ضرورت توجه بیشتر به پروژه‌های عمران شهری
  • به گزارش نوبر، علی نوای باغبان ضمن ابراز تاسف از تعطیلی و فراموشی موضوع سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه مدیریت شهری تبریز طی سال های اخیر افزود: در سایه غفلت و بی توجهی مدیران شهری تبریز و شورای فعلی، فرصت های طلایی توسعه و پیشرفت تبریز از دست رفته، در حالی که می شد از همین طریق، ضمن جذب سرمایه های کلان در اقتصاد و عمران شهری، زمینه را برای توسعه جهشی تبریز فراهم کرد.

    وی با اشاره به عملکرد شهرداری تبریز در دوره سوم شورا و تیم مدیریتی خود و شهردار وقت در حوزه جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی خاطرنشان کرد: در دوره مدیریت ما، موضوع سرمایه گذاری بخش خصوصی و برنامه ریزی برای جذب حداکثری سرمایه گذاری در راس همه امور مدیریتی بود و ما با محوریت شهردار وقت و شورای سوم، توانستیم حجم بالایی از سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه های بزرگ عمرانی را جذب و تبریز را به مهد سرمایه گذاری ایران تبدیل کنیم.

    باغبان کسب رتبه نخست سرمایه گذاری کشور به مدت ۵ سال، تبدیل تبریز به دبیرخانه دائمی سرمایه گذاری کلان شهرهای کشور، تدوین نخستین شیوه نامه سرمایه گذاری بخش خصوصی کشور، برگزاری سه همایش بین المللی سرمایه گذاری و جذب بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد سرمایه گذاری موثر در پروژه های شهری را از موفقیت های غیرقابل تکرار آن دوران برشمرد.

    وی همچنین به تاثیر سرمایه گذاری بخش خصوصی در تولید ثروت، رونق عمرانی، ایجاد اشتغال مستقیم و توسعه شهری اشاره و تصریح کرد: متاسفانه در دوره فعلی شورا و شهرداری، ریالی سرمایه از بخش خصوصی برای شهر تبریز جذب نشده است.

    باغبان در خاتمه با تاکید بر لزوم احیا دوباره جریان سرمایه گذاری بخش خصوصی در اجرای پروژه های عمران شهری، خواستار توجه جدی شورای ششم تبریز به این موضوع به عنوان اولویت اول برنامه های مدیریتی شد.

     

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *