×

استاندار آذربایجان شرقی:
تبریز باید ایمن‌تر شود/محرومان، صاحبان اصلی انقلابند

  • کد خبر: 168494
  • 20 آبان 1399
  • استاندار آذربایجان‌شرقی خواستار ایمن سازی بیشتر شهر تبریز برای کاهش تلفات انسانی در مواقع بحران‌های طبیعی همچون زمین لرزه شد.
    تبریز باید ایمن‌تر شود/محرومان، صاحبان اصلی انقلابند
  • دکتر محمدرضا پورمحمدی در جلسه کمیته راهبری طرح ویژه بهسازی و نوسازی مساکن روستایی با قدردانی از تلاش‌های دستگاه‌های مسئول به موضوع مقاوم سازی و پیگیری‌های معاونت عمرانی استانداری در این خصوص گفت: خوشبختانه بیش از ۴۷ درصد منازل روستایی استان در سال جاری، مقاوم سازی شده است.

    وی از افزایش دو درصدی مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و عنوان کرد: با وجود تمرکز استان به بازسازی واحدهای تعمیری و تخریبی زلزله اخیر در شهرستان‌های سراب و میانه، عملکرد استان در مقاوم سازی واحدهای روستایی، جای تقدیر دارد.

    وی در همین راستا ادامه داد: توجه ویژه به مقاوم‌سازی منازل روستایی در استان از این پس نیز باید با حساسیت ویژه‌ای دنبال شده و احتمال خسارات ناشی از حوادث طبیعی همچون زلزله به کمترین میزان ممکن کاهش یابد.

    استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود، محرومین و مستضعفین را صاحبان اصلی انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: با گذشت بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، وضعیت بسیاری از خانه‌های روستایی و معضلاتی همچون حاشیه نشینی، در شان انقلاب اسلامی نیست.

    پورمحمدی در همین راستا ادامه داد: رسیدگی هرچه بهتر و بیشتر به رفع مشکلات روستانشینان، مانع مهاجرت به شهرها و افزایش مشکلاتی همچون حاشیه نشینی خواهد شد.

    وی خواستار توجه ویژه به ایمن‌سازی اصولی در شهر تبریز نیز شد و ادامه داد: بی‌توجهی به این موضوع، فاجعه بزرگ انسانی را در زمان زمین لرزه‌های احتمالی به دنبال خواهد داشت.

    تقی کرمی، مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه آمار مقاوم سازی منازل روستایی در استان، بالاتر از میانگین کشوری است ادامه داد: این موضوع، اهمیت خود را در زلزله‌های اخیر شهرستان‌های سراب و میانه به خوبی نشان داد.

    وی ادامه داد: حمایت تسهیلاتی برای مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در روستاهای استان، یکی از مهم‌ترین اولویت های استان است.

     

     

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *