×

یادداشتی به قلم"علی نوای باغبان"
سواستفاده از اعتماد جوانان، ممنوع!

  • کد خبر: 173142
  • 25 فروردین 1400
  • یادداشت ارسالی به نوبر به قلم " علی نوای باغبان"، عضو اسبق شورای اسلامی کلانشهر تبریز را در این نوشتار بخوانید.
    سواستفاده از اعتماد جوانان، ممنوع!
  • نوبر:علی نوای باغبان/انتخابات که می شود، چه انتخابات ریاست جمهوری و چه انتخابات مجلس و شوراها؛ برای طیف “جوان” کشور که جامعه ای گسترده از شهروندان ایرانی را در برمی گیرند، فرصتی برای ایفای نقش مدنی و سیاسی، در تعیین سرنوشت خود و کشور به شمار می رود و همین جوانان، محور اصلی فعالیت های انتخاباتی گروه های سیاسی و کاندیداها قرار می گیرند.

    این در حالی است که متاسفانه در تمامی انتخابات ها، کاندیداها و احزاب و جریان های سیاسی، استفاده ابزاری از جوانان داشته اند و این قشر کارآمد، توانمند و تاثیرگذار و مطالبات و ظرفیت های آنان، پس از انتخابات به کلی فراموش شده اند.

    حاکمیت و جریان نگاه ابزاری به جوانان بارزترین شکل بی اخلاقی و بی مسوولیتی مدیریتی است، در مقاطعی هم که در برخی دولت ها شاهد ایجاد و راه اندازی مجموعه هایی همچون، “مشاوران جوان” و اصطلاحاتی از این دست بوده ایم، جوانان تنها و تنها زینت المجلس بوده اند، در حالی که جوانان به جای “مشاور” شدن، باید در جایگاه “مجری” و مدیریت های اجرایی قرار گیرند تا بتوانند توان وظرفیت های بالقوه خود در حوزه های مختلف را به فعل تبدیل کنند.

    نباید فراموش کنیم که ورود و حضور جوانان در رده های کلان مدیریتی و اجرایی کشور یک الزام و ضرورت ملی است و تاریخ نشان داده است، هر جا به جوانان اعتماد کرده ایم، نتایج و پاسخ های موثر و موفقیت آمیزی گرفته ایم.

    سخن آخر این که، برای دمیدن هوای تازه در فضای مدیریتی کشور و تزریق ایده ها و افکار جدید در عرصه سیاست گذاری و مدیریتی و در نهایت تحقق اهداف توسعه و اعتلای کشور، ناگزیر از اعتماد و اعتقاد عملی به جوانان در تمامی عرصه ها هستیم و این امر یک الزام و ضرورت ملی است.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *