×

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی خبر داد:
دولت روحانی، مظلوم است/اشتغالزایی ۲۲ هزارنفری در روستاهای استان

  • کد خبر: 172868
  • 18 فروردین 1400
  • مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی از اشتغال زایی بیش از 22 هزار نفری از محل اعطای تسهیلات ارزان قیمت روستایی در طول هشت سال گذشته خبر داد.
    دولت روحانی، مظلوم است/اشتغالزایی ۲۲ هزارنفری در روستاهای استان
  • به گزارش نوبر،  تقی کرمی با تاکید بر اینکه دولت دکتر روحانی مظلوم واقع شده است گفت: در برخی از حوزه ها در این دولت شاهکار صورت گرفته است اما متاسفانه خدمات دولت آنگونه که باید و شاید منعکس نمی شود.

    وی با تاکید بر توجه ویژه دولت به روستاها در طول هشت سال گذشته گفت: ایجاد امنیت شغلی پایدار در روستاها دغدغه ای بود که از آغاز به کار دولت مورد توجه قرار گرفت از این رو برای نخستین بار در کشور تسهیلات ویژه در امر اشتغال در اختیار روستاییان قرار گرفت.

    کرمی خاطرنشان کرد: هرچند در سالهای ۸۵ و ۸۶ تحت عنوان بنگاه های زودبازده تسهیلاتی ارائه می شد اما تفاوتی در اعطای تسهیلات شهری و روستایی وجود نداشت و دولت دکتر روحانی تنها دولتی بود که برای ترغیب و تشویق روستاییان تسهیلات ارزان قیمت برای آنها در نظر گرفت.

    مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی از پرداخت بیش از ۸۱۳ میلیارد تومان تسهیلات از محل توسعه پایدار روستایی با نرخ مصوب چهار و شش درصد خبر داد و گفت: از محل این تسهیلات بالغ بر ۱۰ هزار و۲۵۶ فرصت شغلی جدید در روستاهای استان ایجاد شده است.

    وی ادامه داد: همچنین از محل تفاهم‌نامه معاونت توسعه روستایی با بانک‌های سینا، پست بانک و پارسیان نیز تاکنون برای ۴۶۰۰طرح  تسهیلات پردخت شده است که نتیجه آن ایجاد ۱۰ هزارو ۳۰۰ فرصت شغلی در روستاهای استان بوده است.

    کرمی خاطرنشان کرد: از محل پروژه ارتقای تولید اشتغال پایدار در دشت ها و مناطق روستایی نیز تاکنون ۲۲۴  میلیارد تومان در مناطق روستایی هزینه شده است.

    کرمی از تدوین سند اشتغال روستایی برای نخستین بار در دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت:  بر اساس قانون برنامه ششم، دولت مکلف  به تدوین سند اشتغال برای ۲۵ هزار روستا در این برنامه است.

    وی افزود: هم اکنون مطالعه این طرح در ۶۵ روستای دارای ظرفیت منحصر بفرد استان انجام شده و در قالب سایت عرضه محصولات و صنایع روستایی در روستاهای «لیقوان» تبریز، «علویان» مراغه، «پیام» مرند، «قزلجه میدان» بستان آباد و «ورنکش» میانه در حال اجراست.

    کرمی ادامه داد: تدوین سند ۵۴۰ روستای دیگر استان نیز توسط سازمان مدیریت برنامه ریزی در حال انجام است.

     

     

     

     

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *